Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
zainstalowane juz są ,czujnik i przewody też,brak tylko tego jednego po stacyjce.Sprawdziłem działanie bardzo jasno i fajnie świecą,sa widoczne.małe utrudnienie było tylko z samym montazem poniewaz jeden wlot plastikowy ma za mało miejsc na zamontowanie (ten od strony schowanego haka holowniczego)i musiałem dorabiac od wewnątrz dodatkowy uchwyt mocujący, a ten drugi plastik mial za duzo profili i trzeba wycinac
od gleby sa ok 34-35 cm montując w środkowej czesci plastikow,moze zobaczysz to na zdjeciu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68a ... 2b2b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9f ... 69138.html" onclick="window.open(this.href);return false;
od gleby sa ok 34-35 cm montując w środkowej czesci plastikow,moze zobaczysz to na zdjeciu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68a ... 2b2b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9f ... 69138.html" onclick="window.open(this.href);return false;
troche materialow o VW Golf IV http://chomikuj.pl/rhodek" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
O taki montaż też by mi chodziło. Bardzo dyskretnie, ładnie wkomponowane. Muszę je wziąć poważnie pod uwagę.
Super!
Super!
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
przygotuj sobie od razu jakies 2 nierdzewne blaszki o wymiarach mniej wiecej 8 x 6 cm,w miare sztywne zeby je dodac jako mocowanie od wewnatrz,ja je zamocowałem na nitach 4 mm. delikatnie w imadle bedziesz musial je zaginac ok 30-35 stopni bo pod takim kątem chyba sa plastiki wlotowe.
28 LED na stronie swoje robi
Taka mała porada dla korzystajacych z tego postu:
zasilanie po zapłonie jest w skrzynce z przekaźnikami ,ktora umieszczona jest za filtrem powietrze.Trzeba sciagnac obudowe plastikowa podniesc lekko przekazniki,pod nimi jest wiazka przewodow.Przewod niebieski z zołtym paskiem jest zasilaniem po zapłonie
28 LED na stronie swoje robi
Taka mała porada dla korzystajacych z tego postu:
zasilanie po zapłonie jest w skrzynce z przekaźnikami ,ktora umieszczona jest za filtrem powietrze.Trzeba sciagnac obudowe plastikowa podniesc lekko przekazniki,pod nimi jest wiazka przewodow.Przewod niebieski z zołtym paskiem jest zasilaniem po zapłonie
troche materialow o VW Golf IV http://chomikuj.pl/rhodek" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
tak myślę czy nie lepiej (dla zwiększenie żywotności lampek) byłoby dać zasilenie, które jest po odpaleniu silnika a nie od razu po przekręceniu kluczyka...bo tak to gasną przy rozruchu co pewnie ma wpływ na ich długowieczność
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Pomysł b.dobry.Sam jak robiłem to troche uciążliwe było biegac na trasie miernik- kabina,kabina miernik
troche materialow o VW Golf IV http://chomikuj.pl/rhodek" onclick="window.open(this.href);return false;
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Witam.
Jako że widzę pisza Panowie o lampkach dziennych, podam wam troszkę informacji, które ustrzegą was przed oszustami z Allegro
Nie ma homologacji DRL, to skrót od Daytime Running Light, wielu pisze że to homologacja D + RL - ściema.
Lampy typu 28 led, 24 itp, nie pobierają zgodnie z napisem na opakowaniu 6 - 10 W, tylko 1 - 2 W. Ich światłość wynosi ok 100 lumenów. Szczególnie ciekawe bajery w tym wypadku pisze firma Just Top. Światło z tych lamp jest silnie skupione w 1 punkcie. Nie posiadają one wcale diod SuperFlux tylko zwykłe diody 5 mm.
Lampy typu 5 led, ale diod mocy daje około 350 - 400 lumenów, na diodach Osram około 500 lumenów 1 lampa. Na prawdziwych Osramach praktycznie nie idzie już kupić lamp. Zazwyczaj są Samsunga - nieco niższa jasność lub No-Name. Przykładowo - chińska żarówka z tesco o silnie niebieskiej bańce daje ok 400 lumenów.
90% lamp typu 5 LED wymaga przeróbki. Diody są słabo chłodzone, wiszą w powietrzu i się pieką.
Lampy tupu 5 led zakłócają radio i CB. Żwiązane jest to z ch sposobem zasilania - przetwornica Step - Up / Down. W mieście tego nie słychać, ale za miastem słychać już znacznie. Oczywiście nie każde auto się poddaje. Lampy typu 28 led również zakłócają radio gdyż też mają takową przetwornicę.
Jak by co to pytać to odpowiem. Dla chętnych mam foto lamp 24 led, 5 led. Obecnie używam Philipsów
Jako że widzę pisza Panowie o lampkach dziennych, podam wam troszkę informacji, które ustrzegą was przed oszustami z Allegro
Nie ma homologacji DRL, to skrót od Daytime Running Light, wielu pisze że to homologacja D + RL - ściema.
Lampy typu 28 led, 24 itp, nie pobierają zgodnie z napisem na opakowaniu 6 - 10 W, tylko 1 - 2 W. Ich światłość wynosi ok 100 lumenów. Szczególnie ciekawe bajery w tym wypadku pisze firma Just Top. Światło z tych lamp jest silnie skupione w 1 punkcie. Nie posiadają one wcale diod SuperFlux tylko zwykłe diody 5 mm.
Lampy typu 5 led, ale diod mocy daje około 350 - 400 lumenów, na diodach Osram około 500 lumenów 1 lampa. Na prawdziwych Osramach praktycznie nie idzie już kupić lamp. Zazwyczaj są Samsunga - nieco niższa jasność lub No-Name. Przykładowo - chińska żarówka z tesco o silnie niebieskiej bańce daje ok 400 lumenów.
90% lamp typu 5 LED wymaga przeróbki. Diody są słabo chłodzone, wiszą w powietrzu i się pieką.
Lampy tupu 5 led zakłócają radio i CB. Żwiązane jest to z ch sposobem zasilania - przetwornica Step - Up / Down. W mieście tego nie słychać, ale za miastem słychać już znacznie. Oczywiście nie każde auto się poddaje. Lampy typu 28 led również zakłócają radio gdyż też mają takową przetwornicę.
Jak by co to pytać to odpowiem. Dla chętnych mam foto lamp 24 led, 5 led. Obecnie używam Philipsów
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Pewnie jakiś wpływ to ma, ale niestety ustawodawcy takie rzeczy jak trwałość naszych lampek nie obchodzą. Ustawa mówi, że światła do jazdy dziennej mają się zapalać już w pozycji kluczyka umożliwiającej pracę silnika. Czyli po przekręceniu w pozycję"zapłon", trafi się nadgorliwy pan mundurowy i kłopot gotowy, mnie już jeden kazał ściągać to "coś" albo dzwonić po lawetę, ale pokazałem mu przetłoczenia na szybce i dał sobie spokój.Qto pisze:tak myślę czy nie lepiej (dla zwiększenie żywotności lampek) byłoby dać zasilenie, które jest po odpaleniu silnika a nie od razu po przekręceniu kluczyka...bo tak to gasną przy rozruchu co pewnie ma wpływ na ich długowieczność
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Ponieważ aukcje po pewnym czasie są nie do odnalezienia, podaję nazwę po której można to odnaleźć w Googlu: "lampy do jazdy dziennej HELLA H6W"
a do tego przykładowy link na dziś: http://motoallegro.pl/swiatla-lampy-dzi ... 16247.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co Koledzy o tym myślą, nie ma wymienionych wad - może by było niezłe, *#cenzura#* od ceny.
a do tego przykładowy link na dziś: http://motoallegro.pl/swiatla-lampy-dzi ... 16247.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co Koledzy o tym myślą, nie ma wymienionych wad - może by było niezłe, *#cenzura#* od ceny.
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Ogólnie rzecz biorąc, w nowych autach lampy świecą się albo po przekręceniu kluczyka albo po włączeniu zapłonu. Ja mam po włączeniu zapłonu w Philipsach i nikt jeszcze się nie czepiał. Panowie munurowi są ciency w przepisach, dlatego warto wozić z sobą papierek na który wydrukujemy konkretny przepis itp.
A lampy Hella z linka wyżej to nic innego jak lampki na zwykłą żarówkę. Można też kupić polskie Wesemy jako dzienne i innych firm za parę zł. Hella przesadza z ceną za te lampki.
A lampy Hella z linka wyżej to nic innego jak lampki na zwykłą żarówkę. Można też kupić polskie Wesemy jako dzienne i innych firm za parę zł. Hella przesadza z ceną za te lampki.
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
a co myślisz o tych ledachskaktus pisze:Nie ma homologacji DRL, to skrót od Daytime Running Light, wielu pisze że to homologacja D + RL - ściema.
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 13525.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f ... bdcc1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4a ... 0e5b8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zamiesciłem fotki przy zgaszonych i zapalonych
Qto zerknij sobie
Dodano:
Właśnie znalazłem taki artykuł:
Światła do jazdy dziennej charakteryzują się nie tylko mniejszą mocą. Ich zapalenie nie oznacza również włączenia podświetlenia deski rozdzielczej, co w dzień jest zbędne. Fabryczne instalacje nie włączają również tylnych świateł postojowych, bo w dzień również jest to niecelowe. Ale tutaj dochodzimy do problemu: czy światła z tyłu powinny być włączone w dzień, czy też mogą być wyłączone?
czytaj dalej
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym w tej kwestii nie mówi dużo. Nakazuje jazdę na światłach mijania przez całą dobę, jednocześnie dopuszczając stosowanie świateł do jazdy dzień od świtu do zmierzchu. Nie ma mowy o światłach z tyłu.
Jak powiedział INTERIA.PL dr Tomasz Targosiński z Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, ekspert ds. oświetlenia pojazdów, Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. W Polsce to prawo jest obowiązujące.
Tyle tylko, że obowiązuje również rozporządzenie ministra infrastruktury, które mówi, że włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych świateł postojowych. Mamy więc do czynienia ze sprzecznością w prawie.
Co w takiej sytuacji? Policja podczas kontroli drogowej będzie kierowała się rozporządzeniem ministra, a więc może chcieć wystawić mandat za brak tylnych świateł. Sytuacja jest do tego stopnia paradoksalna, że gdyby pojechać (hipotetycznie) fabrycznie nowym autem wyposażonym w światła dzienne na przegląd, to samochód nie powinien dostać wpisu do dowodu, bowiem diagności również kierują się feralnym rozporządzeniem!
Jednak spór z drogówką wcale nie musi być przegrany. Wprost przeciwnie! Mając wiedzę opisaną w tym artykule, należy policjantowi uświadomić istnienie Regulaminu nr 48 dodając o jego wyższości nad rozporządzeniem ministra (uznanie regulaminu jest dobrowolne, ale oznacza wyższość nad prawem lokalnym; Polska regulamin uznaje). Jeśli to nie pomoże, należy odmówić przyjęcia mandatu i ten sam argument wytoczyć w sądzie grodzkim. Tam sprawa będzie już wygrana, bowiem sąd to nie policjant na drodze i nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, to musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok.
Na pocieszenie dodajmy, że ministerstwie trwają prace na zmianą Ustawy o Ruchu Drogowym. Wśród nowości będzie m.in. uregulowanie kwestii świateł do jazdy dziennej, zgodnie ze wskazaniem Regulaminu nr 48. a więc światła pozycyjne tylne nie będą wymagane
troche materialow o VW Golf IV http://chomikuj.pl/rhodek" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Zico63b, te co pokazałeś do MK4 nie mieszczą się, za mało miejsca za kratkami...nie wiem jak w MK3. Ogólnie myślałem o montażu tych lampek, nawet kratki już miałem wycięte...i
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Mam chwilę luzu, patrzyłem na stronkę Wesem-u. Po pierwsze można tam znaleźć pełny opis znaczeń symboli na lampach, świetna sprawa (http://wesem.pl/pytania/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Po drugie, mają dzienne ale na żarówkę od migaczy Miałem to w Maluchu, marne...
Te Helle wymagałyby u mnie wycięcia właściwie całych kratek podzderzakowych, ale w wymiarze od ziemi bym się zmieścił. Jeśli kasa pozwoli, to rozważę.
W LED'ach jest jeden problem: po awarii jednej z LEDów, lampa praktycznie idzie do kosza; nie pojadę do Chin po takiego samego LEDa do wlutowania.
Po drugie, mają dzienne ale na żarówkę od migaczy Miałem to w Maluchu, marne...
Te Helle wymagałyby u mnie wycięcia właściwie całych kratek podzderzakowych, ale w wymiarze od ziemi bym się zmieścił. Jeśli kasa pozwoli, to rozważę.
W LED'ach jest jeden problem: po awarii jednej z LEDów, lampa praktycznie idzie do kosza; nie pojadę do Chin po takiego samego LEDa do wlutowania.
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Zico63b - co ty gadasz z tymi ledami... Do lamp typu 28 led diody kupisz w sklepie za rogiem za 1 zł. Do lamp typu 5 led mocy, diody kupisz na allegro po ok 5 zł sztuka, to samo z Osramem itp... Takie diody są dostepne od wielu lat w PL więc nie widzę problemu jaki tworzysz.
Co do lamp Hella nie wiem jaki problem masz z żarówkami P21W... Hella ma H6W, w kierunkach są zazwyczaj P21W i jedno i drugie świeci na pomarańczowo z żółtym i tyle...
Co do lamp Hella nie wiem jaki problem masz z żarówkami P21W... Hella ma H6W, w kierunkach są zazwyczaj P21W i jedno i drugie świeci na pomarańczowo z żółtym i tyle...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zasilanie po stacyjce gdzie szukać ?
Nie będzie różnicy w barwie? Pytam, bo nie robiłem z tym nigdy...
A dla mnie wymiana żarówki wydaje się prostsza niż diody, a jaką barwą świeci - co mi tam, to i tak ogólna głupota ta konieczność świateł.
A dla mnie wymiana żarówki wydaje się prostsza niż diody, a jaką barwą świeci - co mi tam, to i tak ogólna głupota ta konieczność świateł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości