[mk4] Naprawa silniczka V71
: wt lis 11, 2014 00:54
Witam!
Chiałbym dziś Wam przedstawić jak uporałem się z naprawą silniczka V71 (jakby ktoś nie wiedział to ten od otwierania/zamykania obiegu w samochodzie). Najczęstszą usterką tego wynalazku jest pęknięcie trybka a konkretnie tej części:
U mnie pęknęło to w jednym miejscu.
Do naprawy przydają nam się trochę narzędzi, zaczynamy od momentu gdzie silniczek jest już wymontowany z samochodu a więc tak:
- torx 15 (do rozkręcenia obudowy silniczka)
- wiertło FI3
- wiertło FI6
- wiertło FI1,5
- gwintownik M2
- wkrętarka lub wiertarka
- kawałek aluminium (ja miałem o grubości 2mm)
Czas chyba przystąpić do prac.
Najpierw wycinamy górną część zębatki, minimum 2mm, żeby zastąpić wyskrobany plastik tym kawałkiem aluminium.
Wycinamy z aluminium koło o średnicy 27-28mm, tak żeby było mniejsze od oryginalnego kółka. Ja to robilem domowymi sposobami... czyli piłką do metalu i pilnikiem
Później wiercimy mniejszym wiertłem dokładnie na środku kółka otwór mniejszy 3mm, i później prawidłowy 6mm, (tak jak grubość trzonka na który wchodzi zębatka), tak jest wygodniej i prościej, a nie, że odrazu hehłamy dużym, może wtedy ten środek sie przesunąć.
Po wywierceniu dziury nabijamy trzonek zębatki do naszego ameliniowego kółeczka, żeby wybić frez w otworze (uproszczona wersja nie trzeba piłować ząbków, aluminium jest na tyle miękkie że ząbki sie same ukształtują )
Teraz wiercimy dziurki w trzech miejscach wiertłem FI1.5 i później gwintujemy M2.
Ja to zrobiłem w takich miejscach po środku każdego "trójkącika", bo miejsca wydawały sie najodpowiedniejsze
Wkręcaly śrubki, z wyczuciem bo plastik jak widać....lubi pęknąć.
I u mnie po zakończeniu śrubki troche wysawały, ale pomyślałem, że w niczym nie przeszkadzają więc nawet ich nie ucinałem...
No i efekt końcowy :
Taka mała uwaga jeszcze, jakby ktoś rozbierał całość, czyli wyciągał silniczek, płytke zębatki itp... to najlepiej jakby sobie zaznaczył gdzie góra silniczka, żeby wsadzić tak jak był, bo u mnie akurat były napisy na spodzie także bez problemu, ale jeśli wsadzicie na odwrót, to silniczek będzie zamykał i otwierał na odwrót bo zmieni sie biegunowość, tzn na klimatroniku bedzie znaczek zamkniętego obiegu a silniczek bedzie otwierał i odwrotnie zauważyłem przy zakładaniu
Mam nadzieje, że niektórym sie temat przyda, przyoszczędzą parę złotych jak ja
Tutaj filmik prawnośćiowy V71:
[youtube][/youtube]
Jeśli ktoś ma jakieś pytania to prosze pisać
TUTORIAL MOJEGO AUTORSTWA, PROSZĘ O NIE KOPIOWANIE NA INNE FORA.
Chiałbym dziś Wam przedstawić jak uporałem się z naprawą silniczka V71 (jakby ktoś nie wiedział to ten od otwierania/zamykania obiegu w samochodzie). Najczęstszą usterką tego wynalazku jest pęknięcie trybka a konkretnie tej części:
U mnie pęknęło to w jednym miejscu.
Do naprawy przydają nam się trochę narzędzi, zaczynamy od momentu gdzie silniczek jest już wymontowany z samochodu a więc tak:
- torx 15 (do rozkręcenia obudowy silniczka)
- wiertło FI3
- wiertło FI6
- wiertło FI1,5
- gwintownik M2
- wkrętarka lub wiertarka
- kawałek aluminium (ja miałem o grubości 2mm)
Czas chyba przystąpić do prac.
Najpierw wycinamy górną część zębatki, minimum 2mm, żeby zastąpić wyskrobany plastik tym kawałkiem aluminium.
Wycinamy z aluminium koło o średnicy 27-28mm, tak żeby było mniejsze od oryginalnego kółka. Ja to robilem domowymi sposobami... czyli piłką do metalu i pilnikiem
Później wiercimy mniejszym wiertłem dokładnie na środku kółka otwór mniejszy 3mm, i później prawidłowy 6mm, (tak jak grubość trzonka na który wchodzi zębatka), tak jest wygodniej i prościej, a nie, że odrazu hehłamy dużym, może wtedy ten środek sie przesunąć.
Po wywierceniu dziury nabijamy trzonek zębatki do naszego ameliniowego kółeczka, żeby wybić frez w otworze (uproszczona wersja nie trzeba piłować ząbków, aluminium jest na tyle miękkie że ząbki sie same ukształtują )
Teraz wiercimy dziurki w trzech miejscach wiertłem FI1.5 i później gwintujemy M2.
Ja to zrobiłem w takich miejscach po środku każdego "trójkącika", bo miejsca wydawały sie najodpowiedniejsze
Wkręcaly śrubki, z wyczuciem bo plastik jak widać....lubi pęknąć.
I u mnie po zakończeniu śrubki troche wysawały, ale pomyślałem, że w niczym nie przeszkadzają więc nawet ich nie ucinałem...
No i efekt końcowy :
Taka mała uwaga jeszcze, jakby ktoś rozbierał całość, czyli wyciągał silniczek, płytke zębatki itp... to najlepiej jakby sobie zaznaczył gdzie góra silniczka, żeby wsadzić tak jak był, bo u mnie akurat były napisy na spodzie także bez problemu, ale jeśli wsadzicie na odwrót, to silniczek będzie zamykał i otwierał na odwrót bo zmieni sie biegunowość, tzn na klimatroniku bedzie znaczek zamkniętego obiegu a silniczek bedzie otwierał i odwrotnie zauważyłem przy zakładaniu
Mam nadzieje, że niektórym sie temat przyda, przyoszczędzą parę złotych jak ja
Tutaj filmik prawnośćiowy V71:
[youtube][/youtube]
Jeśli ktoś ma jakieś pytania to prosze pisać
TUTORIAL MOJEGO AUTORSTWA, PROSZĘ O NIE KOPIOWANIE NA INNE FORA.