Montaż modułu comming/leaving home golf IV
: śr lip 22, 2015 17:08
Witam wszystkich!
Z racji tego, że na forum nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na temat montażu nieoryginalnego modułu comming leaving home który będzie sterowany z pilota to zacząłem sam się zagłębiać w temat i na dzień dzisiejszy moduł działa prawie idealnie lecz jest jeden mankament ale to potem.
Będziemy potrzebowali:
- moduł comming/leaving home na aukcjach jest pełno tego typu rzeczy jedną rzeczą o którą warto pytać sprzedającego jest to czy moduł jest wzbudzany plusem czy minusem bo tutaj leży szkopuł. Niestety najpierw kupiłem moduł a potem zagłębiałem się w temat. Wyszło tak że mój moduł wzbudzany jest + a w naszych golfikach sygnał od centralnego zamka jest minusowy wiec zmuszony byłem podpiąć się pod układ który odpowiedzialny jest za mrugnięcie kierunkami po zamknięciu/ otwarciu samochodu i ten patent jest o tyle niedoskonały że gdy włączymy światła awaryjne bez włączonego zapłonu to uruchamiają się światła mijania
-złączki do kabli
-klucz torx t20
-bezpiecznik z oprawką 20A
-taśmę izolacyjną
Gdy już wszystko mamy to do dzieła !
1. zaczynamy od demontażu plastików pod kierownicą kilka śrubek typu torx i gotowe nie ma zbytniej filozofii tak że nie robiłem zdjęć
2 wyciągamy przełącznik świateł aby go wyciągnąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić na światła pozycyjne włącznik sam wychodzi
3. lokalizujemy przewody / połączenia śrubowe do których będziemy się podłączali
Kabel Plusowy z modułu i przekaźnika montujemy w połączeniu śrubowym o oznaczeniu 30
Kabel Plusowy gdzie pojawia się napięcie po zapłonie montujemy do śruby o oznaczeniu 75 na zdjęciu nie widać oznaczenia ale ten ostatni po lewej oznaczony kolorem żółtym
Następnie przewód minusowy z przekaźnika i modułu montujemy tutaj:
Kabel który daje impuls i uruchamia moduł montujemy tutaj:
a dokładnie chodzi o kostkę w kolorze czarnym
do kabelka czarno białego bądź czarno zielonego bez różnicy
Gdy już mamy podłączone wszystkie z tych przewodów musimy się zastanowić jakie światła mają świecić ja podłączyłem się pod światła mijania i pozycje przód i tył, niestety nie ma jednego kabla który odpowiada za te wszystkie światła i trzeba przyłączyć się do 3 różnych kabli. W moim przypadku był to żółto-zielony (światła mijania) szaro-fioletowy i szaro-brązowy (pozycja lewa i prawa strona) oczywiście podłączamy się pod kostkę od przełącznika świateł
u mnie wygląda to tak
Gdy mamy wszystko podłączone zaklejamy czujnik zmierzchu taśmą lub chowamy go w ciemne miejsce i sprawdzamy czy działa.
Gdy jesteśmy pewni że wszystko działa izolujemy całość i szukamy odpowiedniego miejsca dla modułu i przekaźnika i montujemy go. U mnie zamontowałem moduł na plastiku który jest nad pedałami, przykleiłem go na klej na gorąco
Czujnik światła wyprowadziłem przy słupku przy szybie czołowej
Ważne !! aby na kabel plusowy dać bezpiecznik ja dałem 20A i wydaje mi się że jest to optymalny bezpiecznik .
Całą instalacje modułu będę jeszcze ulepszał, chcę zastosować dodatkowy przekaźnik który będzie podłączony pod instalację centralnego zamka dokładnie chodzi o sygnał od centralnego zamka, minusowy sygnał będzie podłączony do przekaźnika który będzie podłączony do przewodu plusowego i da sygnał do modułu wtedy już plusowy aby usunąć ten feil z tymi awaryjnymi światłami
no to na koniec jak spisuje się moduł w praktyce
[youtube][/youtube]
Z racji tego, że na forum nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na temat montażu nieoryginalnego modułu comming leaving home który będzie sterowany z pilota to zacząłem sam się zagłębiać w temat i na dzień dzisiejszy moduł działa prawie idealnie lecz jest jeden mankament ale to potem.
Będziemy potrzebowali:
- moduł comming/leaving home na aukcjach jest pełno tego typu rzeczy jedną rzeczą o którą warto pytać sprzedającego jest to czy moduł jest wzbudzany plusem czy minusem bo tutaj leży szkopuł. Niestety najpierw kupiłem moduł a potem zagłębiałem się w temat. Wyszło tak że mój moduł wzbudzany jest + a w naszych golfikach sygnał od centralnego zamka jest minusowy wiec zmuszony byłem podpiąć się pod układ który odpowiedzialny jest za mrugnięcie kierunkami po zamknięciu/ otwarciu samochodu i ten patent jest o tyle niedoskonały że gdy włączymy światła awaryjne bez włączonego zapłonu to uruchamiają się światła mijania
-złączki do kabli
-klucz torx t20
-bezpiecznik z oprawką 20A
-taśmę izolacyjną
Gdy już wszystko mamy to do dzieła !
1. zaczynamy od demontażu plastików pod kierownicą kilka śrubek typu torx i gotowe nie ma zbytniej filozofii tak że nie robiłem zdjęć
2 wyciągamy przełącznik świateł aby go wyciągnąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić na światła pozycyjne włącznik sam wychodzi
3. lokalizujemy przewody / połączenia śrubowe do których będziemy się podłączali
Kabel Plusowy z modułu i przekaźnika montujemy w połączeniu śrubowym o oznaczeniu 30
Kabel Plusowy gdzie pojawia się napięcie po zapłonie montujemy do śruby o oznaczeniu 75 na zdjęciu nie widać oznaczenia ale ten ostatni po lewej oznaczony kolorem żółtym
Następnie przewód minusowy z przekaźnika i modułu montujemy tutaj:
Kabel który daje impuls i uruchamia moduł montujemy tutaj:
a dokładnie chodzi o kostkę w kolorze czarnym
do kabelka czarno białego bądź czarno zielonego bez różnicy
Gdy już mamy podłączone wszystkie z tych przewodów musimy się zastanowić jakie światła mają świecić ja podłączyłem się pod światła mijania i pozycje przód i tył, niestety nie ma jednego kabla który odpowiada za te wszystkie światła i trzeba przyłączyć się do 3 różnych kabli. W moim przypadku był to żółto-zielony (światła mijania) szaro-fioletowy i szaro-brązowy (pozycja lewa i prawa strona) oczywiście podłączamy się pod kostkę od przełącznika świateł
u mnie wygląda to tak
Gdy mamy wszystko podłączone zaklejamy czujnik zmierzchu taśmą lub chowamy go w ciemne miejsce i sprawdzamy czy działa.
Gdy jesteśmy pewni że wszystko działa izolujemy całość i szukamy odpowiedniego miejsca dla modułu i przekaźnika i montujemy go. U mnie zamontowałem moduł na plastiku który jest nad pedałami, przykleiłem go na klej na gorąco
Czujnik światła wyprowadziłem przy słupku przy szybie czołowej
Ważne !! aby na kabel plusowy dać bezpiecznik ja dałem 20A i wydaje mi się że jest to optymalny bezpiecznik .
Całą instalacje modułu będę jeszcze ulepszał, chcę zastosować dodatkowy przekaźnik który będzie podłączony pod instalację centralnego zamka dokładnie chodzi o sygnał od centralnego zamka, minusowy sygnał będzie podłączony do przekaźnika który będzie podłączony do przewodu plusowego i da sygnał do modułu wtedy już plusowy aby usunąć ten feil z tymi awaryjnymi światłami
no to na koniec jak spisuje się moduł w praktyce
[youtube][/youtube]