Alternator 70A NA 90A

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MartinV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lip 14, 2009 16:12
Lokalizacja: WRO

Alternator 70A NA 90A

Post autor: MartinV » ndz lis 14, 2010 11:49

Witam mam pytanie czy jak zmienię Alternator w swoim mk3 z 70A NA 90A to czy nie będzie problemów ani żadnych komplikacji ?



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Alternator 70A NA 90A

Post autor: Jessy » ndz lis 14, 2010 11:53

Alternator ci podejdzie bez problemu będzie działał, tylko pytanie jaki masz akumulator?


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Alternator 70A NA 90A

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 14, 2010 12:17

Spokojnie i nawet lepiej. Wielkość aku niema znaczenia w tych granicach . I żeby dać przykład jak nieścisłe są zalecenia producentów aku dam przykład.
samochód nr 1. Vento 2.0 alternator fabrycznie 70 A, zalecenie z katalogu aku - 62 Ah
samochód nr 2. Golf GTI 2.0. Wyposażenie podobne jak Vento, silnik identyczny. Alternator fabrycznie 90 A, aku zalecany - ok 55 Ah - czyli mniej w aucie z mocniejszym altkiem, czyli zalecenia są o d... rozbić, wystarczy zachować zdrowy rozsądek.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MartinV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lip 14, 2009 16:12
Lokalizacja: WRO

Re: Alternator 70A NA 90A

Post autor: MartinV » ndz lis 14, 2010 14:25

Jessy pisze:Alternator ci podejdzie bez problemu będzie działał, tylko pytanie jaki masz akumulator?
Akumulator mam 510a 60Ah 12v ...Mi ktoś powiedział że jak był 70 to taki ma być bo 90 może popalić instalacje albo coś itp ..A i panowie wiedzie może czy ładowanie Alternatora bezpośrednio mierzone wynosi mi od 15.2? do 16.1v ? to raczej za duzo ? jaka jest norma ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Alternator 70A NA 90A

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 14, 2010 21:06

Są pewne różnice w zależności od użytego regulatora ale powyżej 15 to już zdecydowanie za dużo. Powiedzmy 14.8 maks. Oryginalne altki Boscha z oryginalnymi regulatorami napięcia ładują koło 14.4.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MartinV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lip 14, 2009 16:12
Lokalizacja: WRO

Re: Alternator 70A NA 90A

Post autor: MartinV » pn lis 15, 2010 23:52

marianmk2 pisze:
MartinV pisze:15.2? do 16.1v ? to raczej za duzo ? jaka jest norma ?
Wymień regulator napięcia, bo za niedługo będziesz musiał dodatkowo zmienić akumulator ;)

wymieniałem i nie pomogło ;/ i kurcze co może być jeszcze jak zastawie auto z naładowanym akumulatorem po połowy a jak rano chce odpalić to jest rozładowany co go może tak rozładowywać ?



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Alternator 70A NA 90A

Post autor: adamwwy » wt lis 16, 2010 01:51

To, że akumulator nie trzyma napięcia jest prawdopodobnie wygotowaniem elektrolitu poprzez zbyt duże ładowanie. Sprawdź czy masz elektrolit w celach w akumulatorze. Dodam, że nie zawsze akumulator jest do wyrzucenia jeśli ne trzyma prądu. Już 3 razy udało mi się "zregenerować" akumulatory i żadnego nie popsułem. Opiszę pokrótce jak to robiłem, ale jeśli ktoś zechce spróbować to na własną odpowiedzialność i z zachowaniem ostrości. Najpierw odkręciłem korki i je wyjąłem, później bieguny akumulatora podłączyłem pod spawarkę 2 razy po 30sek. na ok.80 amperów. Pobulgotał trochę, odłączyłem, elektrolit usunąłem z akumulatora i teraz zaczyna się zabawa: myjka ciśnieniowa, stół, akumulator wysunięty 2 celami poza stół i płukanie cel pod ciśnieniem. Mi zeszło się 3 godziny zanim ciemny osad dał się usunąć i zaczęła lecieć czysta woda. Następnie płukanie cel wodą destylowaną i wylanie jej. Następnie napełniłem akumulator elektrolitem, zakręciłem korki i pod prostownik. Efekt ostatniej regeneracji jest taki: Centra Plus 72aH 640A po ładowaniu trzyma napięcie spoczynkowe 12.7V, bez problemu odpala Passata B4 1.8 oraz Astrę F 1.7D. Przed zabiegiem napięcie spoczynkowe ok. 9V. Jeśli cele mają zwarcie lub trochę masy czynnej z płyt spłynęło, uległ zasiarczeniu to akumulator prawdopodobnie da się uratować w ten sposób choć nigdy nie uda mu się przywrócić 100% pojemności początkowej. Przerw na celach niestety nie da się naprawić (lub po prostu nie wiem jak). Ktoś może pomyśleć, że wypisuję głupoty, ale trudno, sam się zdziwiłem, gdy pierwszy raz się udało. Co do alternatora to jeśli wsadzisz 90A to na pewno nie będzie skutków ubocznych.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 17 gości