1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » wt gru 07, 2010 22:03

ok- jutro w pracy sprawdzę to i podam wyniki jak się do neta dorwę - pozdrawiam

dodam jeszcze,że wyniki które podam będą troszkę zawyżone, gdyż posiadam miernik jeden z tańszych-ok 60zł, a ostatnio udało mi się porównać wyniki z profesjonalnym i okazało się że mój zawyża wyniki o około 0,1V-0,15V więc będę podawał tak jak mi wychodzi :pub:

pozdrawiam



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » śr gru 08, 2010 15:25

witam

sprawdziłem wszystko jak pisał kolega faradek, oto wyniki:

odpalone auto, włączone światła mijania i dmuchawa na 3 biegu... oto napięcia:

*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
*pomiędzy obudową alternatora a klemą minusową -> 0,04V,
*pomiędzy zaciskiem B+ alternatora, a klemą plusową -> 0,86V,
*w gnieździe zapalniczki -> 12,89V ( to tak od siebie sprawdziłem)

czy coś to koledze mówi???? :food:



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: Tomasz Bis » śr gru 08, 2010 18:52

25baton25 pisze:*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
Strata 1V to dużo , nie pozostaje nic innego jak go znaleźć :grin: Tutaj jest temat , przeczytaj cały to zamkniesz swój tak jak kolega z niego . Powodzenia :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349515" onclick="window.open(this.href);return false;


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: faradek » śr gru 08, 2010 21:24

25baton25 pisze:czy coś to koledze mówi???? :food:
Mówi mi to że alternator jest OK, a problem na 99% leży w przewodzie alternator-rozrusznik, pozostały 1% to przewód rozrusznik-akumulator, ale wtedy by Ci rozrusznik nie kręcił, więc to wykluczam.
Proponuję wymienić przewód od altka do rozrusznika, ja do tego celu wykorzystałem przewód 16mm2 (trochę na wyrost, oryginalny to 6mm2 albo 8mm2) ale teraz ile mam na altku to tyle samo mam na aku. :helm: Oczywiście trzeba też nowe końcówki na przewody (najlepiej je zacisnąć, a następnie zalutować.)



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » śr gru 08, 2010 23:33

czyli kupić nowy kawałek przewodu + zaciski i samemu zrobić część od alternatora do rozrusznika...??? jutro będę szukał takich części :pub:



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: Tomasz Bis » czw gru 09, 2010 00:08

Ewentualnie możesz założyć nowe końcówki na stary przewód , ale w każdym przypadku koniecznie po zaciśnięciu zalutować !


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » czw gru 09, 2010 10:38

dzięki za rade, może uda mi się w weekend to zrobić- poinformuję o efektach :helm:

zacisków takich lepiej szukać w elektrycznym czy mechanicznym?? :goof:



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: faradek » czw gru 09, 2010 16:58

Ja takie końcówki kupowałem w motoryzacyjnym, ale w elektrycznym też powinni mieć. A przewód lepiej wymień, bo lutowanie starego nie jest takie proste (cyna nie chce się łapać, bo jest już lekko utleniony.)



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » czw gru 09, 2010 23:21

dokładnie-tym bardziej,że taki przewód to groszowe sprawy...jutro będę tego szukał



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Post autor: 25baton25 » sob gru 11, 2010 23:45

witam

i oto sprawa się rozwiązała. jak pisał kolega faradek należało wymienić przewód alternator rozrusznik-dziś to zrobiłem

*dwa przewody B+ od alternatora do rozrusznika wymieniłem na 10 mm2 plus miedziane zakucia
*oraz przy okazji wymieniłem przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika na 35 mm2, oraz klemy
koszt tej przyjemności to około 35zł

teraz przy włączonym silniku i światłach długich, radiu, ogrzewaniu tylnej szyby i nadmuchu na ''3'' napięcie na alternatorze wynosi ok 14,25 V , a napięcie na klemach ok 14,25 V :bigok: . Napięcie bez żadnych obciążeń = ok 0,1V więcej - tak więc wszystko jak należy bez żadnych strat

wielkie dzięki koledzy za pomoc pozdrawiam :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości