Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: SvR » wt lis 30, 2010 19:47

Witam. Rok temu zakupiłem akumulator Banner uni bull 69Ah no i zaczęły się problemy. Dziś rano próbowałem odpalić auto niestety z marnym skutkiem. Rozrusznik ledwo kręcił, czas na desce rozdzielczej się wyzerował, coś w stylu spadku napięcia(akumulator z dnia na dzień coraz gorzej odpalał). Wyjąłem więc akumulator i podłączyłem pod prostownik. Prąd ładowania na prostowniku wskazywał 4A/5A a zmierzone prze zemnie napięcie ładowania 14,3/14,5V. Pozostawiłem akumulator na jakieś 40min po czym przychodzę i widzę ze wskazówka prądowa wychyla się na około 2/3A więc dla pewności zmierzyłem również napięcie ładowania które wyniosło 15.5/16V(słychać też gazowanie). Wyłączyłem więc akumulator od ładowania i tak pozostawiłem. Podobno mój akumulator jest "bezobsługowy" a więc nie można dopuścić aby napięcie ładowania wynosiło więcej niż 14,5V. Dziwne ale w moim akumulatorze są "korki" na których jest napisane "don't open" więc właściwie nie wiem do czego one są. Co mam zrobić ? Jak ładować ten akumulator ? Możliwe że jest w nim za mało elektrolitu i dlatego występuje takie napięcie ładowania? Może oddać go na gwarancję? (napięcie nie spadło nigdy poniżej 12.25V) Z góry dzięki za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.

A i jeszcze jedno zwrudzcie uwagę na naklejkę a na niej napis "max 16V"

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL]



Salwinek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: Salwinek91 » wt lis 30, 2010 20:02

kolego tez mialem akumulator bannera i wlasnie dzis poszedl do reklamacji. byl kupiony 11.12.2009r wiec nie wytrzymal nawet roku. ladowalem go chyba 3 razy i tak byly problemy z odpaleniem. jak oddawalem na reklamacje napiecie wynosilo 12,4V a na starym aku po podladowaniu nie cale 14V. wiec chyba nie tylko u mnie ten aku okazal sie porazka.


VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: SvR » wt lis 30, 2010 20:17

A gdzie oddałeś go na reklamację ? Do jakiegoś punktu Bannera czy sklepu gdzie go zakupiłeś ? Jakie są warunki przyjęcia gwarancji ? Gwarancja została przyjęta ? Napisz jakieś szczegóły.



Salwinek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: Salwinek91 » wt lis 30, 2010 20:41

to znaczy on byl brany u ojca w robocie. dzis wypelnil te papiery potrzebne do grawancji i jutro ma kierowca zabrac go. a czy uznaja to jeszcze nie wiadomo. ty mozesz oddac tam gdzie kupowales jak cos powiedziec ze napiecie spada i chcesz zareklamowac


VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: SvR » wt lis 30, 2010 20:52

Rozumiem.

Może ktoś coś poradzi w związku z tym aku ?



Salwinek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: Salwinek91 » wt lis 30, 2010 20:58

a tak wogole to 69Ah i 520A pradu rozruchowego to nie za malo do diesla??
niech wypowie sie ktos bardziej obeznany bo tez bede musial kupic nowy aku to sie przyda


VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: skaktus » wt lis 30, 2010 21:46

A alternator i regulator napięcia sprawny ? Napięcie ładowania powinno wynosić około 14 - 14,6 V, każde wyższe zabije akumulator a niższe nie doładuje i też go uszkodzi z czasem.



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: SvR » wt lis 30, 2010 22:49

Napięcie ładowanie 14 V więc chyba raczej jest sprawny. Żadnych błędów na Vag-u ani nic z tych rzeczy się nie pojawiło.



Salwinek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: Salwinek91 » śr gru 01, 2010 10:54

a jak to sprawdzic czy alternator sprawny? bo moze byc u mnie tak ze nie. zauwazylem na tym zareklamowanym aku ze jak byly wlaczone swiatla i otwieralem albo zamykalem szybe kierowcy, pasazera czy z tylu to troszke przygasaly swiatla ale tylko takie mygniecie male bylo. a teraz na tym starym aku jeszcze tego nie zauwazylem.


VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: skaktus » śr gru 01, 2010 12:43

Przygasa bo masz dodatkowy pobór prądu i alternator nie wyrabia. Zacznij od wymiany regulatora napięcia z alternatora (dobrej jakości regulator to koszt ok 100 zł), załatw sobie porządny prostownik, najlepiej jakiś z opcją odświeżania / odsiarczania itp i zrób SPA dla akumulatora ;)

Napięcie ładowania to nie wszystko - co z tego że napięcie będzie prawidłowe jak prąd może być za mały, a to też jest ważne.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: DejaVu » śr gru 01, 2010 13:19

A ta firma Banner-to dobra czy jakieś badziewie?? Mam i ja taki akumulator kupiłem go 2.10.2010 bo przed zimą wolałem być pewny-poprzednio miałem jakiś Motrio?? z 2007r.golfa kupiłem w komisie więc pewnie włożyli byle co :grrr: Mój Banner jest 74Ah 640A nic innego nie było w hurtowni , nie mieli nawet Centry (chyba tak się nazywa?) zresztą sprzedawca ten polecał. Do dziś sprawował się dobrze-wczoraj przy -10 zapalił ale już trochę inaczej jak w lato(mój pierwszy diesel) a już dziś przy -20 nie zapalił wcale!!podładowałem trochę i wtedy zapalił-myślałem że może wina ropy,gdyż mam jeszcze w baku połowę letniej-dolałem tylko litr benzyny. Zostawiłem więc go pod prostownikiem(już ok5h) prostownik mam taki z regulacją do 15A obróciłem pokrętło 2razy.
Jaki to prostownik ten z opcją odsiarczania? Czy te akumulatory są do d.. czy może mi zdechł dlatego że po zakupie go nigdy jeszcze nie ładowałem? a robię dziennie tylko ok.30km.?


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: SvR » śr gru 01, 2010 16:28

Robiąc dziennie 30km akumulator powinien być doładowany. Chyba że często auto jest gaszone i odpalane w ciągu tych 30km to już inna sytuacja. A jeśli chodzi o SPA to chętnie bym zrobił tyle że sprzęt ze SPA kosztuje tyle co nowy Aku i jakoś niekoniecznie (nieekonomicznie) widzi mi się zakup takiego urządzenia.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: skaktus » śr gru 01, 2010 16:45

Są dostępne balansery do akumulatorów wszelkiej maści dostępne w takich sklepach jak dealextreme.com gdzie wysyłkę masz do PL za darmo.

A ten akumulator Banner to powinien się zwać BAN. Sprzedawca zawsze poleci to co ma na sklepie tylko żeby sprzedać. Osobiście używam tylko Centry z kilku powodów - polska firma, wysoka jakość, ceny dużo niższe od napompowanych zagranicznych marek.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V

Post autor: DejaVu » śr gru 01, 2010 17:20

Pożyjemy zobaczymy-obecnie go jeszcze ładuję-miałem zamiar zabierać go na noc do domu-ale pal go licho ,jeśli okaże się badziewiem to kupię inny.
Autem jeżdżę do pracy-tam stoi 8h na ulicy,potem wracam do domu,czasem zajeżdżam na zakupy, więc nie odpalam/gaszę co 5minut.Potem stoi w garażu(blaszak) do rana i tak codziennie. :hmm: Kupiłem go 2miesiące temu,nie ładowałem-ciekawo ile stał w magazynie.
I jeszcze mam takie pytanie(szukałem w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem) jako że miałem trochę czasu postanowiłem wymienić żarówkę co podświetla pokrętła od dmuchawy/ogrzewania itd. zdjąłem osłonę,były tam 4wkręty,które odkręciłem-lecz nie mogłem tego ''ustrojstwa'' wyciągnąć -chyba trzymają linki.Jak to wyjąć, i czy jest może jakiś inny sposób aby dobrać się do tej żarówki? i czy ona tam jest? nigdy tego nie robiłem.


Seat Mii 1.O CHYA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości