Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tom71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 15:23

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: tom71 » ndz paź 31, 2010 15:34

Mam golfa3 1.9TD r.92..Od dwóch dni nie mogę zapalić silnika,po sprawdzeniu okazało sie ze świece żarowe nie grzeją...zacząłem spr. dalej okazało sie że prąd nie dochodzi wcałe...na innych forach pisali o przekazniku 103 że jest walniety...tylko że u mnie takiego nie ma...nad skrzynką bezpieczników takowego nie ma...prosze o rade co moze byc powodem tego bo pozostanie mi tylko we wtorek PKS:))



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 15:41

Może wypadł na podłogę...
W TD ma numer nie 103 a 104 i jest w gnieździe 12 czyli pierwsze z dołu, pierwsze z prawej - musi tam być inaczej jak ma prąd się włączać? Obrazek



tom71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 15:23

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: tom71 » ndz paź 31, 2010 15:52

No 104 mam...jak go spr. czy jest dobry??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 16:05

To teraz pod maską, na podszybiu jest skrzyneczka z bezpiecznikiem blaszkowym. Na nim powinien pojawiać się prąd po włączeniu kluczyka, jeśli płyn jest zimny.
Kolejną próbą jest zdjęcie wtyku z czujnika temperatury dla świec, świece powinny grzać dużo dłużej, nawet mimo ciepłego płynu.
Jak prąd się pojawia - przekaźnik dobry. Dalsze sprawdzenie dotyczy samego bezpiecznika, świec żarowych, czujnika temperatury (gdy czujnik się zepsuje, nawet dobry przekaźnik nie otrzyma "rozkazu" grzania).



tom71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 15:23

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: tom71 » ndz paź 31, 2010 16:52

po zdjeciu pokrywki okazuje sie ze bezpiecznik blaszkowy jest przepalony... czy moge go ,,podwatować,,???...i czy to normalne ze sie przepalił??...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem z uruchomieniem silnika (brak prądu na świece żarowe

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 18:33

To że się przepalił nie jest może normalne, powiedzmy że się zdarza... Ze spaleniem się bezpiecznika są trzy możliwości, spali się on od:
* zwarcia (wtedy "podwatowanie" jest bardzo groźne dla pojazdu),
* albo z długotrwałego przepływu prądu zbliżonego do maksymalnego (powód - możliwa awaria układu sterującego i grzanie za długo lub cały czas),
* albo ze starości.
Tylko w ostatnim wypadku podwatowanie jest bezpieczne, ale to by się musiało ustalić. Dla odpalenia polecam tymczasowo każdorazowo podać prąd z plusa akumulatora ZA bezpiecznik (czyli na przewód idący już do świec), na około 10÷15 lecz nie więcej niż 15 sekund i odpalić. Po zagrzaniu świec przewód zabrać ze sobą w drogę. I oczywiście jak najszybciej kupić bezpiecznik nowy, wyczyścić osadzenie bezpiecznika i go wkręcić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości