Pilot a fabryczny centralny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » pt sty 28, 2011 12:45

Witam posiadam golf IV 98r 1.6 i mam tam centralny z kluczyk oraz z tego co wyczytałem na forum to mam moduł komfortu bo jak przekręcę kluczyk i przytrzymam to mi się otwierają lub zmykają wszystkie szyby i światełko również przygasa po pewnym czasie.Czytałem już dużo postów ale przeważnie jest do mk3 opis a do mk4 to jakoś mi nie wpadło w oko tak dobrze opisane. Zakupiłem coś takiego na ale-drogo Sterownik NOXON (01412213291) Lada dzień przyniesie kurier. Mam pytanie jakie przewody odpowiadają za poszczególne funkcje bo mam rozumieć, że będę się wpinał pod kolumna kierownicy nie daleko gdzie jest moduł komfortu? Jak odbywa się sterowanie zamkiem - jakim sygnałem?
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika?


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » pt sty 28, 2011 13:05

W skład zestawu wchodzi: :banghead:
1. Centralka sterownika NOXON.
2. dwa metalowe piloty (3 przyciskowe)
3. Wiązka główna z bezpiecznikami.
4. Instrukcja w j. polskim. :bajer:
5. Gwarancja pisemna + paragon ( lub Faktura ).
6. Dioda sygnalizacyjna.

p.4 zestawu powinien Ci wyjaśnić wszystko, sprzedawca powinien Ci udostępnić schemat podłączenia dla Twojego auta.
Jak dostaniesz zestaw i będziesz miał jeszcze wątpliwości to pisz :pub:



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » pn sty 31, 2011 17:35

Witam dostałem sterownik, wszystko jest opisane co i jak który przewód do którego ale nie mam schematu do mojego auta tylko jak podłączyć; sterownie plusem, masami, siłownikami pneumatycznym. Co będzie u mnie? Jaki przewody odpowiadają za stały plus gdzie się podłączyć i masę najlepiej oraz:
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki,
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb czyli u mnie cienki czerwony 250mA
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika? Ja mam tutaj czerwono-czarny.
Jeśli chodzi o schemacik to jest na ale drogo (nr 1433387992).


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » śr lut 02, 2011 00:56

rafalpg do modułu komfortu się nie podepniesz, pewnie jest to możliwe ale układ wyszedł by dość skomplikowany, :hmm: możesz zrobić tak: auto masz sterowane masami czyli minusem. Przed podłączeniem posprawdzaj te sygnały czy wpinasz się w dobrym miejscu, a jak będziesz się podłączał odłącz aku.
rafalpg pisze:chodzi o domykanie szyb czyli u mnie cienki czerwony 250mA
na schemacie jest on opisany jako minus -250mA czyli pasuje, powinien być to sygnał trwający ok. 20 sekund sprawdź jak to jest w tym sterowniku. :bajer: . Sygnał otwierania ustawiasz na 0,5 sek. Podłączał się będziesz w drzwiach kierowcy zdejmujesz tapicerkę i z zamka drzwi wychodzi wiązka przewodów żółto-niebieski to zamykanie a zielono-czerwony to otwieranie i tu podłączasz swoje sterowanie biało-czarny do zielono-czerwonego na otwarcie a na zamknięcie jak chcesz mieć domykanie szyb cienki czerwony do żółto-niebieskiego, przeczytaj też ten temat-
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=370365" onclick="window.open(this.href);return false; .
rafalpg pisze:Jaki przewody odpowiadają za stały plus gdzie się podłączyć i masę najlepiej
pod kolumną kierownicy jak zdejmiesz tapicerkę, znajdziesz i plus i masę wpinaj się tam gdzie będzie najlepszy dostęp.
rafalpg pisze:2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek
dokładnie tam zdejmujesz osłonę kolumny kierownicy i w kostce co idzie od manetek sprawdzisz które przewody idą do kierunków chyba czarno-biały i czarno-zielony
rafalpg pisze:4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika? Ja mam tutaj czerwono-czarny
jakie auto sedan czy kombi.



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » śr lut 02, 2011 16:54

Witam a nie da się wpiąć pod ten plastik co jest z rączką od otwierania maski i tak w tej powinny wychodzić przewody( chodzi o aurę jak panuje szybciej się dostane do tego plastiku a garaż mam nie ogrzewany). Domykanie szyb podłączyć pod zmykanie zamków a in puls według instrukcji trwa ok 30s, a golf to SEDAN, myślałem podłączyć do klapy albo nie wiem gdzie może jakieś propozycje słyszałem że podłączają pod wlew paliwa ale to się chyba mija z celem.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » czw lut 03, 2011 00:37

rafalpg pisze:Witam a nie da się wpiąć pod ten plastik co jest z rączką od otwierania maski i tak w tej powinny wychodzić przewody

