golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
WItam. Mam problem z nadmiernym poborem pradu na postoju. Samochod nie ma zadnych dodatkowych zabawek elektrycznych zamontowanych (alarm itp) tylko to co fabryka mu dala czyli el szyby lusterka central el szyber itp. Poczytalem troche w necie na temat podobnych problemow i wczoraj kupilem miernik ustawilem go na 10A i podlaczylem szeregowo miedzy kleme (-) a aku i pokazalo pobor 0,63 gdzie prawidlowy powinien byc w zakresie 0,01-0,03 ampera. Potem po kolei wyciagelem wszystkie bezpieczniki i przekazniki ale nic...;/ pobor caly czas taki sam...nastepnnie poodczepialem pod maska wszystkie wtyczki jakie widzialem (pompa paliwa, wentylator itp) ale dalej to samo.Gdy na noc zostawie samochod to rano go jakos jeszcze odpale ale gdy postoi jakies poltora dnia to juz nawet zegarek nie chodzi...Jak odlaczam kleme od aku na noc i rano podlaczam to wyszystko jest ok. Nie mam pojecia co to moze byc. Jak ktos wie co to moze byc to prosze o pomoc. Z gory dziekuje.
blutucz
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Czy wyłącza się światełko w bagażniku. Potem można jeszcze odpiąć wtyk z cienkimi przewodami do alternatora a jeszcze potem jego gruby zasilający przewód.
Jak to TDI-k to jeszcze są przykręcane bezpieczniki do świec żarowych na podszybiu w "pudełeczku"
Jak to TDI-k to jeszcze są przykręcane bezpieczniki do świec żarowych na podszybiu w "pudełeczku"
Re: golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Swiatelko w bagazniku sie wylacza. Alternator odlaczalem taka mala wtyczka z dwoma kabelkami tak? A ten bezpiecznik od swiec to gdzie tak dokladniej?
blutucz
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Tylko w wozach z podgrzewaczem płynu chłodzącego, wstawię fotkę ale napiszę że mniej więcej przed kierowcą, nie trzeba zdejmować plastyku podszybia.
Natomiast do klemy plusowej jest przykręcone kilka przewodów, można je poodkręcać i pomiaru dokonać do poszczególnych kabli i bieguna plusowego akumulatora. Po zidentyfikowaniu gdzie idzie podejrzany przewód (do jakiego urządzenia) można zawęzić poszukiwania.
Natomiast do klemy plusowej jest przykręcone kilka przewodów, można je poodkręcać i pomiaru dokonać do poszczególnych kabli i bieguna plusowego akumulatora. Po zidentyfikowaniu gdzie idzie podejrzany przewód (do jakiego urządzenia) można zawęzić poszukiwania.
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 21:21 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
A ja znalazłem coś takiego jeszcze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=355123" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Dzieki Zico63b za porade. Jutro to sprawdze i napisze.
blutucz
Re: golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Panowie mozliwe jest ze mi alternator pobiera prad?
blutucz
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Jak najbardziej - diody. W zasadzie po to są by tak się nie działo, więc jeśli któraś z nich wysiądzie to - ucieka. A jest ciepły po postoju powiedzmy z 5 - 7 godzin? Po takim czasie sprawny jest już zimny a pobierający może być ciepły.
Tylko to też zależy ile pobiera. Diodami z głównego uzwojenia prądowego - to wtedy aż się "kurzy" z altka, diodami wzbudzenia znacznie mniej.
Tylko to też zależy ile pobiera. Diodami z głównego uzwojenia prądowego - to wtedy aż się "kurzy" z altka, diodami wzbudzenia znacznie mniej.
Re: golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Nie zwrocilem na to uwagi czy jest cieply ale chyba nie. Co mnie dzisiaj zdziwilo to to ze jak odlaczylem gruby czarny kabel idacy od alternatora do klemy to sie katrolki swiecily tak lekko. To normalne? Dlaczego tak bylo? Kluczyki mialem w kieszeni. Aku normalnie byl podlaczony tylko ten jeden kabel odczepilem(jest przykrecony do klemy minusowej). Dzisiaj nie mialem jak ale jutro sprawdze jaki jest pobor pradu po odczepieniu tego kabla.
blutucz
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
No a jakie wyniki pomiarów? Ile na którym z przewodów odkręconych od klemy. Do alternatora idzie ten najgrubszy, wlutowany w klemę.
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Jutro dopiero bede wiedzial bo dzisiaj nie mialem jak zmierzyc tego. Jak narazie caly zcas pobor jest taki sam 0,63 ampera i dlatego na noc zawsze aku odlaczam bo rano bym nie odpalil samochodu juz. Udalo mi sie zaobserwowac ze jak odczepie kostke taka wieksza od filtra powietrza(nie mam zadnej fotki zeby pokazac) to spada pobor pradu z 0,63 na 0,45 ale to dalej o wiele za duzo. Kostki tej nie odczepiam bo w sumie to nie wiem jaka role ona gra i co bedzie jak ja odczepie.
blutucz
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Juz totalnie nie rozumiem tego. Do klemy minusowej jest podlaczony jest jeden kabel i jak go odkrecilem i mierzylem najpierw na kablu a potem na klemie to i na jednym i na drugim pobor pradu. Na klemie plusowej sa dwa kable przykrecone i jak je odkrecilem to na prad pobierany jest tyl;ko na jednym kablu tym podlaczonym do klemy +.
blutucz
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
golf 3 1,9tdi duzy pobor pradu na postoju. pomocy!
Czyli mierząc miernikiem od bieguna dodatniego akumulatora (jeden przewód miernika) do najgrubszego kabla, czarnego wlutowanego w klemę dodatnią (drugi przewód miernika)? Klema ujemna zostaje na biegunie "-" akumulatora.
W takim razie bierze albo rozrusznik albo alternator. Należy więc najpierw wszystko odpiąć od alternatora i zmierzyć. Gdyby pobór był nadal - odkręcić nakrętkę M8 na elektromagnesie rozrusznika i odpiąć od elektromagnesu grubszy czarny przewód; ten cieńszy idzie do altera.
Tam jest o tym jak mierzyć prąd "uciekający":
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p4364615" onclick="window.open(this.href);return false;
W takim razie bierze albo rozrusznik albo alternator. Należy więc najpierw wszystko odpiąć od alternatora i zmierzyć. Gdyby pobór był nadal - odkręcić nakrętkę M8 na elektromagnesie rozrusznika i odpiąć od elektromagnesu grubszy czarny przewód; ten cieńszy idzie do altera.
Tam jest o tym jak mierzyć prąd "uciekający":
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p4364615" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości