pobór prądu XENONU

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » pt sty 21, 2011 18:08

Witam. Mam kilka pytań. Jaki jest pobór prądu żarówki H4 na mijaniu. Czy 4,5A poboru prądu przed przetwornicą to powód do rozwalenia akumulatora i nagłych spadków napięcia? Wymienima już 2 alternator, na używany. Lecz z pocżatku ładowały 14,30 na xenonie teraz ZNOWU ledwo 13,7!! Szału dostane zaraz ! Mechanik powiedział.. 24letnia instalacja, fabrycznie nadany 44Ah to za mało! proponuje 55Ah i xenon bierze za dużo prądu. Xenon jest na przekaźnikach pod kleme plusową.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

teczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 16:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: teczak » pt sty 21, 2011 18:35

Z tego co mi się wydaje to ksenon ma mniejszą moc znamionową jak zwykła żarówka H4 i nie wydaje mi się by brał więcej prądu. Jak dobrze pamiętam ich moc wynosi 35W czyli jedna bierze ok 35/12=3A, natomiast zwykła H4 ok 5A.
Jak możesz kolego to opisz trochę jaśniej problem.


Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: pobór prądu XENONU

Post autor: skaktus » pt sty 21, 2011 19:05

teczak pisze:Z tego co mi się wydaje to ksenon ma mniejszą moc znamionową jak zwykła żarówka H4 i nie wydaje mi się by brał więcej prądu. Jak dobrze pamiętam ich moc wynosi 35W czyli jedna bierze ok 35/12=3A, natomiast zwykła H4 ok 5A.
Jak możesz kolego to opisz trochę jaśniej problem.
Kolego, co innego pobór prądu w trakcie pracy a co innego pobór prądu przy zapłonie. Standardowo xenon przy pracy pobiera ok. 4 - 6A, natomiast na starcie tanie xenony potrafią brać 20 - 30A i określane jest to mianem Imax na przetwornicy. Często jest to parametr okłamany i jedynie widniejący na nalepce. W domu aktualnie mam xenony Kingwood, które mają Imax 20A, ale prawda jest taka że ledwo startuję przy zasilaczu komputerowym który jest w stanie dać z siebie 40A przy 12V. Co ważne zasilacz jest markowym zasilaczem.

Myślę że wina słabego ładowania nalezy zacząć rozbrajać od sprawdzenia napięcie bez xenonu i z xenonem po zapłonie, kiedy ten pracuje już kilka minut. Xenon przez ok 20 sekund powoli się rozgrzewa i wówczas spada jego popyt na ampery. Jesli to nic nie daje, sprawdź w jakiej kondycji jest twój akumulator. Być może masz uszkodzone xenony, które biorą sporo prądu.

H4 na mijania bierze 55W, na długich 60W.

Xenony podepnij przez przekaźnik na plusie i na minusie, tj minus bezpośrednio do akumulatora nie przez standardowa instalację.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » sob sty 22, 2011 23:19

Problem jest taki że uszkodził mi sie 10miesieczny aku 44Ah Centra. Odwołano sie pismem, zbyt niski poziom ładowania co spowodowało zbyt niskie stężenie elektrolito co spowodowało coś tammm.. Mechanicy z tego sklepu zwalili wine na mój Xenon. Auto ładuje UWAGA na rozwalonym akumulatorze 14,30V a na światłach 13,80V! Powiedziałem że ten xenon bierze mniej prądu od żarówki, że auto nie bedzie łądowało dobrze jak aku jest ze śmietnika (zastepczy) a on na to. Co ma ładowanie do napięcia akumulatora. PFF powiedziałem że chce nowy akumulator i mnie to nei interesuje, a oni że jest za mały! ja mówie jak to, czytałem w tabelach (vwgolf.pl) że fabrycznie wychodziły 44Ah. On na to a powiedz mi ile lat ma twój samochód? a ja 24l. to wiesz jaki opór mają stare kable! powinienen w ogóle być 50-55Ah żeby ładnie chodziło. To ja mu na to, a kto mi dobrał ten akumulator rok temu?! no wy! Kłótnia zakończyła sie tak jak miała.. wróciłem do domu z rozwalonym aku.

PS na kumpla zdrowym aku, ładowanie na światłach 14,15V


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

pobór prądu XENONU

Post autor: skaktus » sob sty 22, 2011 23:56

W takim razie wina może leżeć po stronie akku, ale i też xenonu. Jakie masz przetwornice ? Jesli chińczyk to nigdy nic nie wiadomo co w niej siedzi. Ładowanie typu 14,15V i tak jest niskie, u mnie na żarówkac jest równe 14,4.

Sprawdź regulator napięcia a i jak masz jak, wciśnij inne przetwornice. Niestety często chińczyki są bardzo bardzo tandetne.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Re: pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » ndz sty 23, 2011 00:10

14,15V to dobry wynik. Kazdy inny tyle ma i jest ok.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

pobór prądu XENONU

Post autor: skaktus » ndz sty 23, 2011 01:03

Ja jak pisałem mam 14,4 na żarówki idzie 13,89 (przekaźniki).

Czy akku wczesniej przypadkiem nie był przeładowywany / rozładowywany do granic ?

Jaka to Centra ? Ojciec miał najzwyklejszą (czarną) i padła sama od ciebie po 3 miesiącach. Dostał nową. Kumpel ma Centre CA+ i jest rewelacyjna. Bez względu czy auto stoi na mrozie czy nie. Rok temu pokazała co potrafi. Auto stało 2 miechy w zimie i odpaliło za 1 razem.

Sądzę że masz przetwornice, które biorą dużo więcej niż 35W przy pracy i akku nie jest w stanie się naładować w 100%, do tego może często śmigasz na dystansach 20 - 30 km i akku nie jest w stanie się również się naładować w pełni. Rozwiązaniem mogą być światła dzienne, ale wątpię abyś je chciał montować, jakaś fama że to kicz ;)



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » ndz sty 23, 2011 12:16

Rozładował sie na maxa. Ładowany był ale małym prądem. tak smigam na małych dystansach. Przetwornice, nawet nie wiem jakiej firmy. To hmm czy aku 55Ah to uciągnie ? Kupie halogeny w zderzak i na halogenach bede jeździł.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

pobór prądu XENONU

Post autor: skaktus » ndz sty 23, 2011 14:56

Zanim cokolwiek kupisz, sprawdź jaki masz pobór prądu kiedy auto stoi. Ojciec kiedyś miałfelerne radio w aucie, które nie wyłączało wzmacniacza i elektroniki i radio w spoczynku (niby wyłączone) brało prawie 500 mA.

Czy przypadkiem nie masz autoalarmu, uniwersalnego z podłączonym odcięciem zapłonu ?



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » ndz sty 23, 2011 23:41

mam na amperomierzu w 10A skali... 001, nie wiem 100mA? Nic mi prądu nie bierze. Nie mam alarmu i wzmaka. Chce kupić jakiś nowy, nie firmowy aku 55. mam altka 65A to bedzie ok chyba co ? wole kupić "cośśśś" za połowe ceny niż akumulator firmowy i kłóciuć sie bezowocnie o gwarancje. Jakie Akumulatory proponujcie w kwocie 120- 150zł. A i jaki moge kupić maxymalne A żeby ze spokojem opanował to altek 65A. Biorac pod uwage" Stare kable" wiek auta, xenon i w przyszłosci wzmaka. powyżej 1000W


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: bodzio_j » pn sty 24, 2011 10:48

IMO aku 44Ah to trochę mało. 50/55 byłby duzo lepszy. Kolejna sprawa to te krotkie odcinki.Prawdopodobnie alternator nie ma czasu naładować akumulatora, dobre napięcie ładowania to jeszcze nie wszsytko. No i moze zmierz podbór prądu przy włączonych światłach.
Na wszelki wypadek może skombinuj miernik z zakresem do 20A :D



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » pn sty 24, 2011 23:43

nom ja mam do 10A to odpada. Nie mam jak zmierzyć.. bede szukał 55A


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

pobór prądu XENONU

Post autor: skaktus » wt sty 25, 2011 00:04

Ty masz jakiegoś lola w tym aucie. U mnie w MK3 od 3 lat nie ładowałem Centry CA+ a auto robiło dzienne 40 km max.

Powiesz jaki ustawiasz pomiar na mierniku tj do 10 A, do 1 A, do 200 mA czy inny. Potem dokłądnie przepisz wynik pomiaru tj 0,001 czy jak ci wychodzi, bo napisałeś 001 ale nie podałeś wcześniejszych parametrów.

A nie firmowe akku to sobie podaruj, szkoda kasy bo co z tego że dasz 100 zł w Kauflandzie za Jenoxa jak padnie po roku.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

pobór prądu XENONU

Post autor: Johnatan » wt sty 25, 2011 22:12

Właczam na mierniku dokładnie 10A i miernik pokazuje 001. i w kazdej innej furze też. ja robie dziennie 15km- 20km.
w tym 1x 5km, do pracy 1,5km plus powroty x2, czasami miasto toroche przewietrzyć fure to ok 10km. wiem miało, lecz chyba auto jest do tego przystosowane wiec, wystepuje z zapytaniem a akumulator i alternator nowe i większe.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości