Regeneracja kombajnu nagrzewnicy mk2 i pokrewne.
: wt lis 24, 2015 22:59
Foto porada dotyczy regeneracji kombajnu nagrzewnice większości vagow z roczników 83-97
Częstą usterką po tylu latach jest słabe ogrzewanie lub nawiewy na szybe nogi dzialaja częściowo lub bardzo słabo.
Odpowiedzialne za to są klapki w których znajdują się gąbki i ulegają one wykruszeniu
Korzystamy z tej porady :viewtopic.php?f=14&t=129364&start=84
Wyjmujemy cały kombajn nagrzewnicy .
Pierwszy krok to wyjęcie dwóch filcowych dystansów
Rozczepiamy nagrzewnicę z zatrzasków za pomocą płaskiego śrubokręta
Teraz możemy wyjąć dwie klapki , jedna odpowiada za sterowanie nawiewami druga za ciepło zimno. Obklejamy je taśma aluminiową do wentylacji , ma bardzo dobrą przyczepność i odbija ciepło i jest wytrzymała . W klapce ciepło zimno po obu stronach wyklejamy uszczelkę gąbkową do szyb aby po zamknięciu klapki dobrze dolegała. I składamy wszystko do kupy .
Teraz za pomocą uszczelki gąbkowej do uszczelniania okien usuwamy resztki gąbki zakładamy nową:
Pierwszą gąbkę mamy przy wlocie powietrza w ścianie grodziowej
Druga gąbka jest odpowiedzialna za nawiewy środkowe
Trzecia gąbka odpowiada za nawiew szyby czołowej
Ja u siebie dodatkowo rozebrałem dalszą część kombajnu trzeba podważyć metalowe spinki i podważyć plastikowe zatrzaski .
Wyczyściłem cały kombajn od wlotu w komorze aż po same nogi idealnie nadają się do tego ściereczki do mycia kokpitu gdyż mają właściwości antystatyczne a ładnie brud schodzi .
Siła nawiewu poprawiła się znacznie . Szybkość odparowania przedniej szyby jest ekspresowa jest cieplutko w aucie aż miło i boczne nawiewy przy głośnikach zaczęły wiać na boczne szyby
Częstą usterką po tylu latach jest słabe ogrzewanie lub nawiewy na szybe nogi dzialaja częściowo lub bardzo słabo.
Odpowiedzialne za to są klapki w których znajdują się gąbki i ulegają one wykruszeniu
Korzystamy z tej porady :viewtopic.php?f=14&t=129364&start=84
Wyjmujemy cały kombajn nagrzewnicy .
Pierwszy krok to wyjęcie dwóch filcowych dystansów
Rozczepiamy nagrzewnicę z zatrzasków za pomocą płaskiego śrubokręta
Teraz możemy wyjąć dwie klapki , jedna odpowiada za sterowanie nawiewami druga za ciepło zimno. Obklejamy je taśma aluminiową do wentylacji , ma bardzo dobrą przyczepność i odbija ciepło i jest wytrzymała . W klapce ciepło zimno po obu stronach wyklejamy uszczelkę gąbkową do szyb aby po zamknięciu klapki dobrze dolegała. I składamy wszystko do kupy .
Teraz za pomocą uszczelki gąbkowej do uszczelniania okien usuwamy resztki gąbki zakładamy nową:
Pierwszą gąbkę mamy przy wlocie powietrza w ścianie grodziowej
Druga gąbka jest odpowiedzialna za nawiewy środkowe
Trzecia gąbka odpowiada za nawiew szyby czołowej
Ja u siebie dodatkowo rozebrałem dalszą część kombajnu trzeba podważyć metalowe spinki i podważyć plastikowe zatrzaski .
Wyczyściłem cały kombajn od wlotu w komorze aż po same nogi idealnie nadają się do tego ściereczki do mycia kokpitu gdyż mają właściwości antystatyczne a ładnie brud schodzi .
Siła nawiewu poprawiła się znacznie . Szybkość odparowania przedniej szyby jest ekspresowa jest cieplutko w aucie aż miło i boczne nawiewy przy głośnikach zaczęły wiać na boczne szyby