Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » śr gru 15, 2010 22:16

Panowie dzieki za odpowiedzi i sorry za zamieszanie ale poszedlem jeszcze raz sprawdzic do auta to wszystko i jednak dioda akumulatora nie pali sie w ogole, nawet podczas przekrecenia licznika. Bylem przekonany ze kiedys sie zapalala, ale teraz juz nie pali w ogole, wiec albo kabel ktory kiedys lekko stykal teraz przestal calkowicie, albo ta dioda sie wypalila w liczniku.

Czy to mozliwe, ze jesli ta dioda jest przepalona w liczniku to przez to alternator nie daje wzbudzenia takiego jakie powinien? Zakladajac oczywiscie, ze kabel od wzbudzenia bedzie caly.



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Robs » czw gru 16, 2010 20:52

Nie jestem w 100% pewien ale dioda nie powinna mieć wpływu na takie rzeczy. Na zdrowy chłopski rozum dioda ma tutaj funkcję informacyjną że coś się dzieje lub nie a nie jest sama w sobie ważnym i niezbędnym elementem pracy auta.
A przy okazji wracając do mojego przypadku wymieniłem regulator napięcia który w mojej wersji alternatora (Valeo) zawiera w sobie również szczotki i oczywiście problem zniknął. Dla niewtajemniczonych cała operacja banalnie prosta tzn. wykręcenie alternatora (2 śruby), zdjęcie paska po wcześniejszym dociśnięciu alternatora, odłączenie 2 przewodów - to przy aucie a w domu zdjęcie osłony, wykręcenie regulatora (3 śrubki) włożenie nowego regulatora, przykręcenie itd w odwrotnej kolejności jak rozmontowanie. Całość roboty ok 25-30 min. poza czasem poświęconym na zakup a potem na wymianę regulatora który występuje w alternatorach Valeo w dwóch rodzajach bo oczywiście za pierwszym podejściem dostałem inny niż jest u mnie a to okazało się dopiero po wykręceniu starego.



Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » pt gru 17, 2010 00:45

Tez tak mysle co do diody no ale moze sie nie znam.

Co do tego regulatora napiecia, ile taka przyjemnosc Cie wyniosla?



Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: karol2010 » pt gru 17, 2010 22:34

czyli mialem racje szczotki sie zdarly i ladowania nie bylo a dioda to pierwszy oznak:)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

Awatar użytkownika
k3fir
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2058
Rejestracja: pt paź 08, 2004 22:24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: k3fir » pt gru 17, 2010 22:49

karol2010, nie szczotki tu nie maja nic do tego w tym przypadku, po prostu padl regulator, koszt ok 30-60zl



lukasski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 16, 2012 15:44

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: lukasski » pt maja 04, 2012 15:47

Witam

Mam problem jak u kolegi napisze od początku:
Jak kupiłem Golfa nie zapalała się kontrolka od ładowania w ogóle - jakoś tego nie zauważyłem i tak jeździłem do czasu aż się akumulator rozładował.
Wtedy doczytałem o co może chodzić. Po pierwsze wtyczka - kabelek był urwany zaraz przy wtyczce - kabelek dorobiłem na razie trochę po chamsku ale kontrolka teraz jest !
Co dalej - żeby wzbudzić altek trzeba przygazować do 2 tyś wtedy jest ładowanie - sprawdzone czujnikiem z zapalniczki jak zaczyna ładować wszystko jest ok - 14,3 - 14,4.
Więc dalej - wymieniłem alternator na inny używany - miał być OK i co dalej ?? dalej znów nic. Ciężko w to uwierzyć żeby dwa alternatory miały ten sam defekt.
Dzisiaj wyjąłem akumulator w celu sprawdzenia masy itp - wszystko w miarę wygląda OK. GDZIE DALEJ POLECACIE SZUKAĆ ?? Co to teraz sprawdzić ??
Trochę o wtyczce:
Jak powinna wyglądać wtyczka przy rozruszniku ?? Ja czytałem że komuś się gdzieś urwał niebieski kabel - u mnie ten niebieski jest ślepy tzn ze strony altka wychodzi jeden kabel brązowy - za wtyczką są już 2 - niebieski i brązowy. Wtyczka i altek też mają tylko jeden pin zresztą uważam że jak tam było by coś źle nadal nie świeciła by kontrolka ...

Denerwujące jest to że taka firma jak VW nie ustrzega się takich podstawowych błędów o tych urwanych kabelkach jest pełno wszędzie.
Załączam zdjęcie.
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Qto » pt maja 04, 2012 16:17

lukasski, podaj rocznik i oznaczenie literowe silnika...taka wtyczka jak na fotce była w autach bez klimy, z klimą czteropinowa



lukasski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 16, 2012 15:44

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: lukasski » pt maja 04, 2012 16:43

1999 1.4 16v silnik - AHW. Faktycznie nie ma klimy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Qto » pt maja 04, 2012 17:06

a kontrolka ładowania normalnie gaśnie ? Ten niebieski kabelek we wtyczce...połącz go z czarnym kabelkiem idącym od alternatora i zobacz co będzie się działo



lukasski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 16, 2012 15:44

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: lukasski » pt maja 04, 2012 17:15

gaśnie normalnie jak włączy się ładowanie. Boję się trochę podłączać na dziko kable żeby nie zjarać gdzieś instalacji.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Qto » pt maja 04, 2012 17:25

nie na dziko tylko normalnie ten niebieski kabel powinien być podłączony do alternatora (ten drugi nie bardzo wiem gdzie idzie, po co jest u Ciebie :crazy: )...dla pewności podłącz przez bezpiecznik o małym amperażu



jendrzej35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 05, 2012 16:55

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: jendrzej35 » sob maja 05, 2012 15:08

lukasski[/ dzień dobry widze ze ma pan golfa iv 1,4 może mi pan doradzić bo w moim golfie od pewnego czasu nieraz niemoge uruchomic silnika tz niemoge go uruchomic za 1szym razem nieraz odpala mi odrazu a nieraz za 4tym razem i i nieraz mi tak raz zapipczy cygnał taki to jest sygnał jakbym miał zaciągnięty ,ręczny ale byłem u mechanika i podłaczył go pod komputer i powiedział ze to imobilizajder i puzniej palił mi na dotyk za 1szym razem i po tygodniu znów to samo się dzieje moze miał pan podobny problem w sowim golfie



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Qto » sob maja 05, 2012 15:15

jendrzej35, temat dotyczy problemów z ładowaniem :bajer:
jendrzej35 pisze:nieraz mi tak raz zapipczy cygnał taki to jest sygnał jakbym miał zaciągnięty
pewnie kontrolka oleju jak za długo kręcisz...
jendrzej35 pisze:powiedział ze to imobilizajder
to trzeba się zainteresować nim...w "Elektryce" jest świeży temat z podobnym problemem.
Tutaj proszę już nie spamować.



Awatar użytkownika
stelf1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw sie 14, 2008 19:17
Lokalizacja: zawiercie
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: stelf1 » sob maja 26, 2012 21:02

witam. mam ten sam problem co w pierwszym poście. nie mam wzbudzanie(na żarówce działa ok), jak mogę sprawdzić wzbudzanie w liczniku? który opornik odpowiada za wzbudzanie?? kontrolka ładowania działa, alternator w 100% sprawny. pozdrawiam. dzisiaj zmierzyłem jest 1,02v na wzbudzaniu.


w razie kontaktu na gg lub tlena pisać od razu ze z forum vw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości