[mk1] [mk2] Wymiana klamki i wsadu zamka.
: czw paź 19, 2006 20:35
Golfy mk I oraz II mają to do siebie, że „lubią” jak im się zmienia klamki, które nasi sąsiedzi zza Odry niezbyt trafnie zaprojektowali i nie mają pomysłu na naprawę tego błędu do dziś. Wiele osób wymieniając klamkę na nową nie wyciąga wsadu zamka i w ten sposób dokłada sobie dodatkowy kluczyk, lub robi to niepoprawnie i wysypują się zapadki z wsadu, a sposób na uniknięcie tego jest prosty:
Co nam będzie potrzebne:
- 10-20 minut wolnego czasu.
- nowa klamka
- kluczyki do starej klamki
- 2 śrubokręty krzyżakowe najlepiej o rozmiarze PZ3 i PZ2
- mały płaski śrubokręt lub inne narzędzie z ostrą końcówką dobrą do podważenia
Najpierw należy zdjąć osłonę klamki, bez czego dalej nie ruszymy, bo jej nie odkręcimy
Następnie odkręcamy klamkę.
z zewnątrz (krzyżak PZ3)
a następnie otwieramy drzwi i nad zamkiem odkręcamy drugą
UWAGA!! Po wyjęciu klamki trzeba wsadzić nasz stary kluczyk w zamek, w innym przypadku z wsadu wysypią się zapadki!! Po tej operacji bierzemy się za odkręcanie wsadu (krzyżak PZ2). Operację tą należy wykonać zarówno na starej jak i na nowej klamce.
Po odkręceniu również z obu klamek trzeba zdjąć "cięgno" w tym celu należy je podważyć, a w przypadku wiekowych klamek użyć całkiem sporej siły
Następnie zanim wyjmiemy wsad należy zwrócić uwagę na to jak jest ułożona sprężynka poziomująca zamek, a ze większości ów sprężyna gdzieś pofrunie to zdjęcie poniżej ukazuje jak powinna leżeć poprawnie.
Teraz możemy wyciągnąć wsad delikatnie ciągnąc za kluczyk, ale tak, aby nie wypadł z zamka, a palcem popychamy klinik, do którego wcześniej była przykręcona śrubka trzymająca wsad.
Zamieniamy wsady w klamkach(pasują tylko w jednym położeniu), zakładamy sprężynkę poziomującą tak jak była wcześniej.
Zakładamy "cięgno" w kształcie litery "V" i dokręcamy śrubkę mocującą wsad, należy dokręcić ją dość mocno i sprawdzić, czy kluczyk chodzi w miarę luźno, jeśli nie należy lekko popuścić śrubkę.
Należy pamiętać, że po kilkudziesięciu razach kluczyk będzie chodził juz nieco luźniej, więc bez przesady z tym popuszczaniem.
Wsadzamy nową klamkę w miejsce starej (nie zapominajmy o uszczelkach) i przykręcamy najpierw od wewnątrz następnie od, zewnątrz, jeśli zrobimy to odwrotnie klamka będzie odstawała od karoserii.
Zakładamy zaślepkę od lewej do prawej, odwrotnie tego nie zrobimy.
Porada by kotem
Szczególne podziękowania dla: bodzio_j, oraz misiek10111 za pomoc w realizacji zadania:)
Co nam będzie potrzebne:
- 10-20 minut wolnego czasu.
- nowa klamka
- kluczyki do starej klamki
- 2 śrubokręty krzyżakowe najlepiej o rozmiarze PZ3 i PZ2
- mały płaski śrubokręt lub inne narzędzie z ostrą końcówką dobrą do podważenia
Najpierw należy zdjąć osłonę klamki, bez czego dalej nie ruszymy, bo jej nie odkręcimy
Następnie odkręcamy klamkę.
z zewnątrz (krzyżak PZ3)
a następnie otwieramy drzwi i nad zamkiem odkręcamy drugą
UWAGA!! Po wyjęciu klamki trzeba wsadzić nasz stary kluczyk w zamek, w innym przypadku z wsadu wysypią się zapadki!! Po tej operacji bierzemy się za odkręcanie wsadu (krzyżak PZ2). Operację tą należy wykonać zarówno na starej jak i na nowej klamce.
Po odkręceniu również z obu klamek trzeba zdjąć "cięgno" w tym celu należy je podważyć, a w przypadku wiekowych klamek użyć całkiem sporej siły
Następnie zanim wyjmiemy wsad należy zwrócić uwagę na to jak jest ułożona sprężynka poziomująca zamek, a ze większości ów sprężyna gdzieś pofrunie to zdjęcie poniżej ukazuje jak powinna leżeć poprawnie.
Teraz możemy wyciągnąć wsad delikatnie ciągnąc za kluczyk, ale tak, aby nie wypadł z zamka, a palcem popychamy klinik, do którego wcześniej była przykręcona śrubka trzymająca wsad.
Zamieniamy wsady w klamkach(pasują tylko w jednym położeniu), zakładamy sprężynkę poziomującą tak jak była wcześniej.
Zakładamy "cięgno" w kształcie litery "V" i dokręcamy śrubkę mocującą wsad, należy dokręcić ją dość mocno i sprawdzić, czy kluczyk chodzi w miarę luźno, jeśli nie należy lekko popuścić śrubkę.
Należy pamiętać, że po kilkudziesięciu razach kluczyk będzie chodził juz nieco luźniej, więc bez przesady z tym popuszczaniem.
Wsadzamy nową klamkę w miejsce starej (nie zapominajmy o uszczelkach) i przykręcamy najpierw od wewnątrz następnie od, zewnątrz, jeśli zrobimy to odwrotnie klamka będzie odstawała od karoserii.
Zakładamy zaślepkę od lewej do prawej, odwrotnie tego nie zrobimy.
Porada by kotem
Szczególne podziękowania dla: bodzio_j, oraz misiek10111 za pomoc w realizacji zadania:)