Strona 1 z 3
[MK2] Wieloklin na kierownicy - objaśnienie różnic!
: pt gru 22, 2006 18:43
autor: barteKKK03
Witam.
Często padają na forum pytania dotyczące wieloklinu kierownicy. Mam nadzieje że mój skromny opis ułatwi wam rozróżnianie typów wieloklinów.
Wąski:
-montowany do roku '89, prawdopodobnie do lipca
-średnica ok. 18mm
-ilość ząbków ok. 40
Fotki:
Szeroki:
-montowany od lipca '89
-średnica ok. 25mm
-ilość ząbków ok. 90
Fotki:
Jeżeli kupiliśmy już kierownice/nabę ze złym wieloklinem możemy poszukać tzw. przejściówki, która umożliwi nam zmianę wieloklinu np:
![Obrazek](http://img346.imageshack.us/img346/9324/150259589hn8.jpg)
W tym przypadku przejściówka jest z wąskiego na szeroki.
: pt gru 22, 2006 19:20
autor: 1 6 D
A jeśli chce się mieć wąski wieloklin zamiast szerokiego to trzeba ściągnąć taką przejściówkę. ETKA twiedzi że przy obu wieloklinach są inne sprężynki.
: czw sty 11, 2007 17:12
autor: tasiemiec
no ja mam własnie taki problem ale gdzie mozna taka redukcje tych wieloklinów kupic i za ile
: ndz sty 14, 2007 21:17
autor: Goofi
Bez obcinania przejsciowki nie da rady tak zalozyc kierownicy, zeby nie odstawala i aby kierunkowskazy prawidlowo odbijaly, nie pomaga nawet jej nabicie az do splaszczenia sprezyny
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: pn sty 29, 2007 12:09
autor: gregoreq
Bez obciecia u mnie wogole by sruba nie zlapala ...... ( oczywiscie o zadnej sprezyce nie mialem pojecia
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Co do ceny to dalem 20 zl za kierownice i gratis dostalem przejsciowke
![Obrazek](http://photos.allegro.pl/photos/128x96/15/1580/158089/15808981/158089814)
: pt maja 18, 2007 10:38
autor: JedrzeJ
Może ktoś jaśniej napisać jak sie montuje kierownice i tą przejściówke ??
Bo jest za duża... wystaarczy odkręcić kierownice i skrócić śrube ? bo ktoś coś jeszcze mówił o jakiś sprężynach... ?
: pn sie 20, 2007 15:04
autor: Dwd89
czy mozecie mi powiedziec czy ta naba
http://allegro.pl/item225940520_vw_seat ... html#photo
jest napewno na szeroki wieloklin i bedzie pasowała do golfa III ?? pytam dlatego ze kupilem niedawno kiere Victor TOP i mimo iz na aukcji pisalo jasno pasuje do golfa III , jest na szeroki wieloklin okazalo sie ze nie pasuje do golfa III i jest na waski wieloklin <wrrr> wiec jednym slowem hu....a
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
drugi raz nie chce tego bledu popelnic wiec prosze o odpowiedz
: pn sie 20, 2007 16:07
autor: piter_golf
Jak zmieniałem kierownice w golfie to wsadziłem te przejściówke ale na żadną sprężyne nie było już miejsca. weszła tylko przejścówka, kierownica i nic nie odstaje a kierunki działają prawidłowo
: sob wrz 08, 2007 22:30
autor: meir
kurde z twojego opisu wynika że mam wąski bo auto mam z 88 a wedługo rozmiaru i ilosci zębów wynika ze mam szeroki i juz sam sie pogubiłem ;;/ aha zmierzyłem jeszcze raz i wyszło niecałe 30 mm
: pt paź 05, 2007 13:10
autor: wiechur
czyli z tego wynika ze kazdy golf 3 i 4 ma szeroki wieloklin? czy kiera od 4 podejdzie bez problemu do mk3?
: śr paź 17, 2007 08:24
autor: Blazej1985
Mój golfik ma założoną wspomnianą przejściówkę jednak w sposób niewłaściwy tj. nabita na siłę, sprężyna sklepana. W związku z tym nie mam sygnału nie wspominając o odbijaniu a raczej braku odbijania kierunków. I tu moje pytanko jak tą przejściówkę teraz zdjąć, ściągnąć co by tą nieszczęsną sprężynkę wyjąć ? Ni choinki nie schodzi. Próbowałem takim małym ściągaczem do łożysk i nic. Może ktoś już miał podobny problem?
[ Dodano: 17 Paź 2007 20:59 ]
Widocznie sam muszę sobie odpowiedzieć
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Nie wiem czy tak już ktoś podpowiadał na forum więc jeśli zdublowałem to nieświadomie. Jako że nie dałem rady ściągnąć tej przejściówki zrobiłem inny trik. Wziąłem kątówkę i cholerę wyciąłem( tą spłaszczoną sprężynę) po czym dobiłem przejściówkę i pełny sukces. Była tam jeszcze taka dziwna podkładka-uznałem że musi tam być i tak zostawiłem.
: śr kwie 23, 2008 14:46
autor: fck
piszecie o skróceniu spręzynki w przypadku gdy zakłada się przejściówke z wąskiego na szeroki wieloklin, a jak jest w odwrotnym przypadku??
: wt wrz 09, 2008 11:22
autor: dogu18
Witam
włascnie co zrobic z tą spręzyna?? jak sie zdejmuje redukcje??