Strona 1 z 2

ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha

: śr lut 16, 2005 23:47
autor: Szeli
Witam. Chce sie skupić na samej robociźnie przy wymianie tych elementów. Otóż dziś odebrałem z ASO owe 2 prowadnice i 2 napinacze łańcucha rozrzadu. Teraz będe chciał wymienić te elementy i razem wspólnie ze znajomym będziemy dłubać w jego warsztacie. Nigdy jeszcze nie zaglądałem i nie odkręcałem niczego w VR6 także będe potrzebował kilku porad bo jak sie domyślam sa niektórzy userzy VR6 co już rozbierali te elementy.

Generalnie wszystko wygląda dla mnie tak:
- spuszczam płyn chłodniczy, odkręcam obudowe termostatu,
- odkręcam półosie, wyjmuje skrzynie,
- odkręcam kolektor dolotowy,

i

teraz najważniejsza czynność o która się obawiam czyli odkręcenie dekla zaworów: napiszcie co i jak z tą pokrywa (jakie sruby ją trzymają ile ich jest, czy po całej operacji musze założyć nową uszczelke czy lepiej załozyc starą (to nie uszczelka głowicy ale chce poprostu wiedzieć jak jest lepiej, koszta są nie ważne), czy jest ważne z jaką siła dokręcić te śruby od pokrywy zaworów - mam klucz manometryczny jakby co.

Wracając do tematu jak juz jest zdjeta pokrywa zaworów to:
-odkręcam pokrywe rozrządu i juz na wierzchu będe miał łancuch wraz z elementami, które bede chciał wymienić. Rozrządu nie bede ustawiał ani nic przestawiał - będę poprostu delikatnie wymianiał napinacz po napinaczu i prowadnice po prowadnicy. uff

To chyba wszystko. Wszystkie spostrzeżenia i informacje na temat ewentualnej trudności przy tych pracach mile widziane. Napiszcie jakich uszczelek będe potrzebował (czy trzeba będzie wymieniać te od kolektora itd.), czy jakiś preparat silikonopodobny też sie przyda. Poprostu napiszcie wszystko co mi będzie potrzebne.

Pare razy juz wymianiałem to i owo w samochodach (sprzęgło, skrzynie itd) ale zapytac nie szkodzi, zresztą kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam. :bajer:

Re: ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha

: czw lut 17, 2005 08:54
autor: Borys
generalnie wyglada to tak,
dokładny opis i fotorelacja - po angielsku
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409


tu sama fotorelacja


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob lut 26, 2005 00:34
autor: Borys
Szeli pisze:Dzięki Borys. Tego mi było trzeba. Przy najbliższym spotkaniu duze piwo stawiam. :pub: :bigok:
nie wiem czy zauwazyłes ale łancuch górny jest pojedynczy a wszedzie w tych co ja widziałem jest jako podwojny i w katalogach jest jako podwojny, troche dziwne :otepienie:

: ndz maja 29, 2005 21:32
autor: evolution
Borys pisze:
Szeli pisze:Dzięki Borys. Tego mi było trzeba. Przy najbliższym spotkaniu duze piwo stawiam. :pub: :bigok:
nie wiem czy zauwazyłes ale łancuch górny jest pojedynczy a wszedzie w tych co ja widziałem jest jako podwojny i w katalogach jest jako podwojny, troche dziwne :otepienie:
to zalezy od nr silnika (wzdaje sie do nr 217*** byl podwojny )

: pn gru 31, 2007 23:16
autor: arovr6
ma ktos link albo jakies foty z wymiany uszczelki pod głowica..w vr6?? z góry dzięki..

: wt sty 01, 2008 22:37
autor: Borys
arovr6 pisze:ma ktos link albo jakies foty z wymiany uszczelki pod głowica..w vr6?? z góry dzięki..

a co chesz zobaczyc na tych zdjeciach?

: śr sty 02, 2008 13:55
autor: arovr6
na co trzeba zwrócic uwage co po koleji... czy to nie jest zbyt skomplikowane po rozłozeniu dobrze złozyc..?? wiadomo planowanie itp to wiem..ze podstawa ale czy na coś szczególnego trzeba zwrócic uwage czy nie..??bo sie nie znam tak jak wy ..fachowcy< :partyman: jesem taki ze bardzo sie martwie nawet głupia wymiana uszczelki..takze musze miec wszytko w 100% dobrze...
aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..? :kwiatek:

[ Dodano: 28 Sty 2008 17:55 ]
i co ma ktoś jakies ifo bo szukam dniami i nocami ale mało jest na temat wymiany uszczelki i renowacji głowicy vr6.. bardzo prosze o linka..jak ktoś ma.. z góry dzięki i szukam dalej.. :prayer:

: wt lut 19, 2008 23:26
autor: rafalz
witam. mam passata vr6. jak ustawic gmp gdy niema znaków na kole pasowym.

: śr lut 20, 2008 13:17
autor: Chmielu
arovr6 pisze:aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..?
Nie wiem czy można nazwać ją "sportową".
Metalową uszczelkę wstawiasz jak masz turbo bo zwykłą może wtedy wydmuchać.
Jest ona też grubsza, żeby odprężyć trochę silnik.
Jeżeli masz niedłubany silnik to pomijając fakt, że odprężanie go jest totalnie bez sensu, to nawet wkładanie właściwej grubości metalowej uszczelki nie jest potrzebne - standardowe obciążenia i zwykła wytrzymuje, szkoda trochę kasy ;)

: pt lut 29, 2008 23:46
autor: MAPET
borys plyn trzeba spuszczac?

: pn kwie 28, 2008 15:05
autor: Marcus
plyn trzeba spuszczac obowiazkowo bo musisz przewody wodne zdejmowac

: pn kwie 28, 2008 15:08
autor: MAPET
Marcus, auto od kilku tygodni jzu ma wymione wszystko :D ale dzieki za dobre checi ;)

: wt kwie 29, 2008 09:37
autor: arovr6
i jak tam po wymanie sie spisuje >>??? cały silnik wyjmowałeś ??

: wt kwie 29, 2008 12:45
autor: MAPET
nie rzezi :D nie, wyjmowali skrzynie tylko