Wskaźnik doladowania turba

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » sob gru 25, 2010 02:14

witam, mam od pewnego czasu problem z oswietleniem wskaznika doladowania.
mianowicie zapala sie i dziala, a po ok 10-15 minach zaczyna przygasac, mrugac... szalec poprostu
dzisiaj np migal w rytm radia xD
jak wiecie sa tam 3 kabelki od zasilania.
1 PLUS staly
2 PLUS chwilowy co to wlacza
3 MASA.
no i tak PLUS staly jest podpiety pod bezpiecznik z radia.
PLUS chwilowy jest podpiety pod bezpiecznik ze swiatla postojowego
a masa jest do sruby pod kolumna kierownicy podpieta.
jak sprawdzalem miernikiem, wszystko smiga, przewodzi sygnal, napiecie tez dochodzi 12.6 V czy jakos tak.
wskaznik jest Obrazek

no i teraz pytanie, czy w nim cos sie moze popsuc, czytalem i slyszalem ze to sa raczej bez awaryjne rzeczy, no ale u mnie cos swiruje.
a druga sprawa, wiadomo ze on sie zalacza ze najpierw tarcza, potem wskazowka, potem dioda, nastepnie wskaznik idzie w calym zakresie obrotow w dwie strony i dopiero pokazuje doladownianie.
wylacza sie w odwrotnej kolejnosci.
i teraz tak mysle ze jesli byl by problem z plusem chwilowym to by poprostu sie wlaczal i wylaczal w kolko.
wiec problem albo w masie, albo w plusie stalym, z tym ze plus staly jest brany z radia, ktore zawsze normalnie gra... mozliwe ze na bezpieczniku przez radio jakies skoki napiecia sa?
masa wg miernika jest ok. takze juz sam nie wiem o co tu moze chodzic ;s
prosze o pomoc.
jutro sprawdze jak zacznie migac, napiecie na wtyczce, bo jak bedzie prawidlowe tzn ze wskaznik na wykonczeniu??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Re: Wskaźnik doladowania turba

Post autor: Johnatan » sob gru 25, 2010 02:19

Odpowiedz myśle że jest banalnie prosta z punktu widzenia elektromechanika. Radio pobiera taki prąd że przygasa, podczas ostrego basu, co to oznacza? że napięcie na kablu plusowym do radia spada, wskaźnikowi nie wystarcza to i przygasa. Rada?
Weź zasilanie z plusa skrzynki bezpieczników i mase też. Mk2 takie rzeczy mają to myśle że mk3 też sie znajdzie.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » sob gru 25, 2010 20:55

Johnatan,
zaraz pojde chyba i podepne staly plus i masa do aku bezposrednio, kwestia puscic kabelek jeden.
tylko ten chwilowy plus moze zostac bezpieczniku swiatel?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » pn sty 03, 2011 22:24

Johnatan, jednak nie pomoglo.
podpielem staly plus na zasilanie z alarmu, gdzie napewno jest non stop namiecie i dalej po kilku km jest to samo, gasnie i zaczyna szalec.
jest tam co sie zepsuc? bo z tego co slyszalem to raczej bez awaryjne wskazniki


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: finch » śr sty 05, 2011 18:55

Takie pytanie, jaki masz sprzęt audio w wozie, bo to co opisujesz to są ewidentne spadki napięcia. Zrób tak jak radził mój przedmówca, wepnij się w skrzynkę bezpieczników pod główny plus i masę. Co do plusa od podświetlenia to najlepiej jest wpiąć go w podświetlenie kokpitu a nie postojówki.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » śr sty 05, 2011 20:25

finch,
a gdzie znajde głowny plus i mase?
plus podswietlenia podepne pod kokpit, jak radzisz.
a jeszcze ponowie pytanie, mozliwe ze cos w wskazniku sie zepsulo?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: finch » czw sty 06, 2011 14:31

Z tyłu skrzynki bezpieczników będziesz miał gruby czerwony i brązowy kabel wpięty. Nie wiem jak jest w MK III ale w MK II masz do dyspozycji z tyłu skrzynki listwe dodatnią, oznaczona jest jako 'Y' i tam przychodzi gruby plusowy kabel od aku, będzie czerwony z jakimś paskiem albo coś takiego. W każdym bądź razie jak go odepniesz powinno Ci zgasnąć wszystko w samochodzie, włącznie z kontrolkami itp itd. Obok niego powinny być jeszcze wolne pola na żeńskie konektory i to będzie plus. Masa to w ostateczności w masowy kabel możesz się wcinać albo poszukać centralnego punktu masowego. W dwói była to taka blaszka po lewej stronie na stelażu skrzynki. Jakbyś mi podesłał dobre zdjęcie skrzynki tak żeby było widać ją z tyłu a nie z góry to będę mógł lepiej pomóc.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » czw sty 06, 2011 22:52

najprosciej podepne kable po aku bezposrednio.
mam tam juz wyprowadzona dziure zeby przewody puszczac.
mi sie wydaje ze problem tkwi w czujniku.
tak jakby przestawal dzialac jak sie nagrzeje paro minutowym dzialaniem


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: finch » czw sty 06, 2011 23:52

Na chłopski rozum. Jak możesz mieć problem w czujniku który odpowiada tylko za podanie informacji o ciśnieniu lub podciśnieniu a z podświetleniem nie ma nic wspólnego. Jeżeli według Ciebie czujnik jest trafiony to nie wydaje Ci się że powinna się wskazówka "bujać" po tarczy? Poza tym wahania napięcia mają też wpływ na interpretacje pomiaru przez zegar. Co do kabli to możesz oczywiście puścić od aku tylko nie zapomnij o jakimś bezpieczniku przy akumulatorze.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » pt sty 07, 2011 00:34

hmm no wskazowka wtedy jak padnie oswietelenie to lata po tarczy i pokazuje cuda xD
nie kiedy nawet jest wygaszone wszysko a sie pali lampka WARNING xD
finch pisze:a z podświetleniem nie ma nic wspólnego
no jedna wtyczka jest z zasilania, czyli tez podswietlenia.
a druga idzie to kostki a dalej idzie wezyk do wezyka z turbo


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: finch » pt sty 07, 2011 23:38

Nic innego jak spadki napięcia masz dość potężne na zasilaniu wskaźnika. Mam nadzieje że go nie uszkodziłeś tymi wahaniami. Wypruj zasilanie zrób "po bożemu" od podstaw i dopiero można zaczynać temat porządnie bo teraz to się zaczyna wróżenie z fusów uskuteczniać :chytry:


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: brynol » pt sty 07, 2011 23:45

w weekend go wyjme i podlacze pod aku co mam w domu i zobacze czy tez zacznie migac, tak chyba najlepiej sprawdze, jak bedzie wszystko ok, tzn ze cos w aucie nie halo.
tylko zastanawia mnie czemu przez ponad rok dzialal normalnie, wszysko bylo ok


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: finch » pt sty 07, 2011 23:52

brynol, wyłącz całe audio podgrzewanie szyby nawiew, zostaw tylko włączone światła zasadnicze i powiedz czy auto "miga" światłami na postoju.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Wskaźnik doladowania turba

Post autor: mara_010 » sob sty 08, 2011 22:51

dla mnie też się wydaje ze to są duze sparki napięć bądz może gdzieś masa nie łączyć to też powinieneś wziąć pod uwagę, ze wskaźnikiem raczej nie powinno nic się stać, także podłącz do na krótko i zobacz jak wszystko będzie dobrze to będziemy dalej myśleć


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości