napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
witam mam taki problem
autko zgasło mi i nie mogę odpalić:/ napięcie dochodzące na cewkę 12 V, na aparat tam gdzie jest czujnik halla też 12 V. Jak da się sprawdzić czy działają te układy? O co chodzi z tym sygnałem przerywanym i jak go sprawdzić czy jest. Zauważalnym problemem jest brak iskry na świecach.
wersja golfa 3 1.6 ABU
autko zgasło mi i nie mogę odpalić:/ napięcie dochodzące na cewkę 12 V, na aparat tam gdzie jest czujnik halla też 12 V. Jak da się sprawdzić czy działają te układy? O co chodzi z tym sygnałem przerywanym i jak go sprawdzić czy jest. Zauważalnym problemem jest brak iskry na świecach.
wersja golfa 3 1.6 ABU
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
diodą 12V podpięta pod środkowe kabelki (szpilką bez odpinania wtyczek) tych urządzeń i którąś z klem aku, jak błyska w trakcie uruchamiania jest ok, najpierw hall.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
a więc tak:
podłączyłem żarówkę 12v tak jak mówiłeś tzn jeden koniec do + akumulatora a drugi za pomocą szpilki do środkowego pinu aparatu zapłonowego(pin sygnałowy jest minusowy z tego co czytałem). Chcąc odpalić auto żarówka zaczęła żarzyć. co ciekawe wskazówka obrotomierza wychyliła się na prawie 1000 obr. po odjęciu żarówki wskazówka leży bez ruchu. sprawdziłem także czy napięcie dochodzi na cewkę lecz jej nie sprawdziłem bo nie ma za bardzo dojścia. jakieś pomysły?? czy może to być wadliwa cewka??
podłączyłem żarówkę 12v tak jak mówiłeś tzn jeden koniec do + akumulatora a drugi za pomocą szpilki do środkowego pinu aparatu zapłonowego(pin sygnałowy jest minusowy z tego co czytałem). Chcąc odpalić auto żarówka zaczęła żarzyć. co ciekawe wskazówka obrotomierza wychyliła się na prawie 1000 obr. po odjęciu żarówki wskazówka leży bez ruchu. sprawdziłem także czy napięcie dochodzi na cewkę lecz jej nie sprawdziłem bo nie ma za bardzo dojścia. jakieś pomysły?? czy może to być wadliwa cewka??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
chojny90 pisze:podłączyłem żarówkę 12v tak jak mówiłeś
Przecież nie pisałem żebyś tam wtykał żarówkę, chcesz popalić elektronikę to proszę tylko nie zwalaj na nikogo potem. Dioda, bo ma maleńki pobór prąduPaweł Marek pisze:diodą 12V
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
no ok sprawdzę z diodą ale co można wywnioskować po pomiarach z żarówką??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
nie wiem, nic raczej, żarówka ciągnie dużo prądu mam nadzieję że halla nie spaliłeś. Podłącz diodę 12W lub zwykła 3W plus opornik ok 1 kom szeregowo i ma błyskać co świadczy o wytwarzaniu impulsów przez halla, a przy cewce o wytwarzaniu impulsów przez sterownik silnika (na podstawie impulsów z halla)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
a więc tak miałem chwilę czasu i sprawdziłem:
przy hallu w środkowym pinie błyska diodą przy próbie odpalenia, wyjąłem wtyczkę z cewki i wpiąłem się w środkowym pin do wtyczki która przychodzi i przy odpalaniu też błyskało także chyba poleciała cewka ale proszę o opinie??
dodam że napięcie 12V jest na skrajnych pinach tej wtyczki
a przy sprawdzaniu cewki na tych dwóch śrubach na niej był opór 1,2 Ohma, między każdą z nich a obudową nieskończoność a między jedną śrubą a tym bolcem co się wkłada 5 przewód od aparatu zapłonowego było 3,11 kOhma.
ps. jeśli poleciała cewka lub ten aparat wzmacniający to jaką kupić oryginalną czy zamiennik, których na allegro jest sporo i mają niezłe wźięcie
przy hallu w środkowym pinie błyska diodą przy próbie odpalenia, wyjąłem wtyczkę z cewki i wpiąłem się w środkowym pin do wtyczki która przychodzi i przy odpalaniu też błyskało także chyba poleciała cewka ale proszę o opinie??
dodam że napięcie 12V jest na skrajnych pinach tej wtyczki
a przy sprawdzaniu cewki na tych dwóch śrubach na niej był opór 1,2 Ohma, między każdą z nich a obudową nieskończoność a między jedną śrubą a tym bolcem co się wkłada 5 przewód od aparatu zapłonowego było 3,11 kOhma.
ps. jeśli poleciała cewka lub ten aparat wzmacniający to jaką kupić oryginalną czy zamiennik, których na allegro jest sporo i mają niezłe wźięcie
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
Po twoim opisie wygląda na cewkę ,a dokładnie moduł który jest zintegrowany z cewką.Kup jakąś firmową,tanie zamienniki różnie bywa.
napięcie na cewce, apraracie zapłonowym
a więc tak dziś założyłem nową cewkę firmy hmm nie pamiętam (ale nie jest to beru, temic, hella ani telefunken) zobaczymy co się będzie działo a co do starej to zabieram się za rozbiórkę modułu i wymiany tranzystora który mógł polecieć. dziękuję wszystkim za pomoc:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości