Aparat Zaplonowy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Aparat Zaplonowy

Post autor: Zico63b » wt sie 24, 2010 21:48

Kolego Badbug! Jeśli Kolega reflektuje na plik do Mk I po niemiecku - proszę o swego malia na PW.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr sie 25, 2010 12:00

Ja nie mogłem znaleźć do mk2 przerw na popychaczach bo krótka piłka była z płytkową regulacją ale mam w domu książkę do mk1 i z niej brałem wartości. Postaram się wieczorem poszukać. Przerywacz to chyba 0.6, też sprawdzę.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Aparat Zaplonowy

Post autor: Zico63b » śr sie 25, 2010 12:44

Silnik 1,3 GN:
Zawór ssący 0,15;
Zawór wydechowy 0,25; Oba mierzone na CIEPŁO!
Co tam jeszcze: odstęp styków przerywacza 0,4mm



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr sie 25, 2010 12:47

Jak ustawiałem ze 2 lata temu to z płytkami robił się powoli problem. Na niektóre rozmiary czekałem kilka dni aż gdzieś się do nich dokopią.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: Lipek81 » śr sie 25, 2010 15:55

podłaczasz te podciśnienie na zewnątrz bardziej. Te drugie, jak chcesz, i masz miejsce, to możesz podłączyć do filtra powietrza, albo zostawić, tak, jak jest. Jeżeli chodzi o luzy,nie mam pojęcia - w ksiazce mam tylko ze dopuszczalny luz jest 1.0 dla ssącego i 1.3 dla wydechowego.



Awatar użytkownika
badbug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 17, 2010 22:35
Lokalizacja: Łódź

Aparat Zaplonowy

Post autor: badbug » czw sie 26, 2010 10:26

Witam,

Dzis od rana zalozylem aparat i fura ozyla ponownie :D
Wielkie dzieki wszystkim za pomoc !!

Mam kolejny niewielki (mam nadzieje) problem - lampka od cisnienia oleju ciagle sie zapala... problem pojawil sie tuz przed padaka aparatu (tego samego dnia) i myslalem, ze szalala przez uszkodzony aparat (co ktoras iskra na masie).
Na wolnych obrotach ok, jak przygazuje nawet na zimno to sie zapala i wyje piszczek.
Wylacze i wlacze zaplon i wszystko wraca do normy.
Po odlaczeniu czujnikow oleju ciagle sie to dzieje, silnik pracuje cicho i normalnie wiec wykluczam czujniki i padake na silniku...
Zakladam, ze to cos w elektryce... co to moze byc? :(


Ass or Gas... No Free Rides! ;)
Zerknij ma mojego bloga: http://www.amatoraut.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Aparat Zaplonowy

Post autor: Zico63b » czw sie 26, 2010 12:31

Kolega ma licznik z "Dwójki"?
Licznik z Mk I wymaga jedynie czujnika niskiego ciśnienia (0,3 bara) natomiast licznik z Mk II wymaga by podłączone były oba czujniki: 0,3 bara ma być normalnie, na nie pracującym silniku, zwarty i ma się otworzyć praktycznie w chwili uruchomienia się silnika. Natomiast czujnik 1,8bara jest otwarty cały czas ale ciśnienie oleju ma go zamknąć przy określonych obrotach. Tak można je rozpoznać :grin:

Więc albo któryś czujnik nie łączy według tej procedury albo są może zamienione czujniki miejscami lub przewody są zamienione. Nie podaję kolorów czujników, bo bywają zamienniki mające inne kolory i jest zamieszanie.
Najpierw więc zamienić przewody, potem sprawdzić czy jest przepływ w przewodach ale i czy nie ma zwarć do masy (mogło się coś przyszczypać czy otrzeć przy robocie).



Awatar użytkownika
badbug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 17, 2010 22:35
Lokalizacja: Łódź

Aparat Zaplonowy

Post autor: badbug » wt sie 31, 2010 00:20

Witam,

Wszystko juz dziala prawidlowo :)
Dzieki Wszystkim za pomoc :pub:

Otoz najwyrazniej mam bebechy od "Dwojki", poniewaz mam dwa czujkini oleju - 1983r czyli koncowka modelu.
Problem polegal na tym, ze oba mialem 0,3 bara... :rotfl: i dlaczego dopiero po 2 miesiacach zaczelo wyc i migac... nie wiem :D
W kazdym razie dzieki wielkie jeszcze raz!

ps. na nowym aparacie duzo lepiej jezdzi i sporo mniej pali, wiec tamten musial byc zgon od poczatku :D

POZDRAWIAM !!


Ass or Gas... No Free Rides! ;)
Zerknij ma mojego bloga: http://www.amatoraut.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Awatar użytkownika
badbug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 17, 2010 22:35
Lokalizacja: Łódź

Aparat Zaplonowy

Post autor: badbug » pn wrz 06, 2010 22:41

Niestety... tak jak sie spodziewalem :(
Uzywany aparat nie wytrzymal za dlugo... znowu padaka... ten odpala ale jechac sie nie da... kicha prycha i w koncu zdycha :(
Zastanawiam sie nad zakupem i zalozeniem tego:

http://allegro.pl/silnik-od-vw-polo-gt- ... 66117.html" onclick="window.open(this.href);return false;

co o tym sadzicie?
wydaje mi sie ze aparat (jakby ten przy silniku byl padlina) jest juz nowszego typu i dostepny w wersji nowej.
Dajcie znac.. moze macie jakis lepszy pomysl?
Pozdrawiam!


Ass or Gas... No Free Rides! ;)
Zerknij ma mojego bloga: http://www.amatoraut.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » wt wrz 07, 2010 13:08

A co dokładnie się stało?
Jak wygląda przerwa i styki przerywacza?
Jaki mają kolor?

Kolego zrób zapłon bezstykowy. Dużo mniej problemów.



Awatar użytkownika
badbug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 17, 2010 22:35
Lokalizacja: Łódź

Re: Aparat Zaplonowy

Post autor: badbug » śr wrz 08, 2010 09:02

jhosef pisze:A co dokładnie się stało?
Jak wygląda przerwa i styki przerywacza?
Jaki mają kolor?

Kolego zrób zapłon bezstykowy. Dużo mniej problemów.
Stycznik zalozylem nowy a kondensator przelozylem z poprzedniego.. tez nowy.
Aparat po zalozeniu pracowal ok, ustawilem zaplon, wyczyscilem styki w kopulce i nqa palcu.
Grafit w kopulce tez jest ok...
Nie wiem co jest grane.. chyba faktycznie zmienie na hala.


Ass or Gas... No Free Rides! ;)
Zerknij ma mojego bloga: http://www.amatoraut.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Awatar użytkownika
badbug
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr mar 17, 2010 22:35
Lokalizacja: Łódź

Aparat Zaplonowy

Post autor: badbug » śr wrz 08, 2010 13:42

Jedno ptanko..
Jest ktos w stanie powiedziec jaki typ prowadzenia ma aparat 052 905 205 H (Polo GT 1984)??
Tzw pletwa czy dwa bolce?
Z gory dzieki.


Ass or Gas... No Free Rides! ;)
Zerknij ma mojego bloga: http://www.amatoraut.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Awatar użytkownika
TomekTTT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pt sty 11, 2008 17:49
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: TomekTTT » wt kwie 12, 2011 15:43

to ja sie podłacze i odkopie temat

bo mam chyba taki sam problem

golf raz stal ze 3 h na włączonym zapłonie po tym juz nie odpalił /wymieniłem cewke na na pewna sprawna/ i aparat zapłonowy tez sprawny i golf odpalil ale zadnej reakcjo na gaz niema po prostu chodzi na tych obrotach na jakich zapala

dwa założyłem potem aparat z 1.3 z mk2 i odpaliło gaz juz działał ale jest słabe i dziwne dźwięki to znaczy takie bardzo głośnie buczenie wydobywa sie z filtra powietrza i nawet przez chwile zamiast pietrze zasysać to tamtędy wywalał


http://tuningteam.tarnow.pl/portal.php? ... a1d1c2353e
______
MK 1
www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=371062&start=28

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat Zaplonowy

Post autor: jhosef » śr kwie 13, 2011 08:55

TomekTTT, pewnie usmażyłeś cewkę przez stanie na zapłonie.

Pierwsza sprawa jaki miałeś zapłon?

Podejrzewam, że stykowy bo bezst. bywał ale chyba nie we wszystkich.

Jaką cewkę kupiłeś, do stykowego czy bezstykowego?

No i podstawowa sprawa po takich zabiegach to ustawić zapłon. Jeśli masz stykowy to trzeba ustawić przerwę i wyprzedzenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości