[MK4] montaż automatycznych świateł DLR na przekaźniku 173
: ndz maja 26, 2013 18:50
ponieważ dłubałem przy aucie mk4 w wersji USA zauważyłem że ma on fabrycznie załączane światła mijania bez pozycyjnych po włączeniu zapłonu i opuszczeniu dźwigni hamulca pomocniczego/ręcznego. Fabrycznie jest to w dodatkowym polu przekaźników nr 8 - przekaźnik ma nr 173 nr VW 3A0 941 589 link do obrazka. Okazało się że taki przekaźnik na allegroszu można czasem kupić za 30zł. Do tego potrzebna była podstawka pod przekaźnik nr 443 937 527 link do obrazka szrot lub inny sposób zakupu.
Przewody 0,35mm ,0,5mm 1,5mm oraz jeden pin taki jak w kostce ISO radia.
Demontujemy dolne osłony nad nogami kierowcy oraz licznik.
Od licznika - zielonej wtyczki prowadzimy 2 przewody które idą do podstawki przekaźnika czyli:
pin 6 podstawki przekaźnika - łączymy z odciętym kabelkiem wchodzącym do pinu 13 wtyczki licznika kolor brązowo/żółty
pin 3 podstawki przekaźnika łączymy z drugim końcem kabla brązowo/żółtego odciętego od wtyczki
pin 1 podstawki przekaźnika - dajemy kabelek 0,5mm brązowy - dołączamy do punktu masowego pod kierownicą
pin 8 podstawki przekaźnika - dajemy kabelek 0,5mm niebiesko/czarny i dolutowujemy do kabelka niebiesko/czarnego wychodzącego od bezpiecznika 5
pin 2 podstawki przekaźnika - dajemy kabel 1,5mm kolor żółto/zielony do kostki włącznika świateł pin 3 - tu jest puste pole więc musimy dać pin jak z kostki ISO
pin 5 podstawki przekaźnika - dajemy kabel 1,5mm kolor żółto/zielony do kostki włącznika świateł pin 7 - tu jest taki kolor - należy się dolutować i nie odłączać czy odcinać tego co jest obecnie.
UWAGA
celowo podaję nr podstawki przekaźnika a nie samego przekaźnika ponieważ przekaźnik ma numery odwrócone tj.:
podstawka ------ przekaźnik
1 --------- 9
2 --------- 8
3 --------- 7
5 --------- 5
6 --------- 4
8 --------- 2
A tu obrazkowo jak to podpinamy dla tych co słabo czytają schematy, nie kumają po niemiecku itede
Teraz zasada działania - - auto zgaszone - zaciągnięty ręczny, przekręcamy stacyjkę, nic się nie zapala. Puszczamy ręczny - zapalają się tylko żarówki mijania, żadne postojówki, oświetlenie rejestracji itede nie zapala się. Czy to ma sens? Odpalamy auto zimą - nie ma poboru prądu przez światła podczas np grzania świec, stoimy w korku na ręcznym - nie ma poboru prądu dla świateł. Jedyna wada jak będziecie brali zakręty na ręcznym to wam zgasną światła.
ponieważ dostałem kilka pytań - tak ja to u siebie zamontowałem. Golf mk4 USA tylko był pierwowzorem
Przewody 0,35mm ,0,5mm 1,5mm oraz jeden pin taki jak w kostce ISO radia.
Demontujemy dolne osłony nad nogami kierowcy oraz licznik.
Od licznika - zielonej wtyczki prowadzimy 2 przewody które idą do podstawki przekaźnika czyli:
pin 6 podstawki przekaźnika - łączymy z odciętym kabelkiem wchodzącym do pinu 13 wtyczki licznika kolor brązowo/żółty
pin 3 podstawki przekaźnika łączymy z drugim końcem kabla brązowo/żółtego odciętego od wtyczki
pin 1 podstawki przekaźnika - dajemy kabelek 0,5mm brązowy - dołączamy do punktu masowego pod kierownicą
pin 8 podstawki przekaźnika - dajemy kabelek 0,5mm niebiesko/czarny i dolutowujemy do kabelka niebiesko/czarnego wychodzącego od bezpiecznika 5
pin 2 podstawki przekaźnika - dajemy kabel 1,5mm kolor żółto/zielony do kostki włącznika świateł pin 3 - tu jest puste pole więc musimy dać pin jak z kostki ISO
pin 5 podstawki przekaźnika - dajemy kabel 1,5mm kolor żółto/zielony do kostki włącznika świateł pin 7 - tu jest taki kolor - należy się dolutować i nie odłączać czy odcinać tego co jest obecnie.
UWAGA
celowo podaję nr podstawki przekaźnika a nie samego przekaźnika ponieważ przekaźnik ma numery odwrócone tj.:
podstawka ------ przekaźnik
1 --------- 9
2 --------- 8
3 --------- 7
5 --------- 5
6 --------- 4
8 --------- 2
A tu obrazkowo jak to podpinamy dla tych co słabo czytają schematy, nie kumają po niemiecku itede
Teraz zasada działania - - auto zgaszone - zaciągnięty ręczny, przekręcamy stacyjkę, nic się nie zapala. Puszczamy ręczny - zapalają się tylko żarówki mijania, żadne postojówki, oświetlenie rejestracji itede nie zapala się. Czy to ma sens? Odpalamy auto zimą - nie ma poboru prądu przez światła podczas np grzania świec, stoimy w korku na ręcznym - nie ma poboru prądu dla świateł. Jedyna wada jak będziecie brali zakręty na ręcznym to wam zgasną światła.
ponieważ dostałem kilka pytań - tak ja to u siebie zamontowałem. Golf mk4 USA tylko był pierwowzorem