Strona 1 z 31

Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

: śr sty 24, 2007 19:59
autor: cowboy
Hej!

mam zegary od mk4 - prześledziłem wszytsko na forum ale jest potrzeba uzupełnienia FAQ które jest na stronie...

1. Przerobienie obudowy zegarów i wstawienie customowej szybki z plexi (tak zrobił Bigozz i Leon600)

2. Przerobienie pływaka coby dobrze pokazywało paliwko

3. Adaptacja VAG COM em coby dobrze skalibrować wskaźnik poziomu paliwa

4. Podłączenie linii K z gniazdem OBD

5. kasacja diody od immo

itd

Będę powoli te zegary podłączał i z pomocą w/w kolegów może uda się zebrać trochę info od kolegów, którzy mają to za sobą :)

Bigozz, zaoferował pomoc :)

: śr sty 24, 2007 20:02
autor: bigozz
Co do pływaka to ja to zrobiłem tak.
1. Zdemontuj przewody odejście i powrót paliwa.
2. Wykręć pływak. (zaopatrz się w miskę bo będzie obciekał)
3. Z czuciem odczep pływak razem z tym drucianym ramieniem od reszty "ustrojstwa".
4. Przyda się imadło.
5. I młotek.
6. Najpierw wyprostuj to ramię w miejscu gdzie jest mocowane do reszty.
7. A nastepnie przegnij w drugą stronę.
8. Wszystko zmontuj.

A potem najlepiej podpiąć vaga i przeprowadzić adaptację.

: śr sty 24, 2007 20:03
autor: cowboy
Kolejne pomysły Bigozza - to podświetlenie już po właczeniu zapłonu... itd

: śr sty 24, 2007 20:09
autor: bigozz
P.S. Aby dobrać sie do pływaka należy:
1. Podnieść wykładzinę bagażnika bądź tez odchylić fotele tylne (siedziska). Poszukujemy czarnej pokrywki przykręconej na trzy wkręty. Od strony pasażera.
2. Odkręcamy płytkę.(trzy wkręty pod gwiazdkę)
3. Naszym oczom ukazuje sie pływak a właściwie dostęo do niego.
4. Odłączamy węzyki paliwowe i wtyczkę z przewodami.
5. Odkręcamy ten czarny kołnierz.
6. Zaopatrujemy sie w miskę bo będzie ciekło i wyjmujemy.

To chyba wszystko.

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 19:11 ]
Myslałem o tym aby założyć dymioną pleksę przez którą normalnie nie widać zegarów i dać podświetlenie zaraz po zapłonie efekt extra ale...
No właśnie zawsze są ale.
Trzeba by przelutowac rezystor od diod podświetlających na mniejszy żeeby jaśniej świeciły gdyż przy jeździe pod słońce słabo widać.

: śr sty 24, 2007 20:16
autor: cowboy
Ja obiecuje robić fotki z postępu moich prac, więc wszystko bedzie pokazane :)

na razie zrobie przejściówki, i może obrobie obudowe :)

: śr sty 24, 2007 20:23
autor: bigozz
Ja dosyć sporo pociąłem obudowę od zegarów
potem szlifowanko i pleksa. wtedy nie ma tego paskudnego efektu szpary między zegarami a kokpitem.

: śr sty 24, 2007 20:36
autor: cowboy
bigozz pisze:potem szlifowanko i pleksa. wtedy nie ma tego paskudnego efektu szpary między zegarami a kokpitem.
czyli tak jak Leon600 .... macie chłopaki zdrowie i cierpliwość :)

czekam na fotki...

: śr sty 24, 2007 21:30
autor: bigozz
Co do podłączenia lini K

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 20:35 ]
25 pin (K line) z niebieskiej wtyczki nalezy podpiąć do lini K w gnieżdzie diagnostycznym (tego koło popielniczki).

Obrazek

Nalezy obrać ten przewód z izolacji nie przecinając go i podkręcić (od tyłu oczywiście) potem zlutować i zaizolować.
Skoro te zegary maja diagnożę to dlaczego z tego nie skorzystać.
Miłej pracy.

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 20:40 ]
Co do przejściówki to ja wykonałem ją z tasmy od HDD ale zakończyłem z jednej strony oryginalnym gniazdem wylutowanym z licznika od mkIII
To dało mi większa pewność że się nie pomylę przy podpinaniu pojedynczych pinów w aucie.

: czw sty 25, 2007 09:57
autor: cowboy
bigozz pisze:ale zakończyłem z jednej strony oryginalnym gniazdem wylutowanym z licznika od mkIII
gdyby ktoś miał rozwalony licznik od MK III, chętnie zanabędę !!

: czw sty 25, 2007 10:07
autor: bigozz
Mam propozycje dla ciebie cowboy,
ja poszukuje takiego licznika od III gdyz potrzebuję wyświetlacz przebiegu (taki wlutowywany).
Znajdźmy jakis złom na allegro i jak kupimy razem (ty wtyczka i ja wyświetlacz) to wyjdzie nas taniej.

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 14:12 ]
Pod naciskiem kolegi obnażam swoje zegary.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
a w aucie tak
Obrazek

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 16:17 ]
osłona jest pocięta i rozciągnięta na ciepło
stąd niestety ten fals na osłonie na środku u góry

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 08:59 ]
a wtyczka wygląda tak:

Obrazek

: pt sty 26, 2007 10:04
autor: cowboy
Gniazdo ze starego licznika kupione, maskownica też... teraz czeka mnie troche zabawy żeby to wszystko dopasowac :)

: pt sty 26, 2007 10:09
autor: bigozz
Zwróć uwagę na moją maskownicę z boku ja ją trochę ponacinałem żeby się lepiej rozciągała. Tam plastik jest dosyć gróby. (powierzchniowe nacięcia oczywiście)

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 09:10 ]
a sorki nie ma zdjęcia z boku zaraz wstawię.

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 09:12 ]
Obrazek

: pt sty 26, 2007 10:45
autor: cowboy
Tą maskownicę to przykleiłes na jakiś silikon ?

: pt sty 26, 2007 10:48
autor: bigozz
nie ale do jej rantu od strony zegarów przykleiłem uszczelkę taką do okien żeby nie trzeszczało w czasie jazdy.

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 10:33 ]
A czy ktoś z was myślał o innych zegarach niż mkIV,
np. fabia
Mniejsze bez problemu się mieszczą tylko kolor zielony ale jak ktośnie chce przerabiać reszty bo mu się zielony podoba.
Ja właśnie experymentuje z takimi jak dobrne do końca to dam znać.