Styk S w stacyjce

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TYomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 22:28
Lokalizacja: Śląsk

Styk S w stacyjce

Post autor: TYomek » pt kwie 22, 2011 00:31

Witam wszystkich forumowiczów:)

Mam taki problem otóż w styku S(brazowo-czerwony) jest cały czas napięcie???? Czy wyjme klucz ze stacyjki, czy przekrece, czy odpale silnik caly czas prąd a nie o to mi chodzi. A jest mi to potrzebne żeby podłączyć prawidłowo radio.


Dziękuję bardzo za odpowiedzi:)



Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Styk S w stacyjce

Post autor: daworz » pt kwie 22, 2011 02:12

Obrazek
Wg oznaczeń masz
30 - stałe zasilanie,
S - zasilanie po włożeniu kluczyka,
15 i X - zasilanie po zapłonie,
50 - rozrusznik,
P - parking zasilanie po wyjęciu kluczyka.P

Aha i jeszcze jedno. To jest GOLF III. Strzelałem bo nie napisałeś jakie auto a to trochę ważne.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Styk S w stacyjce

Post autor: skaktus » pt kwie 22, 2011 11:07

Daworz-a nie wiesz czy któryś z pinów na którym pojawia się napięcie po zapłonie i przy pracy silnika (po przekręceniu kluczyka) można znacznie obciążyć ? Tak na około 20W ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Styk S w stacyjce

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 22, 2011 13:36

skaktus, styk S zwykle wytrzymuje obciążenie radiem o ile kostka stacyjki jest oryginalna lub dobrej jakości Możesz podpiąc pod 15 ale wówczas nie posłuchasz radia z wyłączonym zapłonem co może się przydać na postoju. Więc tak najprościej to wymień kostkę na sprawna żebyś miał napięcie na S po włożeniu kluczyka, a do zasilania radio użyj przekaźnika (nóżki 85 i 86 do S i do masy, nóżka 30 do stałego plusa np zapalniczki , nóżka 87 do zasilania radia)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Styk S w stacyjce

Post autor: skaktus » pt kwie 22, 2011 13:55

Przekaźnik to najprostsza sprawa, a ja chciałem go wyeliminować, ale widzę że nie ma co skakać i po prostu go użyć ;)



Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Styk S w stacyjce

Post autor: daworz » pt kwie 22, 2011 14:51

Z przekaźnikiem będzie bezpieczniej.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Styk S w stacyjce

Post autor: skaktus » pt kwie 22, 2011 15:22

Ja chciałem pod to podpiąć dzienne na żarówkę. Pobierają coś koło 20W więc stąd to pytanie.

Już kiedyś nad tym myślałem, ale chyba jak piszecie - po przekaźniku będzie bezpieczniej, choćby dlatego że popali mi styków w stacyjce.



TYomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 22:28
Lokalizacja: Śląsk

Styk S w stacyjce

Post autor: TYomek » pt kwie 22, 2011 17:48

Witam dzięki za odpowiedzi ale to mnie nie usatysfakcjonowało:)
Wiem ze S to zasilanie po włożeniu kluczyka. Tylko nikt nie odpowiedział czemu tak może być dodam że przykładam przy stacyjce miernik i cały czas jest prąd 12V:( ?????????????????????????????????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Styk S w stacyjce

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 22, 2011 19:28

Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Styk S w stacyjce

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 22, 2011 19:30

Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

TYomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 22:28
Lokalizacja: Śląsk

Styk S w stacyjce

Post autor: TYomek » sob kwie 23, 2011 16:29

Jak byś mógł mi wyjaśnić jak sprawdzić opór miło by było:) jestem laikiem...



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Styk S w stacyjce

Post autor: skaktus » sob kwie 23, 2011 18:58

Kupujesz multimetr - najtańszy w "chińskich" sklepach po 5 zł, lepsze w elektronikach po 20 zł. Patrzysz do instrukcji, ustawiasz pomiar oporności i mierzysz.



TYomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 09, 2009 22:28
Lokalizacja: Śląsk

Re: Styk S w stacyjce

Post autor: TYomek » wt kwie 26, 2011 17:23

Paweł Marek pisze:Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany

Witaj opór nieskończony i mam brzeczek o ostrzeganiu o niezgaszonych światłach. Tym może być spowodowane że cały czas mam napięcie w styku S???



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Styk S w stacyjce

Post autor: skaktus » wt kwie 26, 2011 17:56

Opór nieskończony - czyli po prostu rozłączone styki.

Co może być powodem - uszkodzona stacyjka/wkładka ze stykami.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości