Post
autor: Zico63b » wt sty 11, 2011 01:48
Naturalnie poprawne działanie Kolega zna:
*1 bez kluczyka działają postojowe (czyli po jednej stronie włączane manetką) lub pozycyjne na II i II pozycji klawisza.
*2 z kluczykiem włożonym tylko do stacyjki jest jak wyżej.
*3 po włączeniu zapłonu - postojowe przestają działać, w ich miejsce zaczyna migać kierunkowskaz a dla pozycyjnych nie ma to znaczenia.
*4 teraz wyłączamy zapłon - jest to co w punkcie 3.
*5 wyjmujemy kluczyk - stan jak w punkcie 1.
Reasumując, pozycyjne nie obchodzi zupełnie stan i obecność kluczyka, jak i położenia manetki kierunkowskazów; dla Niemców i ich bezpieczeństwa to ogromna zaleta.
Jeśli tak jest u Kolegi - to O.K. Jeśli jest inaczej, należy najpierw odpiąć wtyczkę z klawisza - czy nastąpi zmiana w zamierzonym kierunku. Potem z manetek. A gdy i to nie pomoże, trzeba do "żywego" elektryka, bo trzeba badać punkt po punkcie, gdzie jest awaria czy jakaś "genialna" przeróbka (może na samoczynne włączanie, tylko komuś nie wyszło...).
Albo jest gdzieś przełącznik aby przełączyć układ z tych dzikich "dziennych" na fabryczny układ, dołączający na noc pozycje.