VW GOLF 5 ,wspomaganie i ESP,problem !!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW GOLF 5 ,wspomaganie i ESP,problem !!!
Witam jak wykonac nastawy podstawowe wspomagania kierownicy VW GOLF 5?,poniewaz bład jest ; Połozenie krancowe układu kierowniczego - brak wartosci czy nieodopowiednie nastawy cos w tym stylu oraz jest uszkodzony czujnik kata skretu kierownicy - G85 oczywiscie swieci sie ESP.Czy jest mozliwosc odblokowania kierownicy i przywrócenia ja do nastaw podstawowych bez wymiany tego czujnika w tej chwili,prosze o konkretne odpowiedzi.Dodam ze skasowalem blad ESP poniewaz palila sie kontrolka i byly dwa bledy uszkodzenie czujnika G85 i nieprawidlowe nastawy,po skasowaniu bledow zostaly tylko nastawy czujnika G85,skalibrowalem go za pomoca VAG-CAN PROFESJONAL byla tam opcja taka,po skalibrowaniu kontrolka zgasla ESP,po krotkiej jezdzie zapalila sie kontrolka od wspom.kierownicy na czerwono i bled ze sa zle nastawy parametrow oraz powrocil blad uszkodzenia czujnika G85 i swieci sie ESP jak poprzednio,zna ktos dokladna procedure kalibracji G85 i odblokowania wspom.kierownicy,chodzi mi o reczna nr.kanau itd. poniewaz w niektrych programach sa gotowce tak jak u mnie z gory serdecznie dziekuje.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
VW GOLF 5 ,wspomaganie i ESP,problem !!!
przy braku kalibracji czujnika skrętu G85 powinna się świecić żółta konbtrolka kierownicy a wspomaganie działać na "pół gwizdka" na 50 %, czerwona może świadczyć o innej przyczynie czy też awarii, kalibrację robi się prosty sposób - maks skręt w lewo maks skręt w prawo i jazda na wprost nie przekraczając 20 km/h przez kilkadziesiąt/kilkaset metrów
EDIT: tu masz cytat z elektrody, po kalibracji zrób adaptacje, dotyczy to VAG-a i VCDS-a, co do numerów bloków w vag-can-prof to niech się wypowiedzą ci co go używają, bo ja używam VCDS 908.2 PL
EDIT: tu masz cytat z elektrody, po kalibracji zrób adaptacje, dotyczy to VAG-a i VCDS-a, co do numerów bloków w vag-can-prof to niech się wypowiedzą ci co go używają, bo ja używam VCDS 908.2 PL
kalibracja wyglada tak:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:
[03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
kod 40168 [Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
[Done, Go Back]
zeby sie upewnic ze wszystko ok:
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)
po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
- wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wysprostuj kola/kierownice
- wylacz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc (sprawdzalem na 2 roznych golfach)
wazne jest zeby sie nie poddawac. czasem sprawa jest zalatwiona po 10min a czasem po 2 godzinach.. w zaleznosci od rocznika roznie to samochody przyjmuja.
ja uzywam VAG-COM 704.1 i kabla na USB kompatybilnego z magistrala CAN
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
VW GOLF 5 ,wspomaganie i ESP,problem !!!
robiłeś coś z kierownicą? zdejmowałeś ją, czy może wyjmowałeś moduł obudowy kierownicy?
VW GOLF 5 ,wspomaganie i ESP,problem !!!
nie nic niebyło robione z kierownica siwieciła sie tylko kontrolka od ESP,jak skalibrowłem czujnik G85 to po przejechaniu kilku metrów zgasła ta kontrolka zołta ale po chwili zapaliłe sie kontrolka od wspomagania na czerwono i bład we wspomaganiu ''POŁOZENIE KRANCOWE UKŁADU KIEROWNICZEGO'' nieprawidłowe parametry lub ich brak, cos takiego,brak mozliwosci skasowania-bład stały,przed proba kalibracji wspomaganie było i kontrolka gasła od kierownicy,ja uzywam własnie VAG-can PROFESJONAL ogolnie program jest ok i ma takie gotowe rzeczy jak kalibracje róznych czujników itd.wchodzisz w funkcje i w kilka chwil masz wszystko załątwione bez wchodznia w kanały czy bloki,dziwi mnie co jest powodem zaswiecenie sie kontrolki kierownicy,a i jeszcze po tej kalibracji zapalił sie esp i bład ze czujnik jest uszkodzony,wiec teraz bym musiał wymienic ten czujnik zeby wszsytko zgrac najpierw esp a potem wspom.czy dobrze mysle niech ktos mnie poprawi albo ma jakies ciekawe pomysły w tym przypadku,dziekuje i pozdrawiam zainteresowanych ta sprawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości