Alternator a akumulator

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wiktoriano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Alternator a akumulator

Post autor: wiktoriano » ndz gru 05, 2010 16:13

Witam!
Jestem posiadaczem VW Golf 3 1H1 1.6 AEA 75KM
Prawdopodobnie siadł mi akumulator, sprawdzałem i podczas "snu" natężenie, czyli pobór prądu jest 110mA a akumulator siada po 2 dniach a na trzeci dzień to już pilotem nie otworze.

Myślę kupić 55Ah akumulator, na alternatorze patrzyłem jest coś takiego "KC->14V 70A" co to oznacza?? czy to jest oryginalny alternator?? nie przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??

ten niby żelowy sprawdzi się w starym modelu samochodu??

Proszę o odpowiedź



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Alternator a akumulator

Post autor: italiano_83 » ndz gru 05, 2010 16:32

wiktoriano pisze:czyli pobór prądu jest 110mA a akumulator siada po 2 dniach a na trzeci dzień to już pilotem nie otworze.
To coś go rozładowuje, 20mA to granica ..
Lepiej zanim zmienisz akumulator poszukaj odbiornika który zjada prąd.
wiktoriano pisze:przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
nie przeładuje ci akumulatora.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Alternator a akumulator

Post autor: wesol » ndz gru 05, 2010 16:56

granica uplywnosci to 30-35 mA w autach osobowych. Japonskie auta jak toyota maja uplywnosc na poziomie 17mA i dlatego tak aku wytryzmuje dosc czesto 8 lat bez problemu. 110 mA to stanowczo za duzo. Sprawdzaj uplywnosc amperomierzem i wyciagaj pokolei bezpieczniki. Tak znajdziesz co wyciaga prad z aku. Potem to juz tylko sprawdzenie czy to cos dzial apoprawnie czy jest uszkodzone. Zazwyczaj wyciagaczem pradu jest radio albo alarm.

Akumulatorow kwasowych nie da sie przeladowac- poprostu osiagajac swoje pelne naladowanie zaczynaja silnie gazowac co swiadczy o rozkladzie wody na tlen i wodór. AKu mozna ladowac i tydzien jak bedziesz dolewac wode destylowana. Alternator laduje aku w aucie az osiagnie akumulaor 100% naladowania czyli do osiagniecia okreslonego napiecia.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wiktoriano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: Alternator a akumulator

Post autor: wiktoriano » pn gru 06, 2010 14:01

Na tym właśnie forum znalazłem(temat już nie istnieje), że norma to 110mA do 120 a zdarza się ze 130mA, mierzyłem u kumpla akurat w bmw to miał 400mA tyle że ma diesla 3l i akumulator 90Ah.
A licznik ma być włączony?? czyli godzina i km pokazuje, jak nie mam kluczyka w stacyjce to radio i tak idzie mam jeszcze Cb bezpośrednio do aku podłączone.
posprawdzam i dam znać



wiktoriano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: Alternator a akumulator

Post autor: wiktoriano » pn gru 06, 2010 15:15

Po odłączeniu panelu z radia spada na 60mA ale jak przypinałem klemę do aku do zaświeciły się awaryjne tak że cały czas świeciły to przycisłem na pilota i zagasły i potem już pilot nie działał :( napięcie do sterowania pilotem działa i centralka na kluczyk(kompresorek) też działa. co to może być?? jak przejadę 30km trzymiąc go na 3 tyś to aku się całkiem doładuje??



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Alternator a akumulator

Post autor: blm » pn gru 06, 2010 15:29

To ja się podłącze.. też przymierzam się do kupna lepszego akumulatora i chciałbym kupić o jak największym prądzie rozruchowym i pojemności. Wg tabel producentów do mojego TDI 90KM ALH wybrałem dwóch kandydatów:
Centra Futura CA770 77Ah 760A
Bosch S5 S50 13 100Ah 830A

Samochód użytkowany głównie w mieście i parkowany pod chmurką. Czy ten Boscha nie jest troszkę za "duży" :?:

wiktoriano zobacz w radiu czy masz możliwość włączenia jakiegoś trybu ekonomicznego, itp.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Alternator a akumulator

Post autor: pioottr » pn gru 06, 2010 16:19

Jest za duży. Nie ma sensu takiego. Wystarczy nawet 70Ah, myśle że 77Ah to max do tego samochodu. Ja mam w 110 TDI AHF 70Ah (640A) Varta i ma juz 10 lat jest oryginalny, ale myśle że tą zime jeszcze przetrzyma. :hmm:



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Alternator a akumulator

Post autor: karolw2 » pn gru 06, 2010 19:08

wiktoriano pisze:Myślę kupić 55Ah akumulator, na alternatorze patrzyłem jest coś takiego "KC->14V 70A" co to oznacza?? czy to jest oryginalny alternator?? nie przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
Oznacza że alternator będzie ci poprawnie ładował do pojemności akumulatora 70Ah, ale nie ma sensu wkładanie tak dużego, możesz włożyć akumulator 50-60 Ah i będzie git.
blm pisze:Centra Futura CA770 77Ah 760A
Bosch S5 S50 13 100Ah 830A
Ja również poszukuje do mojego ALH akumulatora i zastanawiam się nad:
Centra Futura 77AH/760A albo Bosch SILVER S5 77 AH 780A , Nominalnie powinien być 72AH/720A ale można wkładać o numer większy. A wiadomo w TDI-ku liczy się prąd rozruchu.Ale nie wiem na którego się zdecydować.

Jest jeszcze BOSCH SILVER S5 74 AH 750A o jakieś 40zł tańszy od 77Ah



wiktoriano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Alternator a akumulator

Post autor: wiktoriano » pn gru 06, 2010 21:13

karolw2 pisze:Jest jeszcze BOSCH SILVER S5 74 AH 750A o jakieś 40zł tańszy od 77Ah

Probonuje boscha, tez się na niego napaliłem i chyba jednak będę musiał kupić bo mam ze starej skody akumulator niby nowy bo ma półtora roku ale prąd rozruchowy 250A to przy kilku odpaleniach wyładowywuję go tak przynajmniej spekuluje, z resztą sprawdzę rano bo zrzuciłem z 110mA na 60mA.
Tylko muszę zjechać do polski bo w belgii za s4 60Ah 580 A wołają 530zł.. masakra :shock:
a u nas połowe tańszę :) do świąt wytrzymam :P

Co do centralki to przy podłączeniu klemy i zaświeceniu się awaryjnych na stałe i naciśnieciu przycisku na polocie okazało się że wymazałem pilota z pamięci centralki :P
Rozebrałem nacisnąłem przycisk w środku i potem na pilocie i znów śmiga :)

(centralka przestała działać, centralka nie działa)

Dzięki wszystkim za pomoc



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Alternator a akumulator

Post autor: blm » wt gru 07, 2010 00:15

pioottr pisze:Jest za duży. Nie ma sensu takiego. Wystarczy nawet 70Ah, myśle że 77Ah to max do tego samochodu.
Ale czy to zaszkodzi :?: Bosch w katalogu zaznaczył, ze nadaję się do tego silnika to chyba może być :?:
Samochód mam stać pod chmurką i w razie draki jest problem z ładowaniem czy też odpalaniem z kabla.. chce uniknąć sytuacji, że np. ja albo żonka zapomnimy czegoś wyłączyć i po kilku h go nie odpalimy.
karolw2 pisze:Oznacza że alternator będzie ci poprawnie ładował do pojemności akumulatora 70Ah, ale nie ma sensu wkładanie tak dużego, możesz włożyć akumulator 50-60 Ah i będzie git.
Wydaje mi się że tak nie jest.. "KC->14V 70A" jest to alternator Bosch-owski -14V jest to napięcie jakie powinien dawać, a 70A to prąd maksymalny jaki może wytworzyć. Nie mylmy pojemności z prądem.. bo np. jak ładujemy akumulator prostownikiem to dajemy mały prąd do 5-7A a przecież akumulator się naładuje. Mniejszy prąd oznacza tylko dłuższe ładowanie i często lepsze, bo nie przegrzewa ogniw. Wracając do oznaczać na alternatorze 70A to prąd jaki daje alternator, a co w przypadku gdy mamy zapalone światła itp. - część prądu idzie właśnie na elektrykę, a jak alternator się nie wyrabia to samochód podnosi obroty podnieść prąd. Nigdy 70A nie będzie szło na ładowania akumulatora. Jak się mylę niech ktoś mnie sprostuje.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Alternator a akumulator

Post autor: pioottr » wt gru 07, 2010 12:09

Nie ma to sensu chyba że chcesz więcej zapłacić a pochodzi Ci tyle samo :bajer:



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Alternator a akumulator

Post autor: blm » wt gru 07, 2010 16:20

OK, a kwestia prądu rozruchowego.. jak to jest :?: Jeśli nominalny dla silnika to 680A, a damy akumulator z 830A to co to zmieni :?: Wydaje mi się, że rozrusznik tak czy siak weźmie tyle ile potrzebuje, a nadwyżka będzie tylko wykorzystana zimą. Dobrze myślę :?:


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

wiktoriano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: Alternator a akumulator

Post autor: wiktoriano » śr gru 08, 2010 00:27

blm pisze:OK, a kwestia prądu rozruchowego.. jak to jest :?: Jeśli nominalny dla silnika to 680A, a damy akumulator z 830A to co to zmieni :?: Wydaje mi się, że rozrusznik tak czy siak weźmie tyle ile potrzebuje, a nadwyżka będzie tylko wykorzystana zimą. Dobrze myślę :?:
Nadwyżkę wykorzystujesz przejedżająć kawałek i znów zapalając, dobrze myślisz tylko trzeba się skupić na Ah bo te dwie wartości troszkę idą ze sobą bo nie kupisz aku np 45Ah 830A tylko jak co to będzie ze 350A a jak sobie kupisz zapas na zimę 900A prąd rozruchu a będzie 85Ah to alternator ci nie doładuje go i szybciej wykończysz aku, także pierwsze Ah potem prąd rozruchu (EN)
Ja sobie do mojego alternatora z oznaczeniem KC -> 14V 70A znalazłem 55Ah 500A, bo 15A przynajmniej idzie na obsługę samochodu, światła radio z głośnikami lampki i inne podzespoły, także to też przynajmniej idzie na obsługę samochodu.
Dodam tylko że np 2żaróki po 50 wat tj. 100(W)/12(V)= 8.3 A Jeśli się mylę to proszę poprawić, bo coś mi tu nie pasi :P



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Alternator a akumulator

Post autor: Zico63b » śr gru 08, 2010 01:16

Mniej więcej bardzo dobrze :grin: : żarówki H4 (włókno mijania) lub H7 mają 55W i jest to istotnie nieco ponad 4A. Tyle że żarówki są dwie lub cztery, + pozycyjne 4x5W, + tablica rejestracyjna i podświetlenia; dalej takie "drobiazgi" jak wentylator chłodnicy do 300W, dmuchawa kabiny, STOP, migacze, wycieraczki...itd Jest tego troszkę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości