Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: krxychu » sob sty 08, 2011 21:38

Jest Problem z ssaniem .Po odpaleniu auta obroty wskakuja niewiele wyzej niz normalnie czyli okolo 1200 Podczas normalnej jazdy ma około 1100.Po zagrzaniu dalej 1100.I teraz najważniejsze Po odpieciu wtyczni obroty przy nagrzanym siliku są rzedu 950 czyli idealnie po podpieciu znowu 1100.

Napięcie na wtyczce przy załaczonym zapłonie 12 V ( z moich żródeł informacji powinno być 5V prz 20 stopniach 3.4 V a przy 95 stopniach 0.9V) i przy badaniu wariuje krokowy tz wsuwa sie i wysuwa ;/
O co może tu biegać ?
Ostatnio zmieniony pn sty 10, 2011 21:08 przez krxychu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: krxychu » sob sty 08, 2011 22:55

Czy jest jakaś zaleznośc miedzy TPS a napieciem na wtyczne czujnika temperatury powietrza :)
Kody błyskowe pokazały własnie bład na czujniku temperatury powietrza

REZYSTANCJA CZUJNIKA DOBRA
Ostatnio zmieniony ndz sty 09, 2011 11:14 przez krxychu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 09, 2011 01:34

krxychu pisze:O co może tu biegać ?
na razie o to że nie wiadomo co masz pod maska. Regulamin i dopisz dane których brakuje. A jak piszesz o wtyczce to nie jedna jest w aucie więc konkrety. Napięcie w wyjetej wtyczce jest stałe 5V na tej od ECU 12 V od czujnika dla licznika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: krxychu » ndz sty 09, 2011 11:12

Silnik 1.8 RP 90 kM Mono wtrysk



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: krxychu » ndz sty 09, 2011 20:41

Paweł Marek pisze:Napięcie w wyjetej wtyczce jest stałe 5V na tej od ECU 12 V od czujnika dla licznika
Czyli jak wypne wtyczke od czujnika i podepne miernik to ile ma być 5V?
To kiedy ma być 12 V bo nie dokońca rozumie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 09, 2011 22:35

jak ci pomóc, prosze żebyś napisał o którą wtyczkę czy też o który czujnik ci chodzi a ty dalej masz ludzi za jasnowidzów. Niebieski od sterowania wtryskiem ma na wyjętej wtyczce mieć zasilanie 5V, a ten od wskazówki od licznika czarny chyba 12 V. Sprawdzasz to a potem oporu na niebieskim czujniku wg norm na forum. Wszystkie czujniki do sterowania silnikiem mają te same normy w mk2 czy mk3


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem 12 V na wtyczce

Post autor: krxychu » pn sty 10, 2011 19:31

Paweł Marek, Faktycznie nei napisałem o jaką mi wtyczke chodzi.A wiec mowa o niebieskiej wtyczce która wchodzi do niebieskiego czujnika.
Miernik pokazywał pierdoły i wychodziły złe wyniki

Napiecie na niebieskiej wtyczce ( odłaczonej wynosi 4.6 V )
Czerowan i czarna normalnie około 12

Nie zmienia to faktu ze przy rozgrzanym na maksa silniku jest 1100 obrotow a w chwili odłącznia wtyczki 950 czyli odealnie i na tym sie skupmy teraz, od czego mam zaczac.Czy moze cos z tym mieć wspolnego np termostat lub cos związane z temperatura płynu .Czujnik odczytuje nizsza temperature płynu ( niedogrzany samochód ) i przez to chodzi na ssaniu .Taka moja mała hipoteza która dla fahowaca moze okazać sie bzdurą :)

Tak wiec czekam na jakies sugestie .. Dziekuje



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: krxychu » pn sty 10, 2011 21:42

Dodam jeszcze że mam uszkodzony czarny czujnik króry pokazuje na liczniku tem wiec nie jestem w stanie powiedziec jaka jest temperatura płynu chłodzącego



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: Lipek81 » sob sty 15, 2011 00:01

Masz uszkodzony niebieski czujnik i tyle. Piszesz, ze rezystancja dobra - jak to sprawdziłeś, jaka wrtość, przy jakiej temperaturze? - jakieś konkrety podaj.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: krxychu » sob sty 15, 2011 13:20

Lipek81, nie mam pytań... Kupiłem nowy czujnik wyminiłem , obroty spadły ponizej 1000 tz okolo 950 .Nie dał mi spokoju stary czujnik wiec zmierzyem rezystancje na rozgrzanym silniku wynosiła 340 omów .Zakres prawidłowy +80 280-380 .Czyli stwierdzilem ze czujik dobry , a obroty były 1100 . Odpiłem wtyczke i było 950.Czyli co rezystancja dobra czujnik padniety?

PS własnie wsadziłem stary czujnik do wydy z kranu i tez pokazał 5.4 ( o do + 20 5000-7500 ) czyli tez prawidłowy.
Wiec rezystancje wskazują ze czujnik jest dobry ... a jednak nie jest :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: Lipek81 » sob sty 15, 2011 17:05

Złącze czujnika zaśniedziało prawdopodobnie. Dałeś nowy czujnik i jest lepszy kontakt.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: krxychu » sob sty 15, 2011 20:33

Lipek81, Taki czujnik mozna potraktować jakims papierem ściernym lekkiej granulacji zeby oczysci ze śniedzi? Faktycznie jest pomarańczowawy



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Problem z ssaniem?? 1100 obr z wtyczka po odpieciu 950

Post autor: Lipek81 » ndz sty 16, 2011 00:52

tzn piny czujnika mogą być zaśniedziałe, a nie ta metalowa strona, która mierzy temperaturę. Ewentualnie w kostce od tego czujnika może coś być nie tak.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości