Climatronic załącza się z opóźnieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 09:31
Climatronic załącza się z opóźnieniem
witam od niedawna zauwazylem w moim climatroniku dziwny objaw a mianowicie jak przekrecam kluczyk to climatronic sie załącza ale nie działa dmuchawa tzn wogóle sie nie wyswietla wiatrak dopiero po 15-20 sekundach samo sie zalacza a wczesniej jak pzrekrecilem kluczyk to dmuchawa normalnie dzialala nie mam pojecia co to moze byc moze to normalne w niskich temperaturach?prosze o jakies porady
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 00:27
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
climatronic
z tego co sam kiedys zaobserwowałem, to jak masz włączony zapłon to właśnie jest takie opóżnienie, ale jak odpalisz silnik to dmuchawa odrazu sie załącza.
Uniden PRO 520xl + President Iowa na uchwycie SF-40
climatronic
Wszystko zależy od temperatury jaka panuje na zewnątrz. Ja miewałem podobne sytuacje, raz jak włączyłem zapłon, to dmuchawa działała, a raz nie, dopiero po uruchomieniu silnika od razu zaczęła dmuchać. Także Twoje obawy są niepotrzebne, wszystko jest jak należy..
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 09:31
climatronic
Pytanie mam takie... Jak wiadomo, w temperaturach około 0 stopni i niżej climatronic już nie działa. Jednakże u mnie po wejściu w menu serwisowe w kanale 19 widnieje wartość 8. Wszędzie, gdzie szukałem to jeśli widnieje 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=econ, 7=off. O wartości 8 nic nigdzie nie ma (chodzi oczywiście o przyczynę wyłączenia kompresora). Co to za wartość 8?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
climatronic
5 to chyba nie za niskie obroty...5 się wyświetla przez 4s po uruchomieniu silnika, a wtedy obroty raczej nie są niższe...jest to po prostu zwłoka czasowaseebst pisze: 5=zbyt niskie obroty
8 to właśnie temperatura zewnętrzna... <5*Cseebst pisze: Co to za wartość 8?
...jest jeszcze kilka innych wartości: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
climatronic
Dzięki wielkie !!!!!!!!Qto pisze:8 to właśnie temperatura zewnętrzna... <5*C
A skąd wiedziałeś o tym? Nigdzie tego nie ma, ani google, ani na różnych forach...
Próbowałem dziś oszukać ten czujnik w zderzaku. Co prawda temperatura plusowa jest teraz, maksymalnie mi pokazało 4.5 st. ale zaraz spadło do3 st. Przyjechałem do domu, suszarka do włosów i podgrzewałem, ale nic to nie dało, kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st... i klima nie chodzi już od jesieni bo na zewnątrz poniżej tych magicznych 5 st. jest i żadne kombinacje nie pomagają, ani suszarka, ani podziemne garaże...
A masz dokładną rozpiskę wszystkich kanałów dla poszczególnych wartości? Bo to co prawda w sieci jest, ale niektórych opcji brakuje, są puste miejsca, albo niedokładnie opisane, a jak coś ktoś skopiuje to leci ta sama treść po różnych forach z tymi samymi brakami... Posiadam 44 kanały.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
climatronic
Żadnej mądrej rozpiski nie mam żeby wszystko było...
Teraz patrzę, że miałeś 4,5...także to pewnie na zegarach. Odepnij czujnik w zderzaku i sprawdź co będzie się wyświetlało...coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
rozumiem że na panelu Climatronica...a na zegarach masz temperaturę ??seebst pisze:kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st
Teraz patrzę, że miałeś 4,5...także to pewnie na zegarach. Odepnij czujnik w zderzaku i sprawdź co będzie się wyświetlało...coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: climatronic
Też podgrzewałem i skutek podobny, grzałem w zderzaku, a potem do filtra kabinowego farelkę podstawiłem w garażu. Obydwa zabiegi zerowy rezultat przyniosły... Też byłem zdziwiony.Qto pisze:Żadnej mądrej rozpiski nie mam żeby wszystko było...
rozumiem że na panelu Climatronica...a na zegarach masz temperaturę ??seebst pisze:kilkanaście minut suszyłem ten czujnik i temp. na blacie dalej 3 st
Teraz patrzę, że miałeś 4,5...także to pewnie na zegarach. Odepnij czujnik w zderzaku i sprawdź co będzie się wyświetlało...coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
climatronic
różnica między tymi dwoma czujnikami nie może być większa niż 10 stopni...inaczej Climatronic uważa to za awarię czujnikaguziolek pisze:grzałem w zderzaku, a potem do filtra kabinowego farelkę podstawiłem w garażu
climatronic
Na postoju żadnej różnicy w wskazaniach nie ma, dopiero w czasie jazdy temperatura się zmienia. Nawet po kilkugodzinnym postoju przed uruchomieniem podgrzałem czujnik i zaraz odpaliłem, to w dalszym ciągu temperatura była na poziomie 3 st. czujnik na pewno jest dobry, bo taką samą temperaturę pokazuje jak np. termometr wystawiony za oknem, ale jego podgrzewanie nic nie daje. Także chyba faktycznie jednakowo w kilku miejscach trzeba by podgrzewać kilkoma suszarkami, żeby temperatura się zmieniła i klima zaskoczyła.
A tak z ciekawości, czy w przypadku klimy manualnej wciskając przycisk AC klima ruszy przy tych obecnych temperaturach? Ona tez ma jakieś termiczne zabezpieczenie?
A tak z ciekawości, czy w przypadku klimy manualnej wciskając przycisk AC klima ruszy przy tych obecnych temperaturach? Ona tez ma jakieś termiczne zabezpieczenie?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
climatronic
Teoretycznie po delikatnym podgrzaniu (kilka stopni) czujnika w zderzaku powinny być efekty.
W praktyce nigdy tego nie sprawdzałem a i takie podgrzanie może być bardzo trudne do osiągnięcia bo przecież podgrzewamy powietrzem które jest bardzo gorące...można by kombinować przy temperaturze niewiele niższej niż te 5* (im niższa tym większe prawdopodobieństwo przekroczenia marginesu błędu dla dwóch czujników...margines to 10*) poprzez złapanie czujnika w dłoń czy coś...a wszelkiego rodzaju farelki czy grzałki elektronika wyczai
Kiedyś jak będę się nudził to może się pobawię w grzanie tych czujników...tak z czystej ciekawości, bo wiadomo że między teorią a praktyką często jest bardzo duża różnica
W praktyce nigdy tego nie sprawdzałem a i takie podgrzanie może być bardzo trudne do osiągnięcia bo przecież podgrzewamy powietrzem które jest bardzo gorące...można by kombinować przy temperaturze niewiele niższej niż te 5* (im niższa tym większe prawdopodobieństwo przekroczenia marginesu błędu dla dwóch czujników...margines to 10*) poprzez złapanie czujnika w dłoń czy coś...a wszelkiego rodzaju farelki czy grzałki elektronika wyczai
Kiedyś jak będę się nudził to może się pobawię w grzanie tych czujników...tak z czystej ciekawości, bo wiadomo że między teorią a praktyką często jest bardzo duża różnica
pisząc to zapomniałem że jest drugi czujnik który jakby kontroluje wskazania pierwszego...Qto pisze:coś mi nie pasuję że podgrzewałeś czujnik a temperatura bez zmian
climatronic
Grzałem również ten czujnik przy mrozach (samochód stoi w garażu nieogrzewanym, w środku było -5 st.), i tak jak temperatura pokazywała na liczniku -5 st. po kilkuminutowym podgrzewaniu również nic się nie zmieniło, więc odpuściłem to sobie. Ale teraz myślałem, że przy plusowych temperaturach coś może się zmieni, a tu dalej nic... Ehh ta elektronika...Qto pisze:można by kombinować przy temperaturze niewiele niższej niż te 5* (im niższa tym większe prawdopodobieństwo przekroczenia marginesu błędu dla dwóch czujników
Dam nawet przykład jak zaczęły się wielkie mrozy. W garażu miałem jeszcze taką plusową temperaturę, między 1 st, a 0, a później już -1. Na dworze było -15. Wyjeżdżając z garażu, temperatura z tego 1 st. spadła do 0 (na wyświetlaczu). Trochę czasu trwało, zanim bramę zamknąłem, otworzyłem bramkę, trochę śniegu odgarnąłem (no powiedzmy, że ok. 10 minut). Temperatura na zegarach spadła tylko o dwa stopnie, czyli -2 pokazywało. Jak wyjechałem, zrobiłem kilkadziesiąt metrów, dopiero zaczęła mocniej spadać, aż pokazało -15. Ale to dopiero po jakim czasie i dopiero w czasie jazdy..
Dodano:
Dzisiaj temperatura oscylowała w granicach 10 st., więc klima wreszcie ruszyła
na kanale 19 wartość widniała 0, czyli wszystko jest wporzo
Tylko szkoda, że nie ma jakiegoś obejścia, co by ręcznie ruszyć klimę, bo wszystkie kombinacje, niestety odpadają...
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Climatronic załącza się z opóźnieniem
Podejrzewam, że tak jak ktoś pisał wyżej. Trzebaby puścić na obydwa, albo i jeszcze jakiś ukryty czujnik powietrze o +/- 1 tej samej temperaturze i to podczas jazdy, bo w czasie jazdy pokazało mi 6,5 i temp mimo kilkukrotnego odpalania w różnych porach dnia, nic się nie zmieniła dopóki nie ruszyłem. Wnioskuję z tego, że czujniki zaczynają działać dopiero powyżej jakiejś prędkości, tak jak jest np z automatycznym ryglowaniem drzwi powyżej jakiejś prędkości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości