Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Witam, pacjent to VW GOLF IV, silnik 1.4 16v benzyna oznaczenie AKQ.
Problem jest nastepujacy, po odpaleniu auta wszystko dziala na 50%, nawiewy, swiatla przygasniete, wycieraczki chodza wolno, przy przegazowaniu auta do 2 tys obrotow wszystko sie nagle 'budzi' i dziala normalnie.
Do momentu wzbudzenia wiem, ze alternator w ogole nie laduje.
Zapewne cos nie tak z alternatorem, pytanie tylko co?
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze to moze byc wszystko i trzeba jezdzic dopoki altek nie padnie calkowicie, lol.
Bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi bo opcja jezdzenia dopoki nie padnie srednio mnie interesuje.
Pozdrawiam.
Problem jest nastepujacy, po odpaleniu auta wszystko dziala na 50%, nawiewy, swiatla przygasniete, wycieraczki chodza wolno, przy przegazowaniu auta do 2 tys obrotow wszystko sie nagle 'budzi' i dziala normalnie.
Do momentu wzbudzenia wiem, ze alternator w ogole nie laduje.
Zapewne cos nie tak z alternatorem, pytanie tylko co?
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze to moze byc wszystko i trzeba jezdzic dopoki altek nie padnie calkowicie, lol.
Bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi bo opcja jezdzenia dopoki nie padnie srednio mnie interesuje.
Pozdrawiam.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
A ten super elektryk zaczął od podstaw czyli czyszczenie klem, sprawdzenie szczotek w regulatorze napięcia i połączeń alternatora - reszta świata ? Od tego zacznijmy bo inaczej też nic nie znajdziemy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
oznacza to brak prądu w kabelku wzbudzającym alternator, idącym od licznika . Przynajmniej w mk2 i mk3 tak jest - kabelek od kontrolki w liczniku - więc najpierw sprawdź wtyczkę tego kabelka przy alternatorze czy nie brudna i czy podłączona
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
skaktus, nawet nie zajrzal pod maske, to byla krotka rozmowa, ale teraz zaczyna mi to doskwierac dlatego ruszylem temat od nowa.
Paweł Marek, ok w takim razie jutro moze sie to uda sprawdzic. Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?
Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.
Paweł Marek, ok w takim razie jutro moze sie to uda sprawdzic. Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?
Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Ja bym zaczął jednak od najprostszego, pasek czy nie jest zaluźny. Może coś z napinaczem i pasek się poluzował i na niskich obrotach się ślizga.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Pasek niedawno wymieniany na nowy, napinacze ok. Winy bede musial szukac gdzies na przewodzie od wzbudzenia, ewentualnie pozniej juz w alternatorze.
Dam znac jak juz sie z tym uporam, a wlasciwie to elektryk.
Dam znac jak juz sie z tym uporam, a wlasciwie to elektryk.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
i tutaj tkwi problem wymień diodę w licznikumichalk86 pisze:Dodam tylko, ze po przekreceniu kluczyka ikona akumulatora na liczniku mi sie nie pali.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
właśnie wówczas altek ulega wzbudzeniu i potem już normalnie ładuje po jednorazowej przegazówcemichalk86 pisze: Pytanie tylko czy jesli ta wtyczka bylaby nie podlaczona to altek w ogole by ladowal?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Miałem podobny przypadek że nie świeciła kontrolka ładowania tylko w 1,6.Powodem był urwany kabel we wtyczce nad rozrusznikiem(3 pinowa).Dwa kable we wtyczce idą do sprężarki klimy a trzeci właśnie przerwany był od ładowania
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Standardowy przypadek, brak wzbudzenia. Padla zaroweczka w liczniku lub szybko zlaczka przy skrzyni zakorodowana/wypieta .A ze altek samowzbudny to i tak sie obudzi
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
ja mialem podobnie wystarczylo tylko wymienic szczotki na alternatorze. spojz czy jak przekrecisz kluczykiem i jak zaswiecaja sie kontrolki to pali sie i kontrolka ladowania, jak sie nie zapala to szczotki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Troche zle to wczesniej ujalem. Przy przekreceniu kluczyka dioda zapala sie i za moment gasnie, a powinna sie sweicic do momentu odpalenia auta. Wiec dioda w liczniku jest sprawna skoro sie zapala. Dlatego przyczyna chyba powinna lezec gdzies na przewodzie od wzbudzenia?
W tygodniu chyba wybiore sie do elektryka jak bedzie mial czas i niech sprawdzi chociaz sam kabel poki co.
W tygodniu chyba wybiore sie do elektryka jak bedzie mial czas i niech sprawdzi chociaz sam kabel poki co.
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Witam
mam chyba podobny problem w MK3 tzn. dwa dni temu po odpaleniu auta jarzyła się lekko kontrolka akumulatora ale po chwilowym przygazowaniu zgasła, dzisiaj w trakcie jazdy samochód stracił moc nawet nawiew przestał dmuchać a akumulator był rozładowany, po 10 min. udało mi się go uruchomić i trzymając na wysokich obrotach dojechać do mechanika gdzie zmierzyliśmy ładowanie, było na poziomie 13,5 do 13,9. Ponieważ nie potrafiliśmy w danym momencie stwierdzić jednoznacznie co jest powodem więc wróciłem do domu (ok.15km). Po południu żonce zrobiło się to samo z tym że teraz nawet na wysokich obrotach dziwnie się zachowywał, czyli resetował licznik i zegar tak jakby wyładowywał się akumulator do zera ale silnik nie zgasł - może dlatego że trzymałem go na obrotach. Wróciliśmy do domu i przełożyłem akumulator z drugiego golfa, teraz żona dojechała do pracy i zadzwoniła że pod koniec jazdy znowu auto słabło, objawy takie same jak poprzednio (wycieraczki jak ślimaki) - ale lampka akumulatora się nie zapalała. Czy to problem z alternatorem czy może jednak 2 akumulatory. Co i jak powinienem posprawdzać, - klemy sprawdzone i przeczyszczone.
pozdrawiam
mam chyba podobny problem w MK3 tzn. dwa dni temu po odpaleniu auta jarzyła się lekko kontrolka akumulatora ale po chwilowym przygazowaniu zgasła, dzisiaj w trakcie jazdy samochód stracił moc nawet nawiew przestał dmuchać a akumulator był rozładowany, po 10 min. udało mi się go uruchomić i trzymając na wysokich obrotach dojechać do mechanika gdzie zmierzyliśmy ładowanie, było na poziomie 13,5 do 13,9. Ponieważ nie potrafiliśmy w danym momencie stwierdzić jednoznacznie co jest powodem więc wróciłem do domu (ok.15km). Po południu żonce zrobiło się to samo z tym że teraz nawet na wysokich obrotach dziwnie się zachowywał, czyli resetował licznik i zegar tak jakby wyładowywał się akumulator do zera ale silnik nie zgasł - może dlatego że trzymałem go na obrotach. Wróciliśmy do domu i przełożyłem akumulator z drugiego golfa, teraz żona dojechała do pracy i zadzwoniła że pod koniec jazdy znowu auto słabło, objawy takie same jak poprzednio (wycieraczki jak ślimaki) - ale lampka akumulatora się nie zapalała. Czy to problem z alternatorem czy może jednak 2 akumulatory. Co i jak powinienem posprawdzać, - klemy sprawdzone i przeczyszczone.
pozdrawiam
- karol2010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 995
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
- Lokalizacja: Szydłowiec
- Kontakt:
Alternator ładuje dopiero powyżej ~2000 rpm
Nowe szczotki na alternator i autko bedzie smigac dalej jesli dioda ladowania przyed odpalaniem gasnie to oznacza ze nie ma styku na szczotkotrzymaczu nie ma szczotek sa do wymiany i tyle
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości