Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Parker86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Parker86 » czw mar 24, 2011 18:31

Witam Panowie mam problem z podłączeniem oryginalnej wiązki haka bo Golfa IV. Kupiłem całą kompletną instalacje, żeby nie bawić się w lutowanie kabli. Mam problem jednak z podłączeniem, bo nie wiem gdzie wpiąć długi kabel zaznaczony na fotce. Jest to pojedynczy kabel wychodzący z przekaźnika wiązki.Domyśliłem się, że musi być podłączony pod plus.

Jak podłączyłem go pod plus w aucie to wszystkie światła działały poprawnie, oprócz kierunkowskazów. Jak włączę awaryjne to normalnie migają, powoli jak zwykle. Jak włączę kierunek prawy albo lewy, światła mrugają szybko jakby była spalona żarówka. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić będę wdzięczny.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Zico63b » czw mar 24, 2011 20:44

Nie wiem jak tam jest to rozwiązane w tym konkretnym typie. Sprawdzić trzeba czy faktycznie odpina ten przekaźnik lampę kierunkowskazu pojazdu a włącza prąd do lampy kierunkowskazu przyczepy, której nie ma - stąd szybkie miganie. Z takim czymś spotkałem się pierwszy raz, nawet sądzę, że byłoby to niezgodne z przepisami.
A tak w ogóle, jest do tego jakiś opis, instrukcja? Dobrze to Kolega podłączył? Gniazdo sam przypinał czy było podpięte. Może z masą coś nie dobrze.
Jak widać mnóstwo możliwości.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: grg474 » czw mar 24, 2011 22:29

Parker86 pisze:Ktoś ma pomysł co z tym zrobić będę wdzięczny.
z tego co patrzę w schemat osobny kabel 1 sztuka - kolor szar/biały idzie do.... pinu 9 wtyczki włącznika świateł.
Jak chcesz daj adres mail na pw to ci pchnę schemat - może ci pomoże


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Parker86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Parker86 » czw mar 24, 2011 23:34

Kolego Zico63b wiązkę kupiłem używaną 7-pinową oryginalną Westfalii całą z podłączonym gniazdem i nie mam do niej schematu. Myślałem, że skoro to oryginalna wiązka to nie muszę niczego przerabiać i będzie dobrze działać. Podpiąłem wszystkie wtyczki do lamp a ten długi przewód na fotce (czerwony) pod plus zapalniczki samochodowej w bagażniku, tak sobie wydedukowałem. Światła w aucie działają prawidłowo na "sucho" bez przyczepy. Jak podpiąłem przyczepę żeby wszystko sprawdzić to światła działają dobrze oprócz tych kierunkowskazów (prawo/lewo) które migają za szybko na aucie i na przyczepie :banghead: awaryjne działają ok. Przekaźnik przełącza jedynie światło przeciwmgielne z auta na przyczepę. Wszystkie inne światła są na aucie i na przyczepie nie wiem czy tak ma być??

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kolego grg474 jak możesz to prześlij mi ten schemat na emalia parker_w@tlen.pl

PS. dzięki za odzew, bo na innych forach cisza nikt nic nie wie, nikt haka nie ma...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Zico63b » pt mar 25, 2011 01:31

Jeszcze pytanie: szybkie miganie jest po włączeniu zasilania modułu, niezależnie od wpięcia lub nie przyczepy?
Odłączanie lampy przeciwmgłowej samochodu ciągnącego po wpięciu przyczepy (przerzucenie światła na przyczepę) jest prawidłowe, choć nie jest wymagane.
Niemcy na 101% dali przewody odpowiadające kolorom przewodów pojazdu. Kolor czerwony to stały plus i inaczej być nie może. Szaro-biały to tylne p.mgłowe i z migaczami nie powinno nic mieć wspólnego.
Jeśli wszystkie lampy w aucie pracują, pozostaje coś z masą, może nie jest winien moduł a przypadkowo coś się odpięło. Nie powinno to mieć znaczenia, lecz można dla testu moduł zasilić z akumulatora (ten czerwony kabelek). Ale plus jest "jednakowy" w zapalniczce jak i akumulatorze. :grin:
Tak mnie to zaciekawiło, nie dawno robiłem to z Cromą, pełny CAN i nie było problemu. Moduł jakiś taki "do wszystkiego" a się spisał.
Jeśli ma Kolega pod ręką zwykły przekaźnik od świateł proszę samą cewkę przekaźnika podpiąć do kierunkowskazów, przy nieczynnym module. Przerywacz kierunkowskazów nie powinien w ogóle zauważyć dodatkowych dwóch watów przekaźnika. Jeśli wówczas kierunkowskazy będą pracować poprawnie - to tak jak jak napisałem: uszkodzony moduł bądź jakaś przypadkowa usterka przy robocie.



Awatar użytkownika
Parker86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Parker86 » pt mar 25, 2011 11:16

Jeżeli odepnę czerwony kabel przekaźnika od plusa to na samochodzie i przyczepie są światła mijania i stopy ale nie ma w ogóle kierunkowskazów i awaryjnych. Jak kabel jest pod plusem to kierunkowskazy szaleją przy podpiętej przyczepie. Jak przyczepę odepnę to na aucie wszystko działa ok. Sprawdzę jeszcze masę i może podepnę inna przyczepę, bo może faktycznie wszystko jest ok a instalacja przyczepy nie domaga.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: grg474 » pt mar 25, 2011 11:34

mail poszedł


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Parker86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: Parker86 » pt mar 25, 2011 13:34

grg474 pisze:mail poszedł
Dzięki wielkie!



lucasg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 07, 2012 19:25
Lokalizacja: Kraków

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: lucasg » sob kwie 09, 2016 20:15

Witam,
Nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się pod ten. Szukałem wszędzie informacji na ten temat ale niestety bezskutecznie. Zakupiłem oryginalną wiązkę haka wraz z modułem do Golfa IV. Mam problem z podpięciem wtyczki 1 oraz 2 widocznej na zdjęciu. Czy wtyczka 1 powinna być podpięta pod gniazdo zapalniczki w bagażniku? Wtyczka 1 to czerwony kabel wychodzący z modułu haka. Gdzie powinna być podpięta?
Z góry dziękuję za pomoc
Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: grg474 » ndz kwie 10, 2016 20:25



Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

lucasg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 07, 2012 19:25
Lokalizacja: Kraków

Podłączenie oryginalnej wiązki haka GilF IV

Post autor: lucasg » pn kwie 11, 2016 21:18

Dzięki wielkie!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 133 gości