Irytujące działanie ESP.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Irytujące działanie ESP.

Post autor: rafal0325 » wt gru 14, 2010 19:50

Witam,Golfa IV mam od miesiąca,jest on wyposażony w system ESP.
Niech mi ktoś wyjaśni jak ten system powinien działać,bo od momentu nastania sniegów zamiast mi ułatwiać jazde to mi ją tylko utrudnia.
Juz pisze co mnie doprowadza do białej gorączki.
Otóż przy wchodzeniu w zakrety z wieksza prędkoscia wszysko jest OK kontrolka systemu sobie czasami mignie to znaczy że ESP własnie zadziałał.
Ale gdy już mam ruszać spod swiateł i jest akurat pod górkę to zamiast ruszyć,kołami szarpie jak cholera jak się domyslam znów ESP działa.
No ale gdy znów jestem pod tymi samymi swiatłami ale ESP wcisnę na desce (wyłączę) to autko zachowuje się tak samo.
1.Czy tak ma być czy mam coś niesprawne a może wtedy nie działa ESP tylko np.ASR lub EDS.
2.Czy przy takim szarpaniu kołami nie cierpi jakoś bardziej zawieszenie.



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Irytujące działanie ESP.

Post autor: guziolek » wt gru 14, 2010 20:13

Przy włączonym to jasne, że szarpie i "rzęzi", bo włącza się ASR, który jest z ESP sprzężony podobnie jak ABS, który też w sumie dla kogoś kto pierwszy raz siedzi w samochodzie z takim wynalazkiem może wydawać podejrzane odgłosy. Natomiast u mnie przy wyłączonym nie szarpie, koła normalnie zaczynają boksować i tyle, więc może coś z podłączeniem nie tak masz? Zapala ci się kontrolka od ESP na zegarach jak są wyłączone?



rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Re: Irytujące działanie ESP.

Post autor: rafal0325 » wt gru 14, 2010 20:16

guziolek pisze:Przy włączonym to jasne, że szarpie i "rzęzi", bo włącza się ASR, który jest z ESP sprzężony podobnie jak ABS, który też w sumie dla kogoś kto pierwszy raz siedzi w samochodzie z takim wynalazkiem może wydawać podejrzane odgłosy. Natomiast u mnie przy wyłączonym nie szarpie, koła normalnie zaczynają boksować i tyle, więc może coś z podłączeniem nie tak masz? Zapala ci się kontrolka od ESP na zegarach jak są wyłączone?
Sprawdze jak pojade do pracy czy na wyłączonym zapala się kontrolka.



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Irytujące działanie ESP.

Post autor: martinezz123 » śr gru 15, 2010 01:01

kolego jak wyłączysz ESP to ono nie działa ale działa EDS który działa zawsze i jest niewyłanczalny


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Re: Irytujące działanie ESP.

Post autor: rafal0325 » śr gru 15, 2010 14:53

martinezz123 pisze:kolego jak wyłączysz ESP to ono nie działa ale działa EDS który działa zawsze i jest niewyłanczalny
Czyli to jest normalne że podczas ruszaniu z oblodzonej powierzchni koła są tak jakby hamowane do zera i wtedy czuć to dziwne szarpanie.
Z Wikipedii wyczytałem ze EDS nie działa powyżej 40km/h oraz że:

"Negatywną cechą EDS jest to, że podczas jazdy w trudnym terenie mogą ulec przegrzaniu hamulce. W takim przypadku EDS wykryje nadmierną temperaturę hamulca i wyłączy EDS, aby nie doprowadzić do uszkodzenia hamulców." Wikipedia



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Irytujące działanie ESP.

Post autor: martinezz123 » śr gru 15, 2010 15:21

dokładnie tak jak piszesz :D


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
Gracjan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 20:52
Lokalizacja: Polska

Irytujące działanie ESP.

Post autor: Gracjan » śr gru 15, 2010 17:12

A u mnie po wyłączeniu ESP nie słychać tego chrobotania podczas ruszania na śliskiej nawierzchni.
Poza tym jak mam przejechać po głębszym śniegu to z włączonym ESP silnik jak by tracił moc i jest ciężko ale jak tylko wyłącze to mimo buksowania kół powoli idzie do przodu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości