Wymiana regulatora napięcia VW golf 4 1.6 SR
: ndz lip 13, 2014 15:23
Wymiana regulatora napięcia VW golf 4 1.6 SR i wyczyszczenie przewodu masowego.
Potrzebne narzędzia:
- klucze płaskie 10, 13,
- klucze nasadowe 10, 13, 15,
- wkrętak krzyżakowy i płaski ( średniej wielkości ),
- papier ścierny ( najlepiej drobny ),
- szczotka druciana,
- smar grafitowy.
Na początku odłączamy i demontujemy akumulator ( klucz płaski 10) najpierw kabel - a potem +. Na dole przy podstawie akumulator jest przykręcony za pomocą śruby na klucz 13 ( bardzo kiepskie dojście). Następnie demontujemy pierwszą osłonę na silniku za pomocą klucza nasadowego nr 10 ( trzy śruby).
Po wyjęciu akumulatora demontujemy podstawę na której jest on umieszczony pięć śrub na klucz nasadowy nr 10 ( cztery śruby na podstawie akumulatora, a piąta przy filtrze powietrza). Pod podstawą akumulatora mamy połączenie przewodu masowego (-) z karoserią samochodu kluczem nasadowym nr 13 rozkręcamy to połączenie i dokładnie oczyszczamy ( obok są jeszcze dwa przewody połączone z masą karoserii ( nie wiem od czego) na klucz 10 też można je profilaktycznie oczyścić). Dalej masa z pod podstawy akumulatora wędruje do bloku silnika kluczem nasadowym nr 13 rozkręcamy to połączenie i dokładnie czyścimy. Oczyszczamy za pomocą szczotki drucianej i papieru ściernego na wszystkie oczyszczone połączenia nakładamy smar grafitowy.
Wymiana regulatora napięcia odkręcamy za pomocą nasadki nr 13 przewód na tej samej śrubie jest druga nakrętka którą również należy odkręcić. Następnie wypinamy kostkę od regulatora. Za pomocą nasadki nr 15 wykręcamy nakrętkę, którą regulator jest przykręcony do alternatora ( to srebrne półkole). Teraz osłona alternatora jest poluzowana po lekkim odchyleniu można odkręcić dwie górne śruby za pomocą krzyżaka. Aby odkręcić ostatnią śrubę tą na dole przewierciłem za pomocą wkrętarki i wiertła nr 10 otwór w osłonie alternatora przez który włożyłem wkrętak i odkręciłem ostatnią śrubę. Należy uważać, aby ta ostatnie śruba nie wpadła do alternatora. Montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności. Tu również należy wszystkie połączenia oczyścić i nasmarować smarem grafitowym. Szczotki na regulatorze lekko fazujemy za pomocą papieru ściernego. Uwaga to jest grafit i jest on kruchy więc należy zachować ostrożność. Po wymianie napięcie ładowania zmierzone na zaciskach akumulatora 14.4V, a przed 13.2V. Czas wykonania 2h.
Potrzebne narzędzia:
- klucze płaskie 10, 13,
- klucze nasadowe 10, 13, 15,
- wkrętak krzyżakowy i płaski ( średniej wielkości ),
- papier ścierny ( najlepiej drobny ),
- szczotka druciana,
- smar grafitowy.
Na początku odłączamy i demontujemy akumulator ( klucz płaski 10) najpierw kabel - a potem +. Na dole przy podstawie akumulator jest przykręcony za pomocą śruby na klucz 13 ( bardzo kiepskie dojście). Następnie demontujemy pierwszą osłonę na silniku za pomocą klucza nasadowego nr 10 ( trzy śruby).
Po wyjęciu akumulatora demontujemy podstawę na której jest on umieszczony pięć śrub na klucz nasadowy nr 10 ( cztery śruby na podstawie akumulatora, a piąta przy filtrze powietrza). Pod podstawą akumulatora mamy połączenie przewodu masowego (-) z karoserią samochodu kluczem nasadowym nr 13 rozkręcamy to połączenie i dokładnie oczyszczamy ( obok są jeszcze dwa przewody połączone z masą karoserii ( nie wiem od czego) na klucz 10 też można je profilaktycznie oczyścić). Dalej masa z pod podstawy akumulatora wędruje do bloku silnika kluczem nasadowym nr 13 rozkręcamy to połączenie i dokładnie czyścimy. Oczyszczamy za pomocą szczotki drucianej i papieru ściernego na wszystkie oczyszczone połączenia nakładamy smar grafitowy.
Wymiana regulatora napięcia odkręcamy za pomocą nasadki nr 13 przewód na tej samej śrubie jest druga nakrętka którą również należy odkręcić. Następnie wypinamy kostkę od regulatora. Za pomocą nasadki nr 15 wykręcamy nakrętkę, którą regulator jest przykręcony do alternatora ( to srebrne półkole). Teraz osłona alternatora jest poluzowana po lekkim odchyleniu można odkręcić dwie górne śruby za pomocą krzyżaka. Aby odkręcić ostatnią śrubę tą na dole przewierciłem za pomocą wkrętarki i wiertła nr 10 otwór w osłonie alternatora przez który włożyłem wkrętak i odkręciłem ostatnią śrubę. Należy uważać, aby ta ostatnie śruba nie wpadła do alternatora. Montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności. Tu również należy wszystkie połączenia oczyścić i nasmarować smarem grafitowym. Szczotki na regulatorze lekko fazujemy za pomocą papieru ściernego. Uwaga to jest grafit i jest on kruchy więc należy zachować ostrożność. Po wymianie napięcie ładowania zmierzone na zaciskach akumulatora 14.4V, a przed 13.2V. Czas wykonania 2h.