Nie tam idą już inne sygnały, w drzwiach jest sterownik zbierający sygnały i wpiąć się trzeba przed tym sterownikiem do wiązki co wychodzi z zamka drzwi.
rafalpg pisze: Domykanie szyb podłączyć pod zmykanie zamków a in puls według instrukcji trwa ok 30s
będzie dobrze.
Klapę bagażnika żeby otworzyć to potrzebny jest jeszcze siłownik co Ci tę klapę podniesie. Otwarcie zamka klapy to przez przekaźnik, sterownik pobudza przekaźnik a styki przekaźnika równolegle do krańcówki otwierającej klapę, czyli położenie przewodów do bagażnika do krańcówki. U siebie zrezygnowałem z tej opcji i nie pamiętam jak jest podłączenie krańcówki otwierającej zamek klapy, są tam kostki, 3 przewodowa-centralnego zamka i 2 przewodowe- sygnalizacja otwarcia klapy i druga 2 przewodowa otwarcie zamka to będziesz musiał znaleźć, a siłownik to nie wiem jak elektryczny to przez przekaźnik równolegle z tym do otwarcia zamka klapy.
powodzenia :okej:



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » czw lut 03, 2011 20:24

A mam pytanie jak ściągnę tapicerkę i będę miał coś takiego jak w punkcie "III. Goła blacha: " http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false; to ten środkowy przewód co idzie( jest tam też przewód do lampki ) to jego rozwinąć i tam się podpiąć pod te dwa kabelki do otwierania i zmykania i domykania szyb. Czyli tam będę szły 3 przewody i przez gumę w drzwiach.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » ndz lut 06, 2011 23:53

rafalpg pisze:to ten środkowy przewód co idzie( jest tam też przewód do lampki ) to jego rozwinąć i tam się podpiąć pod te dwa kabelki do otwierania i zmykania i domykania szyb. Czyli tam będę szły 3 przewody i przez gumę w drzwiach.
dokładnie w tym miejscu do tej wiązki tylko 2 przewody.
Sterownik pilota nie rozróżnia czy masz okna otwarte czy zamknięte, każde naciśnięcie zamykania auta powoduje na sygnale domykania szyb impuls 30 sek. i ten sygnał, jak chcesz mieć domykanie szyb spowoduje zamknięcie samochodu i domknięcie szyb.
boral pisze:z zamka drzwi wychodzi wiązka przewodów żółto-niebieski to zamykanie a zielono-czerwony to otwieranie i tu podłączasz swoje sterowanie biało-czarny do zielono-czerwonego na otwarcie a na zamknięcie jak chcesz mieć domykanie szyb cienki czerwony do żółto-niebieskiego



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » pn lut 07, 2011 18:39

Witam dzisiaj walczyłem z podłączeniem , zasilanie podłączyłem bez problemu a kierunki z awaryjnych , schody zaczęły się jak podpinałem się pod kable pod centralkę otwieranie popiołem pod przewód żółto zielony a zamykanie i tu mam problem rozbebeszyłem wszystko i żaden przewód nie pasuje. Nie wiem co mam zrobić? Sprawdzałem wszystkie po kolei i nic spróbowałem zamienić przewody(może tam nie działa jakiś kanał) z centralki żeby inne guziki działały i centralka sterująca noxon wygląda na ok. Dziwi mnie że kolory są całkiem inne? Acha czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy drzwi bo ułamała się podkładka (nr 2 według opisu na forum) i nie da się zamknąć ? Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też czy te zamki są jakoś powiązane ze sobą?


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » pn lut 07, 2011 23:45

rafalpg pisze: Dziwi mnie że kolory są całkiem inne?
te kolory co Ci podałem to z notatek jak montowałem pilota u siebie, ale to nie problem.
boral pisze:auto masz sterowane masami czyli minusem. Przed podłączeniem posprawdzaj te sygnały czy wpinasz się w dobrym miejscu
kawałek przewodu z małą żarówką np. od pozycyjnych - podajesz masę do sprawdzanego kabelka, przez żaróweczkę dlatego żeby nie było zwarcia jak trafisz na nie ten przewód. Z tym że to sprawdzanie to robisz na zamkniętych drzwiach lub wkrętakiem przestawiasz zamek drzwi tak jak byś je zamkną i możesz robić to na drzwiach otwartych. lub miernikiem bo będą to przewody na których jest ( + ).
rafalpg pisze:czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy
nie powinno mieć znaczenia, wpinając się z centralką pilota pomijasz krańcówkę od kluczyka
rafalpg pisze: Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też czy te zamki są jakoś powiązane ze sobą?
są powiązane przez moduł komfortu auta - do sprawdzenia błędy VAGiem



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » wt lut 08, 2011 08:35

Czyli mam zamknąć drzwi i dopiero sprawdzać po zamknięciu? Ja miałem otwarte i tapicerkę nie do końca ściągniętą bo nie chce odczepiać linki od rączki bo boję się ze jej później nie założę. Czyli jedną końcówką np. tam dzie się wpiąłem z zasileniem centralki a drugim szukam po kolei kabelek? Czyli jak są zamknięte lub jak zamek jest przekręcony na otwartych( nie da się zamknąć drzwi ) to dopiero jest na nim minus a nie tak jak ja robiłem przy otwartych? czyli jak mam otwarte drzwi kierowcy to nie mogę zamknąć ?
Dzisiaj jeszcze walczyłem i zamknąłem zamek śrubokrętem i nic. Nawet spróbowałem rozbroić tą wiązkę co idzie do panelu sterownia i też nic to nie dało. Podłączyłem vaga i jak dam mu moduł komfortu to pokazało jakieś tam sporadyczne i po skasowaniu spokój. Czy da się jeszcze gdzieś indziej podłączyć ? Próbowałem też z miernikiem i tak szukałem ale też nic, mam już taki bałagan w tych wiązkach bo wszystkie kable już rozbebeszyłem nie wiem co mam robić ?


