Strona 1 z 8

Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

: sob maja 20, 2006 17:08
autor: mieczus
Witam
Dosc czesta usterka w naszych Golfikach jest niedzialajaca dmuchawa na wszystkich biegach. Naprawa nie jest skomplikowana wiec postaram sie ja opisac.
W tworzeniu opisiu pomogl misiek10111.

Zdjecia niestety sa robione telefonem wiec sorki za jakosc.

No to do roboty!

Najpierw nalezy wyciagnac oczywiscie dmuchawe.
Sposob w jaki nalezy to wykonac opisany jest tutaj:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231

: sob maja 20, 2006 18:34
autor: sas_gti
mieczus pisze:Teraz nalezy zmostkowac bezpiecznik przewodem. Czyli najlepiej wyciac go i w jego miejsce wlutowac kawalek cienkiego przewodu. Niestety montaz nowego nie bedzie mozliwy z tego powodu, ze jest to bezpiecznik termiczny i przy lutowaniu ulegnie on spaleniu.
Ja kupiłem taki bezpiecznik termiczny za 5 zł (przepłaciłem) na 194 st. Celsluszja, wlutowałem normalną lutownicą o małęj mocy, i jakos sie nie zjarał......może to kwestia tego że specjlanie zostawiłem jak najdłuższe druciki , innymi sowy lutowałem możliwie daleko od samego bezpiecznika.....
fakt , cyna topi sie chyba w 222 st. C ale jakos poszło....
Ja wlutujesz drucik , to on na pewno sie nie przejara i jakby sie łożysko znowu zatarło i silnik by stanął to myśle że pożar też sie moze pojawić, a pod tapicerką to raczej rzecz nieporządana....ja polecam jednak bezpiecznik :bajer:

[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 18:37 ]
aha i jescze taka uwaga,
Ta porada dotyczy raczej przypadku gdy działa tylko 3ci bieg, bo ze spalonyum bezpiecznikiem tak własnie jest......a jak nie działa żaden bieg to na pewno nie jest wina samego bezpiecznika...

: ndz maja 21, 2006 12:33
autor: maciej.12
Właśnie, a wiecie może co jest przyczyną tego,iż w moim VW3 nie działają 1 i 3 bieg dmuchawy???
Pozdrawiam!!!

: ndz maja 21, 2006 12:39
autor: Paweł Marek
maciej.12 pisze:Właśnie, a wiecie może co jest przyczyną tego,iż w moim VW3 nie działają 1 i 3 bieg dmuchawy??
to raczej będzie wina styków pod pokrętłem. Przynajmniej jak chodzi o pierwszy bieg. Trzeci to albo pokrętło albo te zakichane oporniki

: ndz maja 21, 2006 12:40
autor: BeBe_1
No właśnie to zabezpieczenie.
Jeśli 4 działa.

: ndz maja 21, 2006 12:41
autor: Paweł Marek
POknociłem, miało być na odwrót z tym biegami, i zapomniałem że trójki maja 4 biegi, więc tu i tu może być uszkodzenie

: ndz maja 21, 2006 12:58
autor: maciej.12
Dzięki "Paweł Marek", chyba zaraz pomimo niedzieli polete to sprawdzić!!!

[ Dodano: 21 Maj 2006 13:11 ]
A tak na marginesie to moze jeszcze ktoś wie jak się dobrać do tych stykow pod pokrętłem, moze jakis link do instukcji rozbiurki tego elementu czy coś!? To będzie moj pierwszy raz :wink: jak coś bede rozbrajał i prubował naprawić przy tym wozie a nie chciałbym czegos połamać, tudzież powyrywać!!??

: ndz maja 21, 2006 14:44
autor: Paweł Marek
Pociąg pokrętło i wylezie. Pozostałe dwa też. Ramka jest na zatrzaskach. POtem wszystko jest na wierzchu.

: ndz maja 21, 2006 15:14
autor: maciej.12
Dzięki, dzięki, dzięki Paweł Marek, :metal: Byłem, rozbroiłem, blaszke nagiełem i wszystkie 4 biegi nawiewu działają :bigok: !!! Wirtualny punkcik dla Ciebie bo tematu nie zakładałem i inacze nie moge!!! Pozdrawiam i twoje zdrowie :pub:

: czw cze 15, 2006 12:50
autor: marek2907
rozbierał ktoś może sam silnik od dmuchawy?? mam nadpalony komutator ale niemogę go wyciągnąć

Link

: czw cze 15, 2006 13:46
autor: MK2BOSTON
Podobna porada jest na stronie:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231

Pozdro

: wt lis 21, 2006 16:24
autor: majster heniek
W ubieglym tygodniu zastrajkowala moja dmuchawa - zatrzymala ja korozja na oskach lozysk slizgowych . Zdemontowalem z auta nie mozna bylo obrocic wogole wirnikiem , zdemontowalem zabezpieczenie koncowe na osi wraz z podkladkami wentylator mozna bylo przesowac okolo 1 cm poosiowo , zdemontowalem plastikowa oslone silnika sa tam 3 gumowe stabilizatory trzymajace silnik w oslonie , sprawdzilem elektryke wszystko bylo ok . Caly silnik z wirnikiem wsadzilem do pojemnika z Nafta i powoli zaczalem obracac wirnikiem z lozysk slizgowych i osi zaczela wyplywac wymoczona rdza , pozniej pedzlem umylem caly silnik , wentylator, szczotkotrzymacz , komutator i pozostawilem do wyschniecia nafta sama odparuje .Po wyschnieciu - odparowaniu nafty nasmarowalem lozyska smarem w areozolu to dolne i to przy wirniku- wiatraku , a nawet psiknalem do srodka wirnika silnika , tak nasmarowamy obracalem recznie - pozniej podlaczylem do prostownika ( trzeba uwazac na oczy bo smar przy duzych obrotach pryska ) nadmiar smaru wytarlem i pozostawilem zmontowany wentylator do odparowania smaru (lotne zwiazki , obok kaloryfera )Teraz wentylator - dmuchawa smiga niesamowicie choc czuc troche smar .
PS. WD 40 pomaga tylko na bardzo krotko po miesiacu zwlaszcza w zimie psikanie trzeba powtarzac ,

: pt gru 22, 2006 17:36
autor: kolaboss
Male pytanko czy tak samo wyciagne dmuchawe z mk3 ?

: pt gru 22, 2006 18:12
autor: jaszczur
kolaboss pisze:Male pytanko czy tak samo wyciagne dmuchawe z mk3
masz tu