1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » pn lis 01, 2010 14:56

Mam problem z podłączeniem silnika tzn zostało parę niepodłączonych kostek. Więc tak:

Koło skrzynki bezpieczników z instalacji silnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo gdzie dokładnie powinien być wpięty przewód od pompy paliwa.

Na podszybiu:

Obrazek

Koło rozrusznika:

Obrazek

Przy wtrysku: 3 kostki i 2 gniazda

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Większe zdjęcia tu http://picasaweb.google.com/bartek330s/ ... directlink


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » pn lis 01, 2010 19:39

Przy skrzynce bezpieczników Ci dużo nie pomogę, tam i tak z reguły jest pełno luźno wiszących kabli, a co do wiązki silnika to 3 pinowa wtyczka idzie na pewno do potencjometra na rozdzielaczu paliwa (zdj nr 3) a dwu-pinowa do regulatora ciśnienia (zdj 2).



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » pn lis 01, 2010 19:52

A ta trzecia kostka, rownież 2 pinowa, wysunięta najbardziej na prawo na zdjęciu z wtryskiem powinna chyba iść do zaworu par paliwa. A tak na marginesie to instalacja elektryczna, wtrysk i silnik są z tego samego auta czy wszystko z innej parafii?? Jaki miałeś wcześniej silnik?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » pn lis 01, 2010 20:30

Wcześniej miałem diesla. Silnik jest o oznaczeniu PH i jest z Audi 100, a instalacja jest z Golfa GX.

Silnik udało się odpalić, chociaż nie chodzi ciągle tak jak powinien. Przy rozdzielaczu jest gniazdo 3 pinowe (ostatnie zdjęcie) i do tego nie mam wtyczki. Coś trzeba albo przerobić albo pociągnąć kable nowe. Teraz najbardziej zależy mi gdzie wpiąć kabel od pompy paliwa w skrzynce bezpieczników.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » pn lis 01, 2010 21:21

A ta szara wtyczka jest też 2-pinowa? Jak tak to kiepsko. Kompa masz z jakiego silnika? Ja miałem passata 2.0 16V 9A i tam byl taki sam rozdzielacz wtrysku - tzn z potencjometrem. W ogóle z tego co pamiętam to taka instalacja była w KE-Motronicu, W K-Jecie nie było tego potencjometu, chyba nawet sondy lambda nie było.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » pn lis 01, 2010 21:22

A, jeszcze jedna istotna rzecz - jaką masz pompę paliwa?



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » pn lis 01, 2010 21:50

Szara wtyczka jest 2 pinowa i jest już podpięta. Kompa mam z GX bo na tym z PH nie chciał zapalić. Bez podłączonego tego potencjometru silnik chodzi jakoś ale nie wiem czy to tego wina. Sondy lambda nie mam. Na kompie z GX i z PH pisało JETRONIC. Pompy paliwa mam 2, w zbiorniku i pod autem. Spięte są razem tak jak na schemacie było a gdzie je podłączyć to już wiem (connector E14). Pompy są od 1.8 a dokładnie od jakiego silnika to nie wiem.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » wt lis 02, 2010 09:30

To pompy masz dobre, bałem się, że masz tylko tą w baku :hmm: A są one pewnie ok KR albo PL.
Mój passat z odłączoną wtyczką przepływki za bardzo nie chodził. Musisz skołować instalację, która będzie miała odpowiedni wtyk.
Dodatkowo, to wydaje mi się, że chyba będziesz zmuszony założyć sondę lambda, bo ona jest raczej niezbędna do prawidłowego funkcjonowania systemu KE-Jet. Bez niej będziesz miał objawy uszkodzonej sondy (było często na forum) - dymienie, ogromne zużycie paliwa itp.
Zerknij na schemat:

Obrazek



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » wt lis 02, 2010 11:38

hmm wtyczkę do przepływki mam podłączoną i silnik zaczął normalnie chodzić. A sondy nie będę podłączał po prostu instalacje oszukam bo fakt jest wrażenie że dużo pali i śmierdzi benzyną z wydechu. Dymić też delikatnie dymi. Jak nie znajdę wtyczki do sondy to według tego schematu podłącze.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » wt lis 02, 2010 20:17

Jak przepływka podłączona to już musi chodzić :food:
Nie skumałem w końcu czy masz sondę czy nie?
Przypomniało mi się jeszcze, te kable na zdjęciu "koło rozrusznika" (te po prawej na zdjęciu) to w pasQ u mnie ten podwójny brązowy szedł do masy gdzieś w okolicy głowicy, a ten czerwony to był czujnik temperatury oleju w MFA i był podłączony z tyłu silnika na głowicy, gdzieś na wysokości aparatu zapłonowego.



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » wt lis 02, 2010 22:08

OK dziś się poddałem z tą instalacją od GX'a i założyłem tą ori z PH. Trochę zabawy było bo ta instalacja była przerabiana z Audi 100 do Golfa mk1 (stara skrzynka) i ja później przerabiałem do siebie. Teraz silniczek działa idealnie ale ma dużo za wysokie obroty i jakby ciągle za dużo paliwa dostawał. Obrotomierz jeszcze nie podłączony więc nie wiem jakie dokładnie ma obroty. Jutro spróbuje wyregulować obroty biegu jałowego tą śrubką w przepustnicy.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Re: 1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: piotrek1313 » wt lis 02, 2010 23:18

Sprawdź jeszcze czy Ci działa prawidłowo zawór biegu jałowego (silniczek krokowy), czy się przypadkiem nie zaciął i nie jest cały czas uchylony.



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: bartek330 » śr lis 03, 2010 00:06

tzn chodzi o zawór dodatkowego powietrza. Wyciągałem go nie jest uchylony, nawet go umyłem żeby nie było, że się będzie przycinał.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1.8 K-Jetronic jak podłączyć instalacje

Post autor: Lipek81 » śr lis 03, 2010 10:51

Jeżeli chodzi o kabelki przy rozruszniku, to ten czarny z konektorkiem na końcu powinien być podpięty do rozrusznika. W elektromagnesie rozrusznika powinny być dwa konektorki - jeżeli tak nie jest, to trzeba wymienić elektromagnes,albo dodać przekaźnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości