Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Witam,
Znalazłem informację odnośnie dodatkowej funkcji golfów z dieslami jaką był układ dochładzania montowany w autach z seryjnym hakiem i z przeznaczeniem na ciepłe kraje.
Na forum przewija się temat ale nie jest tam jasno napisane jak on działa.
Doszukałem się że w skład tego układu wchodzi żółty czujnik temperatury (100oC) o nr.: 191 919 521D przykręcany na blaszce za głowicą bliżej środka samochodu (natomiast gaźnikowce miały wkręcony czerwony czujnik w gaźnik) i dodatkowo do tego układu jest jeszcze przekaźnik 191 955 532A o numerze 31.
Co do diesla to Etka mówi że powinien przyjść czujnik brązowy 4 piny o numerze 357 919 369E (wszystko widać na rys 216-00) i być zamocowany w króćcu o nr. 068 121 144 z boku głowicy cylindrów. I tutaj pytanie Czy ten czujnik był montowany w nowszych wersjach golfa zamiast tego żółtego? Jeżeli tak to dla czego ma w środku 2 czujniki o różnych progach zadziałania?
Dodatkowo na rysunku 260-05 jest informacja o wiązce przewidzianej dla tego systemu i wyraźnie widać tam przekaźnik (podłączony do czujnika w chłodnicy), ale niestety nie ma odnośnika.
Jeżeli coś namotałem to pytajcie.
Pozdrawiam,
finch
Znalazłem informację odnośnie dodatkowej funkcji golfów z dieslami jaką był układ dochładzania montowany w autach z seryjnym hakiem i z przeznaczeniem na ciepłe kraje.
Na forum przewija się temat ale nie jest tam jasno napisane jak on działa.
Doszukałem się że w skład tego układu wchodzi żółty czujnik temperatury (100oC) o nr.: 191 919 521D przykręcany na blaszce za głowicą bliżej środka samochodu (natomiast gaźnikowce miały wkręcony czerwony czujnik w gaźnik) i dodatkowo do tego układu jest jeszcze przekaźnik 191 955 532A o numerze 31.
Co do diesla to Etka mówi że powinien przyjść czujnik brązowy 4 piny o numerze 357 919 369E (wszystko widać na rys 216-00) i być zamocowany w króćcu o nr. 068 121 144 z boku głowicy cylindrów. I tutaj pytanie Czy ten czujnik był montowany w nowszych wersjach golfa zamiast tego żółtego? Jeżeli tak to dla czego ma w środku 2 czujniki o różnych progach zadziałania?
Dodatkowo na rysunku 260-05 jest informacja o wiązce przewidzianej dla tego systemu i wyraźnie widać tam przekaźnik (podłączony do czujnika w chłodnicy), ale niestety nie ma odnośnika.
Jeżeli coś namotałem to pytajcie.
Pozdrawiam,
finch
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Jest napisane " przełącznik termiczy do wyłączania układu klimatyzacji i/ lub wentylator elektryczny 112/ 119 112 /108 stopni.".finch pisze:to dla czego ma w środku 2 czujniki o różnych progach zadziałania?
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Czyli rozumiem że 112/ 119 stopni odpowiada za przerwanie obwodu klimatyzacji, natomiast 112 /108 stopni za włączenie dochładzania po zgaszeniu silnika?
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Miałeś taki system u siebie w MK II?
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Nie ,miałem 2 czujniki 1 do wskaźnika 2 do przekaźnika świec, a w chłodnicy termowyłącznik na I i II bieg wentylatora chłodnicy. Nie widziałem w MK2 takiego jak ty opisujesz. Widziałem tylko pompy elektryczne chłodziwa w 1,6 TD 80PS.
Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Tak bo to była opcja właśnie. Na pewno czujniki żółte na blaszkach miały benzyny. Co do dodatkowej pompy cieczy to wiem że SB to ma
dzięki za pomoc.
Co mi się jeszcze udało ustalić to w książce "Sam naprawiam" są zawarte schematy tego układu w odniesieniu do benzyn 1,6 i 1,8, i faktycznie było to tam implementowane. Może ktoś wie po co w dieslu był ten dwu obwodowy czujnik, bo temperatury jego pracy ni jak się mają do złotego.

Co mi się jeszcze udało ustalić to w książce "Sam naprawiam" są zawarte schematy tego układu w odniesieniu do benzyn 1,6 i 1,8, i faktycznie było to tam implementowane. Może ktoś wie po co w dieslu był ten dwu obwodowy czujnik, bo temperatury jego pracy ni jak się mają do złotego.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
- DamianCU
- Gadatliwa bestia
- Posty: 900
- Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
- Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw
Re: Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Jaka ma być rezystancja na termowyłączniku wentylatora? Wie ktoś albo mierzył?
Każdy jest Kimś [VW]
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam DamianCU
GTI: viewtopic.php?f=88&t=346397" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Układ wybiegu wentylatora("dochładzania")-1V,RA,SB
Jeżeli chodzi Ci o to co jest w chłodnicy to ja bym go traktował jako zużyty mając nawet 5 ohmów, bo:DamianCU pisze:Jaka ma być rezystancja na termowyłączniku wentylatora? Wie ktoś albo mierzył?
P=70W -> I=5A więc przy rezystancji R=5 Ohm masz już P= I^2*R~=125W czyli niezły piecyk

Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch

Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever







Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą

LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę

diesel4ever
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości