Regeneracja metalowych łączników stabilizatora golf iv/bora
: sob mar 14, 2015 16:44
Witam...Jako że łączniki w mkiv długo nie wytrzymują postanowiłem coś temu zaradzić i po poszperaniu w necie oraz pomiarach łącznika złożyłem sobie łączniki na oryginalnych gumowo-metalowych tulejkach vw i wydaje mi się że jest to najmocniejsza opcja seryjnego łącznika. Do całej operacji na 2 łączniki potrzebujemy;
- 2 metalowe łączniki z których wybijamy stare/zużyte tulejki
- 4 tulejki o nr. 1J0411327A 16zł szt w ASO VW
- 2 śruby takiej samej długości jak te którymi są przykręcone łączniki do wahaczy, które poslużą nam do przykręcenia łączników do stabilizatora
Oryginalny łącznik vw jest zbudowany na dolnej tulejce 1J0411327A i górnej 1J0411327 oraz tulejką ze śrubą którą jest przykręcony łącznik do stabilizatora i tu jest najsłabszy punkt łącznika w tej górnej tulejce.
Tu porównanie obu tulejek.
Tulejka zaznaczona na zielono jest jest zwulkanizowana z metalową tulejką a do czerwonej jest osobna metalowa tulejka i tu jest słaby punkt tego rozwiązania, ja zamontowałem 4 tulejki ze zdjęcia zaznaczone na zielono. Dla wiadomości wszystkie tańsze łączniki są złożone tylko na tulejkach typu , które zaznaczyłem na czerwono i te łączniki są krótkiego życia.
Co do montażu.
Tulejki jest ciężko przecisnąć przez metalowe otwory...Ja przecisnąłem w imadle po zrobieniu większych faz w otworach łącznika frezem i nasmarowaniu smarem do montażu opon(nie niszczy gumy).
Po wprasowaniu przyłapujemy łączniki do stabi i wahacza( nie dokręcamy na mocno), opuszczamy auto i dokręcamy z kołami ustawionymi na wprost.
Tak wygląda łącznik na swoim miejscu na sprężynach H&R
Koszta; 64 zł i mamy nowe mocne łączniki ,które nie pękną na większej dziurze jak plastikowe i nie siądą tak szybko jak wszystkie tanie łączniki. A za 2 metalowe łączniki lemfordera trzeba zapłacić ok.100zł i nie będzie on tak trwały jak ten mojego pomysłu więc chyba warto.
- 2 metalowe łączniki z których wybijamy stare/zużyte tulejki
- 4 tulejki o nr. 1J0411327A 16zł szt w ASO VW
- 2 śruby takiej samej długości jak te którymi są przykręcone łączniki do wahaczy, które poslużą nam do przykręcenia łączników do stabilizatora
Oryginalny łącznik vw jest zbudowany na dolnej tulejce 1J0411327A i górnej 1J0411327 oraz tulejką ze śrubą którą jest przykręcony łącznik do stabilizatora i tu jest najsłabszy punkt łącznika w tej górnej tulejce.
Tu porównanie obu tulejek.
Tulejka zaznaczona na zielono jest jest zwulkanizowana z metalową tulejką a do czerwonej jest osobna metalowa tulejka i tu jest słaby punkt tego rozwiązania, ja zamontowałem 4 tulejki ze zdjęcia zaznaczone na zielono. Dla wiadomości wszystkie tańsze łączniki są złożone tylko na tulejkach typu , które zaznaczyłem na czerwono i te łączniki są krótkiego życia.
Co do montażu.
Tulejki jest ciężko przecisnąć przez metalowe otwory...Ja przecisnąłem w imadle po zrobieniu większych faz w otworach łącznika frezem i nasmarowaniu smarem do montażu opon(nie niszczy gumy).
Po wprasowaniu przyłapujemy łączniki do stabi i wahacza( nie dokręcamy na mocno), opuszczamy auto i dokręcamy z kołami ustawionymi na wprost.
Tak wygląda łącznik na swoim miejscu na sprężynach H&R
Koszta; 64 zł i mamy nowe mocne łączniki ,które nie pękną na większej dziurze jak plastikowe i nie siądą tak szybko jak wszystkie tanie łączniki. A za 2 metalowe łączniki lemfordera trzeba zapłacić ok.100zł i nie będzie on tak trwały jak ten mojego pomysłu więc chyba warto.