Aparat Zaplonowy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TomekTTT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pt sty 11, 2008 17:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: TomekTTT » śr kwie 13, 2011 09:41

No dokładnie usmażyło cewkę bo na niej juz nie zapali nawet jak ostygła i posiedziała ze 2 dni miałem kilka innych cewek zakładałem i w sumie na każdej to samo ale o te stykowe to chodzi ci czy jets sama cewka czy taka cewka z modułem ??
tam jets tak aparat na patynki + zwykła cewka

foto cewki
Obrazek

aparat ma identyczny jak kolega badbug

fotki

http://img186.imageshack.us/img186/3761/dscn0232ca.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img245.imageshack.us/img245/7338/dscn0234ty.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

co do zapłonu to ustawiłem go tak żeby był delikatnie przyspieszony / ale w innych pozycjach jak nim kręcił jest tak samo / mowa o aparacie tym z mk1 aparat jest ok bo na nim inny mk1 śmigał a na moim co był tez to samo jest

a na tym aparacie z mk2 1.3 golf jedzie reaguje na gaz ale przerywa i jest trochę słaby

wczoraj jeszcze sprawdziłem czy sa dobrze kable podpięte wykręciłem świece ustawiłem 1 tłok na samej górze i wtedy palec w aparacie pokazuje ktory jest pierwszy na kopułce tak ?? i ustawienie ma byc 1 3 4 2 ??


http://tuningteam.tarnow.pl/portal.php? ... a1d1c2353e
______
MK 1
www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=371062&start=28

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr kwie 13, 2011 09:48

TomekTTT pisze: każdej to samo ale o te stykowe to chodzi ci czy jets sama cewka czy taka cewka z modułem ??
Cewki do bezstykowych (z modułem elektronicznym i Hallem) różnią się od stykowych (z przerywaczem mechanicznym i kondensatorem).

Na twoim miejscu postarałbym się o pewną cewkę do klasycznego układu zapłonowego (stykowego), nowy przerywacz, kondensator. Przeleciałbym po kablach czy gdzieś się nie nadpalił.

Sprawdzić kolejność zapłonów (1>3>4>2) i jak wszystko jest ok to ma działać.

Zakręć silnikiem ze zdjętą kopułką i zobacz czy nie występuje iskrzenie między patynkami. Jeśli tak to kondensator pewnie powiedział papa. Ważny jest tez kolor styków przerywacza. Już dokładnie nie pamiętam bo trochę czasu minęło ale jak są fioletowe to też chyba na kondensator uwalony wskazuje.

A najlepiej to kup aparat z Hallem, moduł, i cewkę zapłonową do elektronicznego zapłony i zrób sobie unowocześnienie. Sam to robiłem i proste jak schemat cepa.



Awatar użytkownika
TomekTTT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pt sty 11, 2008 17:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: TomekTTT » śr kwie 13, 2011 10:20

kurde kable zmieniałem ze 3 komplety

kondensator jeszcze wrzucę nowy moze jak raz on

a właśnie jak to jets z tym aparatem na halla to jets te aparat

zrobilem kilka fotek o to biega ?? z tym tylk ze cewka jets z paska 88 2.0 / z czego najlepiej dobrać ???

i teraz pytanko jeszcze jak to spiąć żeby to śmigało ??

forki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


http://tuningteam.tarnow.pl/portal.php? ... a1d1c2353e
______
MK 1
www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=371062&start=28

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr kwie 13, 2011 10:32

Zamiana jest prosta jak schemat cepa.

Potrzebujesz gratów jak wcześniej pisałem

Podpinasz wg schematu do modułu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c59 ... 0475c.html" onclick="window.open(this.href);return false;

W aucie właściwie niewiele zmieniasz. Musisz znaleźć aparat z hallem pasującym pod twój wałek i głowicę, np z jakiegoś mk2 z 1,3 po 85 roku.



Awatar użytkownika
TomekTTT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pt sty 11, 2008 17:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: TomekTTT » śr kwie 13, 2011 10:51

no to chyba tak tez zrobie
czyli taki zestaw jak ten co dałem foki bo aparat właśnie na takie wejście mi potrzeba no i cewka jest z modułem właśnie /o taki moduł chodzi ??/


http://tuningteam.tarnow.pl/portal.php? ... a1d1c2353e
______
MK 1
www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=371062&start=28

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr kwie 13, 2011 11:38

NIe,

potrzebujesz takiego modułu:

http://allegro.pl/modul-zaplonowy-volks ... 73773.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/golf-2-1-3-modul-zapl ... 46875.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Najlepiej jakbyć pojechał na szrot i kupił z wtykami. Dzięki temu zrobisz jak fabryka. I kabelek do halla z wtyką być dorwał.

Np: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-volks ... 07442.html" onclick="window.open(this.href);return false;

lub całą wiązką z auta.

Właściwie to nie musi być z golfa, jakbyś się uparł to z cienkola może być;)

Podpięcie to właściwie przypięcie masy do modułu, plusa z zapłonu idącego na cewkę, przewodu do cewki i halla i to lata.



Awatar użytkownika
TomekTTT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pt sty 11, 2008 17:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: TomekTTT » śr kwie 13, 2011 12:37

no ja pracuje na złomie wiec do czesci mam dostep duży :jezor:

oka wiec tak z passata 1.8 wytargałem

wiązka

Obrazek

sterownik

Obrazek

cewka

Obrazek

rozumie ze to pospinać i ma byc oka

a np nie przeszkadza ze ten pasiok mail kompa i jeden z kabli od modułu szedł do kompa??
Ostatnio zmieniony śr kwie 13, 2011 12:59 przez TomekTTT, łącznie zmieniany 2 razy.


http://tuningteam.tarnow.pl/portal.php? ... a1d1c2353e
______
MK 1
www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=371062&start=28

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr kwie 13, 2011 12:49

No to masz dokładnie to co potrzebujesz. Ten pin do kompa podawał sygnał o obrotach silnika. Więc będzie po prostu niewykorzystany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 79 gości