Dzisiaj z okazji że jest święto i mam wolny czas a
Mariusz M, zwrócił mi uwagę na wycieraczki (padało więc zaobserwowałem takie przerywane ruchy) postanowiłem zajrzeć do wycieraczek. Przy okazji skorzystałęm z komórki żony - dlatego sorki za jakość fotek.
Żeby zająć się polepszeniem pracy wycieraczek w golfie mk4 trzeba przygotować narzędzia:
1. Klucz nasadowy 13
2. Klucz nasadowy 10
3. Klucz torx 20 lub śrubokręt torx 20
4. Cienki śrubokręt
5. Gruby śrubokręt (ma być wytrzymały)
6. Młotek
7. Papier ścierny
8. Smar
9. WD 40 lub inny specyfik
Zaczynamy od podniesienia maski. Na grodzi mamy uszczelkę którą zdejmujemy
Następnie odkręcamy 4 śrubki torx po lewej stronie - mocujące osłonę filtra przeciwpyłkowego powietrza
Wyjmujemy tą osłonę. Cienkim śrubokrętem podważamy zaślepkę - kapturek od specjalnie wyżłobionej strony wycieraczki
Kluczem nasadowym 13 odkręcamy wycieraczkę a następnie poważamy ją - ja to robię tak że lekko naciskamy tuż przy osi wycieraczki a następnie pociągamy i tak kilkakrotnie aż zejdzie ramię z osi. To samo robimy z drugim ramieniem. Następnie musismy zdjąć osłonę na podszybiu - ona jest wpięta w rynienkę pod szybą i trzeba najpierw lekko poważyć róg od strony pasażera następnie lekko podważając odpiąć osłonę z rynieki aż dojdziemy do drugiego rogu gdzie też go podważając wyciągamy - ssłonę przesuwamy po szybie do góry - w ten sposób nam ładnie wyjdzie.
ściągmy 2 osłony gumowe na osiachBierzemy klucz nasadowy 10 z przedłużką i odkręcamy 3 śruby mocujące mechanizm wycieraczek. Podnosimy mechanizm odchylamy - naciskamy palcem zapinke i odczepiamy wiązkę wycieraczek
Wyjmujemy cały mechanizm - jesli mamy pomocnika - niech wyczyści cały nagromadzony syf aż do otwóru ściekowego - jak nie ma pomocy - robimy to sami
Mamy mechanizm wycieraczek w rekach.
Należy wziąć gruby śrubokręt i wsadzić go pomiędzy ramię jednej z osi wycieraczek a ramię które idzie od silniczka - tuż przy osi wycieraczek i naciskając odpinamy z przegubu kolewgo. Teraz mamy okazję sprawdzić czy ośka jest zatarta - jeśli nie da się kręcić ręką osi wycieraczek - mamy jednego ze sptrawców problemów. Tym samym sposobem odpinamy drugie ramie od osi wycieraczki. Oś wycieraczki chodzi w obudowie i od strony gdzie była nakrętka i wycieraczka jest zabezpieczone spinką
używamy cienkiego śrubokrętu - zapinkę wysuwamy. Na oś wycieraczki nakręcamy nakrętkę bo mamy zamiar tłuc młotem po osi a nie wolno zniszczyć gwintu ośki wycieraczki. Ja ponieważ robiłem to pod blokiem to pod ramie trzymające obudowę oski podłożyłem klucz nasadowy 13 na sztorc potem obudowa i naparzałem młotkiem co pewien czas podlewając WD40 + wspomagając młotkiem ruszałem ośką. Z ośki zejdzie wam oring na którym jest podkładka - odkręcacie nakrętkę - zdejmujecie podkładkę + oring, nakręcacie nakrętkę i wpsomaganie młotkiem + WD40 aż uda wam się wyjąć ośkę. To samo robicie z drugą ośką. W rekę papier ścierny i doprowadzacie do normalnego stanu ośki
Następnie w rękę cienki śrubokręt i drążycie w obudowie - tam jest zagłębienie
mnie udało się z każdej z obudów wydłubac po 1 łyżeczce piachu z rdzą.. Papierem ściernym poprawiamy wyczyszczenie w obudowie. Nakładamy smaru do zagłebienia + smarujemy ośkę - składamy do kupy i wycieramy do sucha. Zakłądamy oring + podkładkę a następnie zabezpieczenie. Nakładamy smar do przegubu kulowego i zapinamy ramię napędzające ośkę, To samo z drugą ośką. Wkładamy cały mechanizm do samochodu i przykręcamy. Zakładamy osłonę podszybia - pamiętając że trzeba ja teraz wpiąć w tą rynienkę pod szybą
Zakładamy osłone filtra przeciwpyłkowego (tzraba pamietać że osłona blokuje się o wystający matal podczas wkładania i jak bedziemy pchać na siłę to osłona peknie. Zakładamy ramiona wycieraczek. Skręcamy i zapinamy kapturki. Zakładamy uszczelke gumową na grodzi. Zamykamy maskę.