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
boral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: pn lut 04, 2008 22:38
Lokalizacja: Ostrołęka

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: boral » czw lut 10, 2011 23:48

rafalpg pisze:bo nie chce odczepiać linki od rączki bo boję się ze jej później nie założę
śmiało ją odczep, końcówka wsuwa się w taką prowadnicę i nie ma problemu z jaj założeniem
rafalpg pisze:Podłączyłem vaga i jak dam mu moduł komfortu to pokazało jakieś tam sporadyczne i po skasowaniu spokój
szkoda że nie zapisałeś nr. błędu. opisywałeś wcześniej
rafalpg pisze:czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy drzwi bo ułamała się podkładka (nr 2 według opisu na forum) i nie da się zamknąć ? Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też
zapewne tu jest problem, spróbuj pobawić się zamkiem i tak go ustawić żeby dało się zamknąć i otworzyć auto drzwiami pasażera i w wtedy szukaj podłączenia w kabelkach drzwi kierowcy
Obrazek
boral pisze:kawałek przewodu - podajesz masę do sprawdzanego kabelka.
podaj też jakie kolory przewodów tam idą.
rafalpg pisze:lub jak zamek jest przekręcony na otwartych
zwróć tu uwagę że zamek zamyka się na dwa razy żeby był wciśnięty do końca
spróbuj też poprawić ten zamek drzwi może jak będzie cieplej bo jak Ci blokuje otwieranie z kluczyka to może nie działać otwieranie z pilota.
duże :pub: dla Fenomen89 wykorzystałem twoje zdjęcie :kufel:



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: rafalpg » pn lut 21, 2011 19:34

Witam dzisiaj udało mi się wszystko podłączyć sprawdzałem po kolei wszystkie i tym razem się udało za otwieranie przewód żółto-zielony(są dwa na jednym jest napięcie 12v) a zamykanie niebiesko-żółty(też jest dwa i na jednym jest też 12v). Po złożeniu wszystkiego przestało działać jak i zamek w wkładce przekręcając kluczyk (raz działa raz nie, często jak otworze i zamknę znowu to już dział ale nie jest regułą"zimne luty???"). Sam nie wiem co mam robić raz to działa raz nie i w dodatku jak zamknie z pilota to prawe drzwi pasażera tylne, rygiel się zamknie i otworzy(wszystkie drzwi są zamknięte oprócz tych z tyłu prawych)??? VGA pokazał mi błędy:
928 Mechanizm zamka centralnego, drzwi kierowcy - F220
1358 Włącznik wewnętrznej blokady otwarcia drzwi kierowcy - E155 (Może tu tkwi problem? Czy to może być ten mikro styk? jeden z trzech? Światło w podsufitce załącza się jak chce w czasie jazdy nawet a po otwarciu też nie zawsze, u dołu również czasem nawet samo po zamknięciu samochodu się zaświecało wiec wyciągnąłem żarówkę. )
929 Mechanizm zamka centralnego, drzwi pasażera - F221
644 Ogrzewanie lusterka strona pasażera - Z5 (to najprawdopodobniej mata do wymiany)
930 Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne lewe - F222
931Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne prawe -F223
I dodatkowo podłączyłem domykanie szyb z pilota wszystko hulało i tu teraz nic. Nawet jak pilotem się uda zamknąć i przytrzymam przycisk to nie zasunie.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
koczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: śr lis 08, 2006 10:52
Lokalizacja: Gdańsk - Grudziądz
Kontakt:

Pilot a fabryczny centralny

Post autor: koczyk » pn lut 21, 2011 21:41

skoro nie wiedziales jak to podlaczyc trzeba bylo to dac komus co sie na tym zna u mnie ze storwniekiem noxona piloty scyzoryki + przelozenie immo bys wydal na gotowo z 200 - 250zl i masz problem z glowy wszytsko w ori szmaciance VW zeby wygladalo jak fabryka, albo namotales w kablotece albo sterownik swiruje auto zamyka sie z klucza dobrze czy nie ? klucz podaje jedynie impulsy z wkladki wez odizoluj obciagarka boczna kable podaj na nie mase na zamknij i otworz - oczywscie przy zamknietym zamku i bedziesz wiedzial czy ty cos namotales czy nie skoro z wkladki bedzie ok i po podaniu bezposredniego impulsu masy jest dobrze sterownik cos nie hula skoro przed Twoim montazem bylo ok to pewnie cos namotales



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości