Cześć,
od jakiegoś czasu borykam się z wysokim spalaniem ( 14l / 100km ) przez mojego golfa( mk3 1.4 ABD 92' ). Co jakiś czas zmieniałem czujniki temperatury cieczy, ostatnim nabytkiem jest FEA pomierzyłem go dziś i zachowuje się książkowo. Postanowiłem zmierzyć napięcia pinów 1&3 oraz 2&4 według tematuhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y#p1314297. Tutaj nastąpiła dziwna sytuacja, przed mierzeniem napięcia wskazania z wpiętym i wyjętym czujnikiem niewiele różniły się na zimnym silniku ( ok. 1000-1100 obr ), w czasie mierzenia miałem problem z uzyskaniem wyniku na stykach 1&3, kiedy już uzyskałem odczyt, coś strzeliło ( nie wiem czy w silniku/sterowniku.. ) i od tej pory, kiedy jest wyjęty czujnik obroty to 800, kiedy wpinam to już wedle zadanej rezystancji czujnika.
Dopełniając informację: Po wymianach czujników przez czas 100-200km silnik palił "książkowo" po tym etapie znów zaczynało się spalanie ca. 14l/100km bez względu na to czy jeździ się jak dziadek czy ciśneło się w pedał.
W związku z tym moje pytanie czy mogłem coś uszkodzić, czy ew. jest coś nie tak z instalacją. Macie pomysł jak rozwiązać powracające wysokie spalanie?
ps. Nie zdołałem wymyślić lepszego tytułu.
Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt cze 01, 2010 19:13
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )
w benzynie duze spalanie to przeważnie usterka sondy lambda.ale nie wiem jak jest w tym silniku
seba
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt cze 01, 2010 19:13
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )
można sondę lambda sprawdzić w jakiś cywilizowany sposób? mój podopieczny jest z partii pierwszej połowy 92' i posiada tylko wskaźnik mrugnięć diody led.
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Czujnik temperatury - sprawdzenie parametrów ( incydent )
z tego co pamietam to na rozgrzanym silniku napiecie powinno zmieniać sie cyklicznie 0,2 do 0,8v ale nie daje głowy bo gdzies czytałem na forum ale nie wiem czy tak jest faktycznie. musisz miec miernik ustawić na volty i wkłuć sie w przewody od sondy.duzo osób narzeka na spalanie w 1,4 musisz miec wszystko ok czujnik temp,sonde filtry zeby osiągnąc normalne spalanie
seba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości