[MK4] Zmiana Lusterka EU na GB
: pn sty 12, 2015 17:36
Jako ze jest dużo osób które szukają jak rozebrać i wymienić lusterko prawe od anglika i nie mogą znaleźć na forum w tym ja wiec postanowiłem samemu zrobić dla was tuta jak to zrobić zmiana lusterka prawego z EU na GB wygląda tak ze zamieniamy samo ramie/stelaż nie trzeba zdejmować boczków drzwi itp
(nie biorę odpowiedzialności jak coś popsujecie)
Co będzie na potrzebne :
* chęci i trochę umiejętności
* lusterko prawe GB
* szeroki plaski wkretak
* krzyzak
* torx t5
* 4x piwa albo wcale
1. Na samym początku musimy się dostać do środka lusterka a wiec ustawiamy samo lustro na maxa w lewo wkładamy paluchy (czerwona linia) i pociągamy z umiarkowana siłą żeby nic nie urwać np kabelków od grzania lusterka
2. Mamy już zdjęte lustro wiec przechodzimy do demontażu silniczka jest on przykręcony na torxy albo śrubka na krzyżak u mnie był torx
3. Następnie wypadałoby odłączyć go a żeby to zrobić trzeba zdjąć klapkę nie jest ona niczym przykręcona wystarczy tylko podważyć i sama powinna zeskoczyć
linia zaznaczyłem miejsce podważania a w kołeczku jest ta klapka
4. skoro jesteśmy już przy silniczku to weźmiemy się za kostkę, trzeba wypiąć z niej piny ja zrobiłem to bardzo małym śrubokrętem. nie którzy mogą powiedzieć ze zamiast wyjmowania pinów można przecież uciąć kostkę i później ja przylutować tylko po co robić sobie więcej roboty ??
aa i bym zapomniał zapamiętajcie lub zróbcie sobie zdjęcie jak idą piny nr pinów macie na klapce silniczka. u mnie to było tak
5. to teraz przechodzimy do zdejmowania obudowy lusterka tu sie zaczyna dopiero zabawa żeby nic nie popekaoooo można zdjąć ta czarna dolna obudowę lusterka tylko własnie są tam 2 śrubki na krzyżaka ale z reguły jest tak ze nie da się ich odkręcić wiec od możemy sobie je odpuścić odkręcanie na sile. zaznaczyłem wam blaszkę i miejsce przez która trzeba podważyć ta blaszkę tylko trzeba uważać
można tez ja złapać kombinerkami, szczypcami lub czym inny tak żeby tylko ja podciągnąć a druga ręka podciągamy ostrożnie obudowę...
...po czym nam schodzi i ukazuje się nam stelaż/ramie lusterka. podważamy płaskim najlepiej jak najszerszym miedzy sprężyna a pierścieniem i przekręcamy u mnie zeskoczył po pierwszym przekręceniu.
6. przekładamy wiązkę przez stelaż, sprężynę i pierścień od GB. ja do nabijania pierścienia użyłem klucza do świec gdyż jest długi i łatwo było w nią wsadzić wiązkę żeby nie uszkodzić podczas wbijania pierścienia
no a wiec prawie polowa na nami teraz tylko zostaje nam skręcanie wpinamy piny w kostkę, kostkę w silniczek, silniczek przykręcamy do stelaża, zakładamy obudowę na stelaż, zakładamy lustro i wpinamy podgrzewanie no i cieszymy się długim prawym
(nie biorę odpowiedzialności jak coś popsujecie)
Co będzie na potrzebne :
* chęci i trochę umiejętności
* lusterko prawe GB
* szeroki plaski wkretak
* krzyzak
* torx t5
* 4x piwa albo wcale
1. Na samym początku musimy się dostać do środka lusterka a wiec ustawiamy samo lustro na maxa w lewo wkładamy paluchy (czerwona linia) i pociągamy z umiarkowana siłą żeby nic nie urwać np kabelków od grzania lusterka
2. Mamy już zdjęte lustro wiec przechodzimy do demontażu silniczka jest on przykręcony na torxy albo śrubka na krzyżak u mnie był torx
3. Następnie wypadałoby odłączyć go a żeby to zrobić trzeba zdjąć klapkę nie jest ona niczym przykręcona wystarczy tylko podważyć i sama powinna zeskoczyć
linia zaznaczyłem miejsce podważania a w kołeczku jest ta klapka
4. skoro jesteśmy już przy silniczku to weźmiemy się za kostkę, trzeba wypiąć z niej piny ja zrobiłem to bardzo małym śrubokrętem. nie którzy mogą powiedzieć ze zamiast wyjmowania pinów można przecież uciąć kostkę i później ja przylutować tylko po co robić sobie więcej roboty ??
aa i bym zapomniał zapamiętajcie lub zróbcie sobie zdjęcie jak idą piny nr pinów macie na klapce silniczka. u mnie to było tak
5. to teraz przechodzimy do zdejmowania obudowy lusterka tu sie zaczyna dopiero zabawa żeby nic nie popekaoooo można zdjąć ta czarna dolna obudowę lusterka tylko własnie są tam 2 śrubki na krzyżaka ale z reguły jest tak ze nie da się ich odkręcić wiec od możemy sobie je odpuścić odkręcanie na sile. zaznaczyłem wam blaszkę i miejsce przez która trzeba podważyć ta blaszkę tylko trzeba uważać
można tez ja złapać kombinerkami, szczypcami lub czym inny tak żeby tylko ja podciągnąć a druga ręka podciągamy ostrożnie obudowę...
...po czym nam schodzi i ukazuje się nam stelaż/ramie lusterka. podważamy płaskim najlepiej jak najszerszym miedzy sprężyna a pierścieniem i przekręcamy u mnie zeskoczył po pierwszym przekręceniu.
6. przekładamy wiązkę przez stelaż, sprężynę i pierścień od GB. ja do nabijania pierścienia użyłem klucza do świec gdyż jest długi i łatwo było w nią wsadzić wiązkę żeby nie uszkodzić podczas wbijania pierścienia
no a wiec prawie polowa na nami teraz tylko zostaje nam skręcanie wpinamy piny w kostkę, kostkę w silniczek, silniczek przykręcamy do stelaża, zakładamy obudowę na stelaż, zakładamy lustro i wpinamy podgrzewanie no i cieszymy się długim prawym