Fotoporada, jak skorygować średnie spalanie
: pn maja 28, 2012 12:33
Witam, w niektórych samochodach koncernu vag występuje przekłamanie w spalaniu rzeczywistym, a tym co pokazuje komputer pokładowy MFA. Zależy to w dużej mierze od rozmiaru opon jakie zamontujemy, jak również od ewentualnie zmiany wtrysków na większe.
Niektórzy twierdzą, że po zmianie wtrysków komputer pokazuje spalanie również dokładnie jak przed zmianą wtrysków.
W moim przypadku jednak, po zmianie wtrysków komputer zaczął zaniżać o 0,5l/100km względem tego co zalałem do baku.
W związku z tym stworzyłem tą poradę, żeby i inni mogli sobie ewentualnie skalibrować MFA.
Potrzebne narzędzia to: dostęp do programu Vag.
Kiedy już mamy wszystko to podłączamy się do samochodu i uruchamiamy program vag, a następnie klikamy w SELEKT
Następnie wchodzimy w 17-Instruments
Następnie wchodzimyAdaptation-10
Następnie pokazuje nam się strona z podświetlonym na Channel Number 00
W to podświetlone miejsce wpisujemy 03 i klikamy Read tak jak tu zrobiłem
Pojawia się nam
w okienku zaznaczonym na czerwono pojawia się liczba 100, takie jest ustawienie fabryczne.
Jeśli nasz komputer zaniża spalanie to ustawiamy na np. 105 i klikamy testuj, a jeżeli zawyża to wpisujemy np. 95
W moim przypadku zaniżał o 0,5l/100km, więc ja zmieniłem ze 100tu, na 110. Jednak, czy akurat ustawiłem po prawnie dowiem się po wyjeżdżeniu całego zbiornika paliwa i ponownym zatankowaniu do pełna i przeliczeniu spalania.
pokaże nam się na zielono z prawej strony tabelki to co wpisaliśmy w okienko w naszym przypadku 105
na sam koniec pokaże się taki widok
klikamy tak.
Wychodzimy z programu i testujemy wszystko, jeżdżąc do następnego tankowania.
Jeśli by jeszcze coś się nie zgadzało to zmieniamy z naszych 105, na np. 110 i znów testujemy, aż do skutku.
Gdzieś przeczytałem, że można zmieniać o 5%, czyli co 5.
Np. z startowych 100, na 105, 110, 115, 120 i w drugą stronę ze 100, za 95, 90, 85, gdyby nasz komputer zawyżał spalanie.
Jednak przy najbliższej okazji sprawdzę czy nie można zmieniać co 1%, czyli 100, 101, 102 itd.
Myślę, że może komuś się przyda ta porada.
Życzę miłego kalibrowania ustawień komputera pokładowego.
Pozdrawiam.
Niektórzy twierdzą, że po zmianie wtrysków komputer pokazuje spalanie również dokładnie jak przed zmianą wtrysków.
W moim przypadku jednak, po zmianie wtrysków komputer zaczął zaniżać o 0,5l/100km względem tego co zalałem do baku.
W związku z tym stworzyłem tą poradę, żeby i inni mogli sobie ewentualnie skalibrować MFA.
Potrzebne narzędzia to: dostęp do programu Vag.
Kiedy już mamy wszystko to podłączamy się do samochodu i uruchamiamy program vag, a następnie klikamy w SELEKT
Następnie wchodzimy w 17-Instruments
Następnie wchodzimyAdaptation-10
Następnie pokazuje nam się strona z podświetlonym na Channel Number 00
W to podświetlone miejsce wpisujemy 03 i klikamy Read tak jak tu zrobiłem
Pojawia się nam
w okienku zaznaczonym na czerwono pojawia się liczba 100, takie jest ustawienie fabryczne.
Jeśli nasz komputer zaniża spalanie to ustawiamy na np. 105 i klikamy testuj, a jeżeli zawyża to wpisujemy np. 95
W moim przypadku zaniżał o 0,5l/100km, więc ja zmieniłem ze 100tu, na 110. Jednak, czy akurat ustawiłem po prawnie dowiem się po wyjeżdżeniu całego zbiornika paliwa i ponownym zatankowaniu do pełna i przeliczeniu spalania.
pokaże nam się na zielono z prawej strony tabelki to co wpisaliśmy w okienko w naszym przypadku 105
na sam koniec pokaże się taki widok
klikamy tak.
Wychodzimy z programu i testujemy wszystko, jeżdżąc do następnego tankowania.
Jeśli by jeszcze coś się nie zgadzało to zmieniamy z naszych 105, na np. 110 i znów testujemy, aż do skutku.
Gdzieś przeczytałem, że można zmieniać o 5%, czyli co 5.
Np. z startowych 100, na 105, 110, 115, 120 i w drugą stronę ze 100, za 95, 90, 85, gdyby nasz komputer zawyżał spalanie.
Jednak przy najbliższej okazji sprawdzę czy nie można zmieniać co 1%, czyli 100, 101, 102 itd.
Myślę, że może komuś się przyda ta porada.
Życzę miłego kalibrowania ustawień komputera pokładowego.
Pozdrawiam.