wentylator chłodnicy...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » wt gru 21, 2010 12:53

witam

prosze o poradę.

ostatnio w swoim autku zauważyłem że po zgaszeniu silnika dość długo jeszcze pracuje wentylator na chłodnicy.Trochę zbagatelizowałem problem, aż tu wczoraj rano wsiadam do samochodu i kicha nie odpala... aku rozładowane... od razu pomślałem że to ten wentyl rozładował.
W końcu odpaliłem grata przejechałem się do sklepu jakieś 10km. gaszę silnik - wentyl pracuje, otwarłem maskę i wypiąłem kostkę od wentylatora pomogło - przestał działać.
Poszedłem sobie na zakupy nie było mnie dobrą godzinę , otwieram maskę wpinam kostę a tu wentyl się załącza!!!
Powiedzcie mi proszę czy to wina czujnika w chłodnicy?
jeżeli tak to jak się do niego dobrać ? czy trzeba spuścić płyn ? czy dużo z tym roboty?
acha mój gofer to 1,6 ABU 93r.

z góry dzięki za rady.

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
hard87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob lis 21, 2009 21:00
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

wentylator chłodnicy...

Post autor: hard87 » wt gru 21, 2010 14:28

To widze że nawet włacza sie jak silnik jest zimny??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

wentylator chłodnicy...

Post autor: Paweł Marek » wt gru 21, 2010 15:53

christof138, nie napisałeś którą wtyczkę wypinałeś. Jeśli tą od silnika wentylatora - to nam nic nie mówi. Jeśli tą od włącznika w chłodnicy- to włącznik do wymiany


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » wt gru 21, 2010 23:26

najpierw wypiąłem tą od silnika wentylatora - efekt wentylator gaśnie potem wpiąłem ja z powrotem/wentyl się załączył/ a wypiąłem tą od czujnika w chłodnicy efekt ten sam wentylator gaśnie /wpinam ją wentyl pracuje/...
tak to wygląda.
wydaje mi się ,że to ten czujnik raczej...
aha i na zimnym silniku tak się to też zachowuje.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wentylator chłodnicy...

Post autor: Zico63b » śr gru 22, 2010 02:12

Troszkę płynu ubędzie, ale gdy będzie korek wlewu w zbiorniczku zatkany np. owiniętym woreczkiem foliowym i obwiązanym sznureczkiem, a przy wymianie nowy czujnik będzie "pod ręką" - dużo płynu nie powinno wyjść. Z resztą, zawsze pod autko można włożyć miedniczkę od prania, "pożyczoną" od mamy :bigok:
I nie martwić się zapowietrzeniem - Golfy 3 są samoodpowietrzające się.



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » śr gru 22, 2010 15:35

no to jestem już po wymianie tego czujnika i niepokoi mnie kolejna sprawa... wentylator załącza się dopiero przy 110C... schłodzi trochę i się wyłącza /tak przy około 105/
dodam od razu że czujnik płynu chłodniczego mam nowy.
co jest nie tak?
czy to może być uwalony termostat?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wentylator chłodnicy...

Post autor: Zico63b » śr gru 22, 2010 17:37

To jeszcze sprawdzić pierwszy bieg silniczka; po zdjęciu wtyku z silniczka, kabelkiem prosto z aku, po kolei, na pin gdzie przychodzi czerwony z paskiem białym; tam gdzie był brązowy - dać masę.
Chyba że ten nowy czujnik ma niesprawny pierwszy stopień: sprawdzić czy po kolei pojawia się prąd najpierw na czerwono-białym a po dalszym wzroście temperatury - czy przerzuca napięcie na czerwono-czarny.



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » śr gru 22, 2010 21:43

nie do końca to rozumiem...
Chyba że ten nowy czujnik ma niesprawny pierwszy stopień: sprawdzić czy po kolei pojawia się prąd najpierw na czerwono-białym a po dalszym wzroście temperatury - czy przerzuca napięcie na czerwono-czarny.


u mnie przy tej temperaturze 110C nie załącza sie od razu 2 lecz 1 bieg.
2 też działa jak go "manualnie" załącze / mam po poprzednim właścicielu w kabinie przełącznik , którym można od razu właśnie 2 bieg załączać/



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wentylator chłodnicy...

Post autor: Zico63b » śr gru 22, 2010 22:09

Temperatura włączania pierwszego stopnia to 92÷97ºC a wyłączania gdy trochę ostygnie to 84÷91ºC - napięcie w czasie pracy pierwszego biegu jest na czerwono-białym;
Przy temperaturze 99÷105ºC włącza się bieg drugi a wyłącza przy 91÷98ºC - napięcie jest teraz, przy biegu drugim, zamiast w czerwono-białym to jest w czerwono-czarnym.
Tak jest prawidłowo.



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » śr gru 22, 2010 22:20

no tak Zico63b, wiem że przy tej temperaturze powinien się załączyć już dawno 2 bieg ... pytanie dlaczego się załącza pierwszy? czy tak jak piszesz pierwszy stopień jest w czujniku uwalony i działa dopiero przy drugim stopniu ale załacza bieg 1 ?
a może tam nie ma wcale 110C bo wskaźnik przełamuje ...?
jak to sprawdzić jaka jest faktyczna temperatura?

aha na czujniku były podane takie wartości:
1. 95C
2.102C
rozumiem z tego, że przy takich temperaturach powinny działać odpowiednio 1 i 2 stopień?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wentylator chłodnicy...

Post autor: Zico63b » śr gru 22, 2010 22:35

Tak jest. Sprawdza się m.in. VAG-iem, porównując odczyty dla wskaźnika z tymi dla komputera auta. Mogą też być zamienione kable we wtyku silnika lub czujnika.



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » śr gru 22, 2010 22:51

a co w tej kwestii? czy tak może być?
czy tak jak piszesz pierwszy stopień jest w czujniku uwalony i działa dopiero przy drugim stopniu ale załacza bieg 1 ?

Mogą też być zamienione kable we wtyku silnika lub czujnika.
dotychczas przy starym czujniku/jak jeszcze nie swirował/ załączał się normalnie 1 bieg a potem 2 bieg...i z tego co pamietam przy mniej wiecej odpowiednnich temperaturach - oczywiście wg wskaźnika w aucie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

wentylator chłodnicy...

Post autor: Zico63b » śr gru 22, 2010 23:25

Skoro działało, to przecież nikt nie zamienił Koledze kabli nocą (podejrzewałem jeszcze jakieś przeróbki przez wcześniejszego właściciela, która to wersja właśnie odpadła).
Tak więc pozostaje wadliwy czujnik-podróbka :bigok:



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

wentylator chłodnicy...

Post autor: christof138 » śr gru 22, 2010 23:36

ok Zico63b, w takim razie najlepiej będzie jak zareklamuję w sklepie ten czujnik i sprawdzę na innym jak się będzie układ zachowywać...
a jakiego producenta tutaj byś polecał?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości