Wymiana uszczelniacza wybieraka skrzyni golf 1.3
: pt gru 07, 2012 01:41
Dziś foto porada jak wymienić uszczelniacz , zimiering wybieraka skrzyni biegów w autach:
golf 1.0 1.3
polo 86c 1.0 1.3
polo 6N 1.0 1.4 - w zależności od skrzyni
ibiza 6k
Najpierw spuszczamy olej , trzeba zdjąć lewe koło i spuścić olej z skrzyni - imbus rozmiar 17.
Odkręcamy i zdejmujemy mechanizm wybieraka na klucz 10- śruba jest od dołu.
Wszytko dokładnie czyścimy i wydłubujemy stary uszczelniacz , najlepiej wkręcić wkręt do drewna i wyciągnąć go kombinerkami .
Z racji tego że wybierak jest już wytarty zakładamy uszczelniacz o rozmiar mniejszy 14x24x7 polecam firmy cortego nr to 12010784B koszt 9 zł.
W przypadku gdy na wodziku są rysy lub zadziory , wodzik szlifujemy papierem wodnym 2000 następnie pastą tempo lekkoscierna
Nowy uszczelniacz nabijemy do końca najlepiej kluczem oczkowym dużym rozmiarem aby wszedł równo. Wszytko dokładnie czyścimy w tym kulkę i kwadrat w którym pracuje. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o tym że musimy wcelować w oczko w metalowym cięgnie aby śruba weszła w gwint.
Z racji tego że ciężko bardzo dostać się do korka wlewowego skrzyni , jest po prostu bardzo mało miejsca , najlepiej wykręcić linkę prędkościomierza i wyjąć ślimak z skrzyni. Wsadzamy tam wężyk przez zwykły lejek który możemy kupić w gospodarczym sklepie nalewamy olej. Olej o specyfikacji 75w90 , ja polecam olej z sklepu fiata exel firmy magnati marelli koszt 20 z ł za litr (spełnia normy vw) Nigdy nie miałem wycieku po tym oleju. Nie polecam hipolu bo zima nie można na mrozie biegu wrzucić . Do skrzyni wchodzi 3.2 L.
golf 1.0 1.3
polo 86c 1.0 1.3
polo 6N 1.0 1.4 - w zależności od skrzyni
ibiza 6k
Najpierw spuszczamy olej , trzeba zdjąć lewe koło i spuścić olej z skrzyni - imbus rozmiar 17.
Odkręcamy i zdejmujemy mechanizm wybieraka na klucz 10- śruba jest od dołu.
Wszytko dokładnie czyścimy i wydłubujemy stary uszczelniacz , najlepiej wkręcić wkręt do drewna i wyciągnąć go kombinerkami .
Z racji tego że wybierak jest już wytarty zakładamy uszczelniacz o rozmiar mniejszy 14x24x7 polecam firmy cortego nr to 12010784B koszt 9 zł.
W przypadku gdy na wodziku są rysy lub zadziory , wodzik szlifujemy papierem wodnym 2000 następnie pastą tempo lekkoscierna
Nowy uszczelniacz nabijemy do końca najlepiej kluczem oczkowym dużym rozmiarem aby wszedł równo. Wszytko dokładnie czyścimy w tym kulkę i kwadrat w którym pracuje. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o tym że musimy wcelować w oczko w metalowym cięgnie aby śruba weszła w gwint.
Z racji tego że ciężko bardzo dostać się do korka wlewowego skrzyni , jest po prostu bardzo mało miejsca , najlepiej wykręcić linkę prędkościomierza i wyjąć ślimak z skrzyni. Wsadzamy tam wężyk przez zwykły lejek który możemy kupić w gospodarczym sklepie nalewamy olej. Olej o specyfikacji 75w90 , ja polecam olej z sklepu fiata exel firmy magnati marelli koszt 20 z ł za litr (spełnia normy vw) Nigdy nie miałem wycieku po tym oleju. Nie polecam hipolu bo zima nie można na mrozie biegu wrzucić . Do skrzyni wchodzi 3.2 L.