Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TjxDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr gru 29, 2010 01:08

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: TjxDD » pn sty 03, 2011 23:57

Witam chcialbym sie dowiedziec jakie sa roznice miedy pompkami centralnego zamka w GOLFIE III o numerze 1H0 962 257 E i G.
Wiem ze tematow jest pelno ale zaden nie odpowiada na moje pytanie :( Ja chce poznac tylko jakie sa roznice a nie czy bedzie dzialac czy nie i takie tam.
Prosze specjalistow o mozliwie szybka i rzetelna odpowiedz bo szukam szukam i znalezc nic nie moge.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Paweł Marek » wt sty 04, 2011 00:49

TjxDD pisze: tylko jakie sa roznice
Obawiam się że się dowiesz dopiero jak rozbierzesz bo komu by się chciało wchodzić w niuanse budowy wewnętrznej skoro obie mogą być używane zamiennie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

TjxDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr gru 29, 2010 01:08

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: TjxDD » wt sty 04, 2011 11:26

Czyli obie moge stosowac i nie bede mial zadnych roznic w uzytkowaniu ???
Tzn nie bede mial czegos takiego jak na jakims forum przeczytalem ze bedee musial 2 razy kluczykiem przekrecic ???
Jak mam pomke 1H0 962 257 E a zamienie na G do domykanie szyb bedzie chodzilo normalnie ???
Czy liczba pinow jest taka sama w obu pompkach ???
I co moze dziac sie z moja pomka skoro nie otwiera zamkow wgl nie zalacza bo jak dmucham sam w ten werzyk to chociaz wlew otowrze i zamkne a pomoka wgl nie daje oznak zycia, a mimo wszystko domykanie i otwieranie szyb z pilota i kluczyka dziala ??? Czy jest to zasluga sterownika???
Prosze o odpowiedzi na nurtujace mnie pytania :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Paweł Marek » wt sty 04, 2011 15:46

Kolego a wyszukiwarka? Są schematy centrala na forum. We wtyczce sprawdzisz czy jest masa w brązowym i stały plus w (chyba ) biało czerwonym , jesli sa - podajesz napięcie na szary lub na zielony i pompka ma wystartować. Nie uruchomi sie to zepsuta. Niema plusa to sprawdzasz bezpiecznik 21, niema masy to sprawdzasz czemu - ew. podpinasz pod blachę nadwozia czy dowolny brązowy kabel przy lampie..
TjxDD pisze: 2 razy
może tak być, wówczas dodajesz masę od kabla styku nr 3 do styku nr 6 (być może trzeba na płytce pompki jeśli pinu 6 w gnieździe nie będzie) i masz na raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

TjxDD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr gru 29, 2010 01:08

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: TjxDD » śr sty 05, 2011 23:14

Wiem ze jest szukajka ale wszedzie pisza ze mozna ich uzywac zamiennie ale sa jakies tam roznice. Ze albo piny trzeba zmieniac albo kluczykiem trzeba 2 razy przekrecic albo szyby nie beda dzialac na pilot. I to dlatego zalozylem ten temat. Jako ze mialem dzisiaj okazje przetestowac jedna pompke to moge sie z wami podzielic ze 1H0 962 257 E i G sa identyczne ja mialem ta z koncowka E a teraz kupilem z G i wszystko smiga bez zarzutu. Moze ta konkretna informacja wlasnie pomoze komus kto ma lub bedzie mial taki problem jak ja :)

Jedna uwaga ponoc pompka ta spalila sie mi bo dostawalo sie lewe powietrze i tak jakby "dzialala non stop" brala powietrze i podcisnienia takiego nie bylo i sie spalila :(

No ale teraz jest juz wszystko ok :) Po tym doswiadczeniu swierdzam jak wyzej ze pompki z koncowkami E lub G sa identyczne bo wszystko dziala :)
Przypuszczam ze inne tez sa takie same tylko liczba pinow musi sie zgadzac :)

Jako ze post byl pisany wczoraj a ja bawilem sie jeszcze pompka dzisiaj to podziele sie moimi doswiadczeniami z wszystkimi bo dzisiaj dopiero podlaczalem pompke na stale tak jak ori i spotkalo mnie pare niespodzianek ale wszystko smiga ladnie :D

Wiec:

-opuszczanie szyb z kluczyki czy pilota i domykanie w zadnym stopniu nie zalezy od pompki (odlaczylem ja calkowicie i i tak lataly) ")
-jezeli centralny zamek sie zamyka ale nie chce drzwi otworzyc (a widzialem ze pare osob ma ten problem) to proponuje tak jak w moim przypadku sprawdzic przepustowosc wezyka i jego zalozenie (czy jest w srodku przeplyw powietrza i czy nigdzie przy mocowaniu ono nie uchodzi) oraz nalezy sprawdzic czy przy zakladaniu weza na ten gwizdek dmuchajacy od pompki pod wplywem ognie czy czegos innego nie stopil sie troche ten gwizdek (u mnie tak bylo i dziurka dmuchajaca powietrze sie tak zmniejszyla ze nie dawal rady otwierac, ale co dziwne mimo wszystko zamykal) :D

-mimo wszsytsko aby domykanie dzialalo poprawnie jak jest pompka podlaczona nigdzie nie moze uchodzic ani wychodzic na zewnatrz (poza werzyki) powietrze. Juz tlumacze dlaczego. A wiec jezeli mamy pompke odlaczona to szyby lataja i z pilota i z kluczyka bez zarzutu, ale jesli mamy pompke podlaczona i jest nie szczelnosc to pompka nie przepusci sygnalu na sterownik od szyb i albo bedzie caly czas dmuchac albo nie bedzie zamykac lub otwierac zamka co jest spowodowane nieszczelnoscia. I wlasnie wtedy powiedzmy ze pompka bedzie "myslec", ze czegos nie zrobila dobrze i wtedy pojawiaja sie problemy z szybami chociaz nie zawsze :D

-nie dopuscie do dostawania sie tzw. lewego powietrza albo jego uchodzenia bo spalicie pompke. Jezeli pompka nie bedzie prawidlowo wtlaczala powietrza albo go zasysala i komus nie beda sie otwierac badz zamykac wszystkie drzwi to bedzie tak dlugo chodzila az w koncu sie spali.

Reasumujac latajace szyby nie zaleza od pompki i jej rodzaju tzn. nie wazne czy mamy 1H0 962 257 E czy G lub inne wazne zeby wtyczki byly takie same i piny odpowiadaly sobie. No i jeszcze jedno, jako ze mamy w naszych golfach pompki pneumatyczne to szczelnosc, szczelnosc, szczelnosc :)
Powody przedstawilem powyzej :)
Mam nadzieje, ze komus kto bedzie mial chociaz jeden z wymienionych problemow to pomoze bo mi wlasnie pomoglo :)



Awatar użytkownika
Turboxd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 19:56
Lokalizacja: Krzeszowice

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Turboxd » wt sty 25, 2011 21:47

Witam, podepne się pod temat aby nie rozpoczynac nowego, mam problem z domykaniem szyb, jak otwieram auto i przytrzyam kluczyk to szyby się otwieraja ale gdy zamkne i przytrzymam kluczyk to sie nie zamykają, co może byc nie tak??
miał ktos podobny problem??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Paweł Marek » śr sty 26, 2011 18:59

czy to samo jest z drzwi pasażera?
czy zamykanie działa prawidłowo, czyli czy już po leciutkim ruszeniu kluczyka działa central zamykając drzwi, czy trzeba do tego użyć większej siły niż przy otwieraniu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Turboxd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 19:56
Lokalizacja: Krzeszowice

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Turboxd » śr sty 26, 2011 21:45

w drzwiach pasażera nie wiem bo tam mam wkladke uszkodzoną:/

centralka działa normalnie rusze kluczyk i sie zamyka/otwiera, jeszcze myslalem ze np to działa tylko w jednym kierunku i sa jakos kable pomylone otwierania z zamykaniem szyby...



Adam-AMG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 00:37

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Adam-AMG » śr sty 26, 2011 22:20

Temat przerabiałem jakieś dwa lata temu i nie pamiętam tych literek, ale spaliła mi się pompka centarlnego.
Temat był poruszany na golf3.pl
W sdtarej pompce miałem domykanie szyb i szyberdachu z pilota i wszytskich innych zamków, w wymionionej która miała inną literke ale taką samą wtyczke nie mam otwierania całego centralnego z zamka drzwi pasażera i chyba nie ma domykania szyb i dachu z tych drzwi.

Nie pamietam dokładnie ale takie były różnice.


Adam
na codzień Mk4 1.9 TDI
od świeta W116 300SD i 450SEL 6.9

Awatar użytkownika
Turboxd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 19:56
Lokalizacja: Krzeszowice

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Turboxd » śr sty 26, 2011 22:27

to ja szyberdachu nie mam jak otwieram to otwiera sie oboje drzwi i bagażnik, jak przytrzymam to otwieraja sie obie szyby równocześnie, a jak zamykam to sie zamykają drzwi i bagażnik ale szyby się juz nie zamkną...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Paweł Marek » śr sty 26, 2011 22:57

Turboxd, odciąg gumę z wiązki drzwi kierowcy, znajdź kabel koloru szarego, podaj na niego plus z aku bezpośrednio lub w tej wiązce znajdziesz w kilku kablach stały plus (musisz mieć jakiś mierniczek). Napisz czy zadziała wówczas zamykanie szyb


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Turboxd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 19:56
Lokalizacja: Krzeszowice

Re: Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Turboxd » czw sty 27, 2011 00:26

Paweł Marek pisze:Turboxd, odciąg gumę z wiązki drzwi kierowcy, znajdź kabel koloru szarego, podaj na niego plus z aku bezpośrednio lub w tej wiązce znajdziesz w kilku kablach stały plus (musisz mieć jakiś mierniczek). Napisz czy zadziała wówczas zamykanie szyb

spoko, jutro sprawdze i dam znać...



Awatar użytkownika
Turboxd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 19:56
Lokalizacja: Krzeszowice

Re: Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Turboxd » czw sty 27, 2011 19:16

Turboxd pisze:
Paweł Marek pisze:Turboxd, odciąg gumę z wiązki drzwi kierowcy, znajdź kabel koloru szarego, podaj na niego plus z aku bezpośrednio lub w tej wiązce znajdziesz w kilku kablach stały plus (musisz mieć jakiś mierniczek). Napisz czy zadziała wówczas zamykanie szyb

spoko, jutro sprawdze i dam znać...


podalem plus na ten szary kabel i auto sie zamknelo i szyby takze pozasowaly...

teraz mam sterownik od centralnego zamka z pilota, podpiety wprost do pompy (znajomy elektronik powiedzial mi jak ją tam podpiac) i sterowany minusem, a gdybys mi powiedział ktory kabel jest od otwierania to bym przepiał ten steronik na wyzwalanie plusem i zamykanie pod ten szary a otwieranie pod ten wskazany przez Ciebie, tylko zeby nie bylo znow tak ze przy otwieraniu auta beda mi się szyby otwierać...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka centralnego GOLF MK3 1H0 962 257 E i G roznice

Post autor: Paweł Marek » czw sty 27, 2011 19:22

zielony otwiera szary zamyka, wyzwalane plusem, jeśli alarm niema możliwości podać plusa tylko masę potrzebny przerzutnik, szczególiki na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości