Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » czw gru 09, 2010 23:42

Witam, pacjent to VW GOLF IV, silnik 1.4 16v benzyna oznaczenie AKQ.

Problem jest nastepujacy, po odpaleniu auta wszystko dziala na 50%, nawiewy, swiatla przygasniete, wycieraczki chodza wolno, przy przegazowaniu auta do 2 tys obrotow wszystko sie nagle 'budzi' i dziala normalnie.
Do momentu wzbudzenia wiem, ze alternator w ogole nie laduje.

Zapewne cos nie tak z alternatorem, pytanie tylko co?

Bylem u elektryka i powiedzial mi ze to moze byc wszystko i trzeba jezdzic dopoki altek nie padnie calkowicie, lol.

Bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi bo opcja jezdzenia dopoki nie padnie srednio mnie interesuje.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: skaktus » czw gru 09, 2010 23:58

A ten super elektryk zaczął od podstaw czyli czyszczenie klem, sprawdzenie szczotek w regulatorze napięcia i połączeń alternatora - reszta świata ? Od tego zacznijmy bo inaczej też nic nie znajdziemy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Paweł Marek » czw gru 09, 2010 23:59

oznacza to brak prądu w kabelku wzbudzającym alternator, idącym od licznika . Przynajmniej w mk2 i mk3 tak jest - kabelek od kontrolki w liczniku - więc najpierw sprawdź wtyczkę tego kabelka przy alternatorze czy nie brudna i czy podłączona


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » pt gru 10, 2010 00:07

skaktus, nawet nie zajrzal pod maske, to byla krotka rozmowa, ale teraz zaczyna mi to doskwierac dlatego ruszylem temat od nowa.

Paweł Marek, ok w takim razie jutro moze sie to uda sprawdzic. Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?

Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.



marcin44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 09:56
Lokalizacja: Warszawa/Łomża

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: marcin44 » pt gru 10, 2010 09:43

Ja bym zaczął jednak od najprostszego, pasek czy nie jest zaluźny. Może coś z napinaczem i pasek się poluzował i na niskich obrotach się ślizga.



Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » pt gru 10, 2010 15:18

Pasek niedawno wymieniany na nowy, napinacze ok. Winy bede musial szukac gdzies na przewodzie od wzbudzenia, ewentualnie pozniej juz w alternatorze.

Dam znac jak juz sie z tym uporam, a wlasciwie to elektryk.



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalqqr » pt gru 10, 2010 22:23

michalk86 pisze:Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.
i tutaj tkwi problem ;) wymień diodę w liczniku ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Paweł Marek » sob gru 11, 2010 18:55

michalk86 pisze: Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?
właśnie wówczas altek ulega wzbudzeniu i potem już normalnie ładuje po jednorazowej przegazówce


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: zikr6 » ndz gru 12, 2010 18:39

Miałem podobny przypadek że nie świeciła kontrolka ładowania tylko w 1,6.Powodem był urwany kabel we wtyczce nad rozrusznikiem(3 pinowa).Dwa kable we wtyczce idą do sprężarki klimy a trzeci właśnie przerwany był od ładowania



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: spawacz » ndz gru 12, 2010 20:53

Standardowy przypadek, brak wzbudzenia. Padla zaroweczka w liczniku lub szybko zlaczka przy skrzyni zakorodowana/wypieta .A ze altek samowzbudny to i tak sie obudzi :bigok:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: karol2010 » ndz gru 12, 2010 21:12

ja mialem podobnie wystarczylo tylko wymienic szczotki na alternatorze. spojz czy jak przekrecisz kluczykiem i jak zaswiecaja sie kontrolki to pali sie i kontrolka ladowania, jak sie nie zapala to szczotki


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

Awatar użytkownika
michalk86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: wt cze 03, 2008 20:15
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: michalk86 » ndz gru 12, 2010 23:41

Troche zle to wczesniej ujalem. Przy przekreceniu kluczyka dioda zapala sie i za moment gasnie, a powinna sie sweicic do momentu odpalenia auta. Wiec dioda w liczniku jest sprawna skoro sie zapala. Dlatego przyczyna chyba powinna lezec gdzies na przewodzie od wzbudzenia?

W tygodniu chyba wybiore sie do elektryka jak bedzie mial czas i niech sprawdzi chociaz sam kabel poki co.



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: Robs » pn gru 13, 2010 21:40

Witam
mam chyba podobny problem w MK3 tzn. dwa dni temu po odpaleniu auta jarzyła się lekko kontrolka akumulatora ale po chwilowym przygazowaniu zgasła, dzisiaj w trakcie jazdy samochód stracił moc nawet nawiew przestał dmuchać a akumulator był rozładowany, po 10 min. udało mi się go uruchomić i trzymając na wysokich obrotach dojechać do mechanika gdzie zmierzyliśmy ładowanie, było na poziomie 13,5 do 13,9. Ponieważ nie potrafiliśmy w danym momencie stwierdzić jednoznacznie co jest powodem więc wróciłem do domu (ok.15km). Po południu żonce zrobiło się to samo z tym że teraz nawet na wysokich obrotach dziwnie się zachowywał, czyli resetował licznik i zegar tak jakby wyładowywał się akumulator do zera ale silnik nie zgasł - może dlatego że trzymałem go na obrotach. Wróciliśmy do domu i przełożyłem akumulator z drugiego golfa, teraz żona dojechała do pracy i zadzwoniła że pod koniec jazdy znowu auto słabło, objawy takie same jak poprzednio (wycieraczki jak ślimaki) - ale lampka akumulatora się nie zapalała. Czy to problem z alternatorem czy może jednak 2 akumulatory. Co i jak powinienem posprawdzać, - klemy sprawdzone i przeczyszczone.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm

Post autor: karol2010 » śr gru 15, 2010 20:52

Nowe szczotki na alternator i autko bedzie smigac dalej jesli dioda ladowania przyed odpalaniem gasnie to oznacza ze nie ma styku na szczotkotrzymaczu nie ma szczotek sa do wymiany i tyle


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości