[MK4] Zmiana Lusterka EU na GB

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
DeeJn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: pt sty 31, 2014 23:18
Lokalizacja: Łódź

[MK4] Zmiana Lusterka EU na GB

Post autor: DeeJn » pn sty 12, 2015 17:36

Jako ze jest dużo osób które szukają jak rozebrać i wymienić lusterko prawe od anglika i nie mogą znaleźć na forum w tym ja wiec postanowiłem samemu zrobić dla was tuta jak to zrobić :D zmiana lusterka prawego z EU na GB wygląda tak ze zamieniamy samo ramie/stelaż nie trzeba zdejmować boczków drzwi itp

(nie biorę odpowiedzialności jak coś popsujecie)


Co będzie na potrzebne :

* chęci i trochę umiejętności
* lusterko prawe GB
* szeroki plaski wkretak
* krzyzak
* torx t5
* 4x piwa albo wcale

1. Na samym początku musimy się dostać do środka lusterka a wiec ustawiamy samo lustro na maxa w lewo wkładamy paluchy (czerwona linia) i pociągamy z umiarkowana siłą żeby nic nie urwać np kabelków od grzania lusterka ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Mamy już zdjęte lustro wiec przechodzimy do demontażu silniczka jest on przykręcony na torxy albo śrubka na krzyżak u mnie był torx

Obrazek

3. Następnie wypadałoby odłączyć go a żeby to zrobić trzeba zdjąć klapkę nie jest ona niczym przykręcona wystarczy tylko podważyć i sama powinna zeskoczyć
linia zaznaczyłem miejsce podważania a w kołeczku jest ta klapka


Obrazek

4. skoro jesteśmy już przy silniczku to weźmiemy się za kostkę, trzeba wypiąć z niej piny ja zrobiłem to bardzo małym śrubokrętem. nie którzy mogą powiedzieć ze zamiast wyjmowania pinów można przecież uciąć kostkę i później ja przylutować tylko po co robić sobie więcej roboty ??
aa i bym zapomniał zapamiętajcie lub zróbcie sobie zdjęcie jak idą piny ;) nr pinów macie na klapce silniczka. u mnie to było tak


Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. to teraz przechodzimy do zdejmowania obudowy lusterka :D tu sie zaczyna dopiero zabawa :D żeby nic nie popekaoooo :D można zdjąć ta czarna dolna obudowę lusterka tylko własnie są tam 2 śrubki na krzyżaka ale z reguły jest tak ze nie da się ich odkręcić wiec od możemy sobie je odpuścić odkręcanie na sile. zaznaczyłem wam blaszkę i miejsce przez która trzeba podważyć ta blaszkę tylko trzeba uważać
można tez ja złapać kombinerkami, szczypcami lub czym inny tak żeby tylko ja podciągnąć a druga ręka podciągamy ostrożnie obudowę...

Obrazek
Obrazek

...po czym nam schodzi i ukazuje się nam stelaż/ramie lusterka. podważamy płaskim najlepiej jak najszerszym miedzy sprężyna a pierścieniem i przekręcamy u mnie zeskoczył po pierwszym przekręceniu.


Obrazek
Obrazek


6. przekładamy wiązkę przez stelaż, sprężynę i pierścień od GB. ja do nabijania pierścienia użyłem klucza do świec gdyż jest długi i łatwo było w nią wsadzić wiązkę żeby nie uszkodzić podczas wbijania pierścienia

Obrazek
Obrazek


no a wiec prawie polowa na nami :) teraz tylko zostaje nam skręcanie :D wpinamy piny w kostkę, kostkę w silniczek, silniczek przykręcamy do stelaża, zakładamy obudowę na stelaż, zakładamy lustro i wpinamy podgrzewanie :D no i cieszymy się długim prawym :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


DeeJn
Jetta 1.8
viewtopic.php?f=87&t=610924
https://soundcloud.com/deejn" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości