MK3 - podgrzewanie foteli
: ndz gru 21, 2014 13:20
Co pewien czas ktoś pyta jak zamontować podgrzewanie w fotelach w VW Golf, w związku z tym pokusiłem się o małą poradę.
Przede wszystkim musimy kupić matę grzewczą – ja kupiłem komplecik od quba z http://www.forum.vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false; jest to mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556
Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.
Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska
ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.
Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć
Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.
Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.
Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się prą osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.
Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)
Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić
Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.
Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu.
Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania
wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:
i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:
Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.
No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.
Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną
Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.
Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.
No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.
Następnie podnosimy podwijamy materiał do góry w kierunku zagłówków – na 1/3 wysokości mierząc od zagłówków tapicerka – drut wzmocnienia jest przypięty do tylnej maty 3 kółeczkami – trzeba odpiąć.
Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby.
Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.
Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.
Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.
Są po obu stronach. Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.
Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.
Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na końcach – ja to odpinam naciskając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.
Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.
Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.
Przede wszystkim musimy kupić matę grzewczą – ja kupiłem komplecik od quba z http://www.forum.vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false; jest to mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556
Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.
Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska
ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.
Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć
Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.
Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.
Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się prą osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.
Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)
Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić
Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.
Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu.
Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania
wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:
i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:
Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.
No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.
Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną
Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.
Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.
No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.
Następnie podnosimy podwijamy materiał do góry w kierunku zagłówków – na 1/3 wysokości mierząc od zagłówków tapicerka – drut wzmocnienia jest przypięty do tylnej maty 3 kółeczkami – trzeba odpiąć.
Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby.
Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.
Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.
Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.
Są po obu stronach. Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.
Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.
Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na końcach – ja to odpinam naciskając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.
Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.
Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.