1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » sob lis 13, 2010 23:56

więc alternator nie jest sprawny???



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Zico63b » sob lis 13, 2010 23:58

Alternator, regulator - ogólnie coś jest nie tak.
W alternatorze Fiata 126p BIS (maleńki alternatorek przecież), spadek napięcia po włączeniu wszystkich odbiorników "na pokładzie" nie może przekroczyć 0,2V!



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » ndz lis 14, 2010 00:18

no właśnie-o ten spadek napięcia chodzi. regulator już jest trzeci i na każdym bez obciążenia jest ok, a z nawet niewielkim ociążeniam jak np same światła postojówki napięcie spada o ok 0,5V potem światła drogowe i następne 0,5V w dół dochodzi np radio czy nadmuch na szybę na pierwszym biegu i ładowanie spada z 14,2 do ok 12,6....



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Zico63b » ndz lis 14, 2010 02:21

Wracamy do punktu wyjścia...
Wszystko (poza alternatorem) posprawdzane a poprawy nie ma. To kosztowna rada ale pozostaje chyba alternator do wymiany, jesli to nie ten pasek - o czym pisałem. Może jest szansa by od kogoś pożyczyć na godzinę alternator, dla próby; w Golfach 2 podmiana trwa chwilę.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » ndz lis 14, 2010 14:10

kurcze nad tym muszę pomyśleć bo chyba żaden znajomy już takimi autkami nie jeździ :pub: zostaliśmy my-fanatycy :kufel: chyba raczej popatrzę na regenerowanym, ale jakby nie patrzeć 195 plus przesyłka....



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Zico63b » ndz lis 14, 2010 17:59

Tylko nie przesyłka! Bierze się dotychczasowy i idzie na auto-złom. W przesyłce kto wie co przyjdzie, czy do benzyny czy diesla, w jakim stanie itd, a ponowna przesyłka to wyjdzie Kolegę prawie jak już nowy. Dają chociaż jaką gwarancję? Takie sprawy lepiej tylko "na żywo"!



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Tomasz Bis » ndz lis 14, 2010 19:19

Zico63b pisze:Bierze się dotychczasowy i idzie na auto-złom.
I będziesz miał gwarancję rozruchową /jak się dogadasz/ ,na miejscu można tylko sprawdzić stan łożysk.
25baton25 pisze: jakby nie patrzeć 195 plus przesyłka....
W takiej cenie elektryk zregeneruje go w ciągu dnia , prostownik około 80 zł. plus robocizna i wiesz co masz .Moim zdaniem prawdopodobnie uszkodzony jest prostownik albo część stojanu . Dla siebie wybrałem opcję ze złomem,90A bez styku W /nie mam obrotka więc ... / Alternator 90A nie pasuje bez przeróbek napinacza do silnika 1,6 JP, tak więc weź to pod uwagę .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: faradek » ndz lis 14, 2010 20:20

Tomasz Bis mógłbyś napisać o co chodzi z tą przeróbką? Bo mam alternator 45A, a chcę wpakować 90A. Wprawdzie mam JR ale to prawie to samo co JP.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » ndz lis 14, 2010 20:54

myślałem o takim - http://allegro.pl/alternator-vw-golf-ii ... 90578.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale póki co blokuje mnie cena...
ale gdyby kolega Tomasz Bis pokusiłby się o jakiś opis przeróbki, fotkę i rodzaj alternatora 90A(z jakiego auta będzie najmniej przeróbek)

pomysł świetny( w kosztach może wyjść podobnie jak ten po regeneracji, a byłby 90A)

pozdro :pub:



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Tomasz Bis » ndz lis 14, 2010 21:26

Alt. Bosch 90A jest większy gabarytowo , więc zmniejsza się zakres regulacji . Oryginalną listwą napinacza bezpośrednio nie da rady napiąć . Śruba mocująca w 45A jest M10 a w 90A była M8 . Tak więc głównym problemem jest napinacz , jestem ślusarzem i nie stanowiło to dla mnie problemu . Tutaj jest fota ale nie widać całego napinacza i jest obrócona , lepsza może jutro .Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » ndz lis 14, 2010 21:35

a z jakiego autka masz kolego ten alternator?? bo chyba w mk2 nie było 90A??? no i do przerobienia jest mocowanie-tak?bo górna śruba jest w moim SB i Twoim JR taka sama-tak przypuszczam, więc zostaje do przerobienia ewentualnie ten napinacz??



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Tomasz Bis » ndz lis 14, 2010 22:15

Z jakiejś mk2 benzyny jak widać brak konektora do obrotka / W / . Pozostaje do przerobienia napinacz i wlutowanie styku W jak potrzebny . Jest jeszcze kwestia paska , ja mam 950mm długości i 12mm szerokości / 11,9 czy jakoś tam / ,ciężko go założyć z powodu małego ruchu napinającego . Dodatkowy element napinacza jest przykręcony dwoma śrubami M8 w miejscu oryginalnym dla niego i obok otwór mocowania pompy wspomagania . foty mam ale muszę obrobić i przesłać to trochę zajmie :helm:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: 25baton25 » ndz lis 14, 2010 23:42

OK - to jak kolega będzie miał te fotki,to proszę o wstawkę. :pub:



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie

Post autor: Tomasz Bis » wt lis 16, 2010 00:00

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości