Problem z zegarami, elektryką

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

podruc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 09:50
Lokalizacja: Poznań

Problem z zegarami, elektryką

Post autor: podruc » czw gru 09, 2010 00:14

Witam,

Mam problem z moim mk4 TDI (ALH). Otóż przy wrzucaniu wstecznego, ostatnio nawet na innych biegach i luzie (jałowych) na zegarach obroty spadają do zera oraz pokazuje się kontrolka oleju i trzy razy pika oraz dioda klimatyzacji zmienia się na pomarańczową (VAG pokazuje jakby była włączona). Jak wspomniałem wcześniej było tak tylko przy wrzucaniu na wsteczny, a obecnie nawet jak staję na światłach i wrzucam na luz. Niestety VAG 409 oraz nowy interfejs rosstech nie pokazuje żadnych błędów na silniku, elektronice, instrumentach. Silnik czasem podczas tego błędu i ruszania szarpie przy zmianie biegów, ale to bardzo rzadko. Załączam filmik - wrzucony jest wsteczny, potem daje na luz i jedynkę, po czym ruszam (na filmie piszczą buty niestety:) http://vimeo.com/17615607" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o pomoc, czy ktoś z Was kiedyś miał taki problem - pojawia on się tylko zimą, gdy robi się zimno i wilgotno a auto stoi na zewnątrz. Czy wsteczny może przycinać jakąś wiązkę, mógł coś poruszyć? Co może powodować taki stan? Pomóżcie bo już nie mam do tego siły...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem z zegarami, elektryką

Post autor: Zico63b » czw gru 09, 2010 00:46

Do przejrzenia masy: silnika, skrzynki bezpieczników, licznika (to chyba najmniej prawdopodobne); podejrzewam, że masę zespół napędowy teraz ma poprzez któreś z cięgieł. Przy ruszaniu i uniesieniu się na poduszkach elastycznych - gubi masę. Do tego sprawdzenie złącza i wiązki z cienkimi przewodami do alternatora poprzez złącze na rozruszniku.
Niech ktoś na zaciągniętym ręcznym próbuje delikatnie ruszać a Kolega rusza te wiązki w komorze silnika - lub na odwrót, niech Kolega rusza a ktoś Koledze próbuje znaleźć "winowajcę".



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Problem z zegarami, elektryką

Post autor: martinezz123 » czw gru 09, 2010 01:03

wow no to coraz ciekawe przypadki :D tak jak kolega wyżej napisał przejrzał bym w pierwszej kolejności masę do silnika a najlepiej puścił bym drugą jakimś przewodem po najniższej linii oporu i masę będziesz miał wykluczoną , potem przejrzyj wiązki ruszaj nimi , sprawdzaj na połączeniach , reszta tak jak kolega wyżej opisał . dziwne że nie wali błędami , to są poważne dolegliwości


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

podruc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 09:50
Lokalizacja: Poznań

Problem z zegarami, elektryką

Post autor: podruc » czw gru 09, 2010 11:56

Dzięki, dziś będziemy testowali i szukali. Wcześniej właśnie znalazłem wątek podobny - dwa różne błędy na zegarach zupełnie nie powiązane, w tym samym czasie i faktycznie chodziło o alternator, albo połączenie do alternatora. Dość logiczne by to było, ale zobaczymy wieczorem. Jak będę coś wiedział to napiszę. Wielkie dzięki za podpowiedzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości