Klimatyzacja manualna

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomala_kikol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 12:44
Lokalizacja: CB

Klimatyzacja manualna

Post autor: tomala_kikol » pt kwie 22, 2011 21:29

Witam. Panowie i Panie mam problem z manualną klimatyzacją. Bezpieczniki sprawne. Po wciśnięciu "AC" załącza się wentylator klimy i czuć, że silnik dostał obciążenia... Problem w tym, że nie dmucha zimnym powietrzem. Nie wiem co jeszcze sprawdzić i jak się do tego zabrać? Byłbym wdzięczny za pomoc...
Pozdrawiam



rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Klimatyzacja manualna

Post autor: rafxxx » pt kwie 22, 2011 23:34

najlepiej podjedz do warsztatu gdzie zajmuja sie klima i niech sprawdza ci czy przypadkiem nie masz jakiejs nieszczelnosci, moze czynnik chlodzacy ci wyparowal i dlatego nie chlodzi, generalnie bez podlaczenia odpowiednich narzedzi ciezko zdiagnozowac bedzie jesli sie na tym nie znasz



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Klimatyzacja manualna

Post autor: martinezz123 » sob kwie 23, 2011 00:01

najlepiej podjedz do warsztatu gdzie zajmuja sie klima i niech sprawdza ci czy przypadkiem nie masz jakiejs nieszczelnosci, moze czynnik chlodzacy ci wyparowal i dlatego nie chlodzi,

eeeeeeeeeee nie :chytry: nieszczelności nie masz bo gdyby była to czynnik uciekł by juz dawno i klima by sie nie załanczała .
obstawiam tu dwie rzeczy albo jest juz częściowy brak czynnika , czyli jest za małe ciśnienie w układzie klimatyzatora ( kiepska jakość czynnika ) , albo zużył się już kompresor i ma nieszczelności na tłoczkach on bedzie chodził ale nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia , najpewniej jest do wymiany ewentualnie do regeneracji :) .
na twoim miejscu podjechał bym do zakładu który podepnie ci odpowiedni sprzęt i sprawdzi ciśnienie w układzie , co za tym idzie gdzyby było za słabe nastąpi wymiana czynnika i w tedy próba , jeżeli to nie pomoże to na bank kompresor do wymiany :)


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Re: Klimatyzacja manualna

Post autor: rafxxx » sob kwie 23, 2011 00:35

martinezz123 pisze:
najlepiej podjedz do warsztatu gdzie zajmuja sie klima i niech sprawdza ci czy przypadkiem nie masz jakiejs nieszczelnosci, moze czynnik chlodzacy ci wyparowal i dlatego nie chlodzi,

eeeeeeeeeee nie :chytry: nieszczelności nie masz bo gdyby była to czynnik uciekł by juz dawno i klima by sie nie załanczała .
obstawiam tu dwie rzeczy albo jest juz częściowy brak czynnika , czyli jest za małe ciśnienie w układzie klimatyzatora ( kiepska jakość czynnika )

na twoim miejscu podjechał bym do zakładu który podepnie ci odpowiedni sprzęt i sprawdzi ciśnienie w układzie , co za tym idzie gdzyby było za słabe nastąpi wymiana czynnika i w tedy próba , jeżeli to nie pomoże to na bank kompresor do wymiany :)
eeeeee przepraszam a co ja napisalem? ze kolega ma jakas nieszczelnosc, a potem sam piszesz to samo ze nie ma cisnienia w ukladzie bo moze czesciowo wyparowal czynnik chlodzacy no to jak jest wkoncu moge miec racje czy nie? pozatym napisalem zeby podjechal i mu sprawdzili w warsztacie, nie lubie jak ktos mnie poprawia a potem pisze dokladnie to samo uzywajac innych slow



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Klimatyzacja manualna

Post autor: jeryk10 » sob kwie 23, 2011 08:05

Ogolnie to bym tego tematu nie zakladal poniewarz klima dziala tylko slabo chlodzi Wiec sprawa jasna ze trzeba podjechac do warsztatu


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

tomala_kikol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 12:44
Lokalizacja: CB

Klimatyzacja manualna

Post autor: tomala_kikol » sob kwie 23, 2011 08:07

A co ze sprzegiełkiem? Podobno jest takowe? Tylko gdzie i czy działa?
Pozdro



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Klimatyzacja manualna

Post autor: wesol » sob kwie 23, 2011 09:00

sprawdzic ilosc czynnika ale jesli bedzie okej to termometr w lape i sprawdzenie ile daje z nawiewów. Jesli nadal jest slabo to zawor rozprezny moze nie dzialac wlasciwie i poprostu gaz przez niego przelatuje bez rozprezenia co objawia sie wlasnie slabym chlodzeniem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Klimatyzacja manualna

Post autor: zikr6 » sob kwie 23, 2011 10:18

Wymień filtr kabinowy.Pierwszym objawem małej ilości czynnika jest syczenie z okolicy parownika po włączeniu klimy



tomala_kikol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 12:44
Lokalizacja: CB

Klimatyzacja manualna

Post autor: tomala_kikol » sob kwie 23, 2011 10:48

Po włączeniu przycisku AC załączają się obydwa wentylatory. Jeden jest od klimy a drugi od chłodzenia silnika? Czy tak powinno być?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Klimatyzacja manualna

Post autor: wesol » sob kwie 23, 2011 12:29

oba sa od klimy i chlodzenia silnika. Tak ma byc.
Co do ilosci czynnika to przestrzegam przed tym dobijaniem zeby czasem nie "dobic" tej klimy. Pisza to bo spotkalme sie z takimi przypadkami ze w zafirze zamiast 800 g to bylo1900 gram!! Umnie w golfie bylo 850 g a powinno byc jak dobrze pamietam 750do 800 gram a chlodzila slabawo. Wymienilem zawor rozprezny i juz bylo dobrze tylko ze piszczal czasami ale coraz mniej bo sie juz troszke ulozyl. Jak gazu jest malo to owszem bedzie slabo chlodzic ale jak bedzie zamiast 7500 400 czy 500g bo jak bedzie 650 g to nie odczujesz. Za malo i za duzo to nie dobrze. Sa jeszcz einne elementy w ukladzi eklimy jak presostat i on tez ma wplyw na to jak chodzi klima. Nie piszczie mi tu i nie stawiajcie odrazu diagnozy jak auta sie nie widziao czy nie diagnozowalo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Klimatyzacja manualna

Post autor: zikr6 » sob kwie 23, 2011 14:54

Zobacz czy załącza Ci się sprężarka(wewnętrzna część koła pasowego po włączeniu klimy powinno się kręcić)Jeżeli nie załącza się to wina właśnie sprzęgła klimy.Sprawdź oporność cewki sprzęgła powinna wynosić około 4 Ohmy.Częstą usterką jest uszkodzona kostka elektryczna zasilająca sprężarkę a znajduje się ona nad rozrusznikiem.Przede wszystkim sprawdź czy dochodzi napięcie do sprężarki.



tomala_kikol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 12:44
Lokalizacja: CB

Klimatyzacja manualna

Post autor: tomala_kikol » sob kwie 23, 2011 17:20

A więc sprężarka działa (załącza się wewnętrzne koło) wentylatory działają i obroty "reagują" jak włączam klime. Pozostaje tylko podjechać i nabić i zobaczyć co będzie się działo. Mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Auto mam dopiero 1,5 miesiąca i zostało sprowadzone ze słonecznej Italii, więc pewnie klima powinna być sprawna bo tam się nie da żyć inaczej :bajer: Pewnikiem, że auto szło pod młotek właściciel nie widział sensu w serwisowaniu klimy i nabiciu jej.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Re: Klimatyzacja manualna

Post autor: martinezz123 » ndz kwie 24, 2011 00:00

rafxxx pisze:
martinezz123 pisze:
najlepiej podjedz do warsztatu gdzie zajmuja sie klima i niech sprawdza ci czy przypadkiem nie masz jakiejs nieszczelnosci, moze czynnik chlodzacy ci wyparowal i dlatego nie chlodzi,

eeeeeeeeeee nie :chytry: nieszczelności nie masz bo gdyby była to czynnik uciekł by juz dawno i klima by sie nie załanczała .
obstawiam tu dwie rzeczy albo jest juz częściowy brak czynnika , czyli jest za małe ciśnienie w układzie klimatyzatora ( kiepska jakość czynnika )

na twoim miejscu podjechał bym do zakładu który podepnie ci odpowiedni sprzęt i sprawdzi ciśnienie w układzie , co za tym idzie gdzyby było za słabe nastąpi wymiana czynnika i w tedy próba , jeżeli to nie pomoże to na bank kompresor do wymiany :)
eeeeee przepraszam a co ja napisalem? ze kolega ma jakas nieszczelnosc, a potem sam piszesz to samo ze nie ma cisnienia w ukladzie bo moze czesciowo wyparowal czynnik chlodzacy no to jak jest wkoncu moge miec racje czy nie? pozatym napisalem zeby podjechal i mu sprawdzili w warsztacie, nie lubie jak ktos mnie poprawia a potem pisze dokladnie to samo uzywajac innych slow


kolego jest mała różnica miedzy nieszczelność a zbyt małe ciśnienie w układzie rozumiesz dlaczego cię poprawiłem :hmm: ?? , nie będę pisał jeszcze raz tego samego .
Co do ilosci czynnika to przestrzegam przed tym dobijaniem zeby czasem nie "dobic" tej klimy. Pisza to bo spotkalme sie z takimi przypadkami ze w zafirze zamiast 800 g to bylo1900 gram!! Umnie w golfie bylo 850 g a powinno byc jak dobrze pamietam 750do 800 gram a chlodzila slabawo.

jeżeli pojedzie do profesjonalnego zakładu który fachowo zajmuje sie klimatyzacjami to nie bedzie czegoś takiego jak dobijanie , czegoś takiego się nie praktykuje , podłącza się do maszyny która wysysa cały czynnik ze środka układu klimatyzacji w aucie , potem robi się test szczelności robiąc podciśnienie później wtłaczany jest kontrast który przy podaniu nowego czynnika ma za zadanie rozejść się po układzie i w razie nieszczelności być wykryty po przez lampę ultrafioletową , ilość czynnika wklepywana jest do maszyny według tabeli danej marki więc kto kolwiek wtłoczył większą ilość czynnika niż powinna był za pewne laikiem i robił to z bańki w jakimś garażu :)
Auto mam dopiero 1,5 miesiąca i zostało sprowadzone ze słonecznej Italii, więc pewnie klima powinna być sprawna bo tam się nie da żyć inaczej :bajer: Pewnikiem, że auto szło pod młotek właściciel nie widział sensu w serwisowaniu klimy i nabiciu jej.

dokładnie kolego też tak myślę , po prostu podjedź do renomowanego punktu w twojej miejscowości i zrób serwis i będzie git . :D


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Klimatyzacja manualna

Post autor: wesol » ndz kwie 24, 2011 09:20

ja tez robilem w serwisie i klimy tez robilem nie raz. Nasza maszyna tez nie miala opcji takiej jak dobijanie czynnika choc pewnie na upartego by mógł dopompowac troche. Zawsze sie odciagalo czynnika, waga podawala ile bylo( wazy butle przed i po odciagnieciu) i wtedy sie podaje czynnika wraz z mala iloscia oleju i po sprawie.
Chodzi mi oto ze jesli nie ma czynnika lub barakuje go znacznie ze nalezy tylo napompowac prawidlowa ilosc to poprostu glupota. Klima to tak jak lodówka w domu sprawan moze chodzic i 10 lat bez odciagania, dobijania itd. Jedynie co to wymiana filtra kabinowego i odgrzybienie kanalow wentylacyjnych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości