MONTAŻ włącznika awaryjnych od mk4 cabrio na konsole srodkow
: pt kwie 27, 2012 17:22
				
				porada dotycząca przeniesienia włącznika świateł awaryjnych z kolumny kierownicy (mk3 standard) na konsole środkową (jak mk4 cabrio-obok włącznika klimy,grzania szyby itd) Porada powstała dzięki koledze z forum Zico63b , on opracowywał połączenia i schematy ja eksperymentalnie to podłączałem, niniejszy opis dotyczy wersji działającej i zmontowanej już na moim aucie ..... Żeby zamontować włącznik awaryjnych z mk4 cabrio  potrzeba będzie kilka dodatkowych elementów , pierwszy i najważniejszy to włącznik o num katalogowym 1 E0 953 235 (cena w ASO około 80pln) przekaznik/przerywacz kierunkowskazów (pierwszy z lewej na foto - VW nr 21 lub zwykły od fiata 125/126p) przekaznik zwierno/rozwierny (powszechnie występujący, koszt do 5pln) lub VW nr 53  , oprawa bezpiecznika i bezpiecznik 7.5-10A , dwie diody prądowe od 4A  na 12V ( ja założyłem 6A) dodatkowo trochę kabelków róznokolorowych , wsuwki/konektory , szybkozłączki lub lutownica , taśma izolacyjna       
 
 na schemacie pierwszy po lewej to włącznik awaryjnych od mk4 cabrio , drugi to przekażnik VW53 , trzeci to przerywacz VW21 - Na początek demontujemy osłonę kierownicy, osłonę licznika, dobrze tez jest wyjąc zegary żeby mieć swobodny dostęp do wiązek, na konsoli środkowej wyciągamy włączniki lub zaślepki pod włączniki i wysuwamy sobie ile się da wtyczkę i wiązkę od podgrzewania szyby .... ZACZYNAMY od wyszukania i wyprowadzenia stałego plusa "30"  na kolumnie kierownicy - to czerwono/żółty kabel z wtyczki po lewej stronie kolumny kierowniczej (dodajemy oprawe bezp), następnie minus z brązowego kabla znajdującego się w małej czerwonej wtyczce po prawej stronie kolumny ( obydwa kable + i - zostawiamy z zapasem )  .................................... 
 
 następnie w wiązce wtyczki grzania szyb wyszukujemy minus i plus podświetlenia (szaro/niebieski) i wpinamy się tam z kabelkami , te dwa posłużą do zasilania podświetlenia nowego włącznika awaryjnych pin 31 i 58d/+ , następny etap to pociągniecie trzech kabli (najlepiej różnokolorowych) od miejsca montażu nowego włącznika w okolice kolumny kierownicy (trochę akrobacji z tym będzie-najlepiej przepychać je od strony licznika;) ) , gdy już mamy wszystkie niemal kable wyprowadzone w jedno miejsce zarabiamy konektory na ich końcach i wg schematu łączymy na dodatkowych przekażnikach ( obydwa maja oznaczenia przy nóżkach ) , na diodach warto zostawić jak najdłuższe nóżki i do wpięć używać konektorów ( diody grzeją się podczas migania świateł awaryjnych i po podpięciu wszystkiego warto je zaopatrzyć w mały radiatorek lub zamontować na blasze wzmocnienia pod deską-odprowadza ciepło- po zaizolowaniu nóżek oczywiście)..........................................................  
 
 
 przewody wychodzące z diód wpinamy w kable czarno/zielony i czarno/biały( od kierunkowskazów) wychodzące z wtyku 7 pinowego po prawej stronie kolumny, przewody przy nowym włączniku wpinamy w gniazdo wg oznaczeń na schemacie przy pomocy konektorów , po sprawdzeniu podłączeń i działania układu możemy zdemontować włacznik na kolumnie ..... i przyzwyczaić do nowego miejsca na uruchamianie świateł awaryjnych... 
			
 
 na schemacie pierwszy po lewej to włącznik awaryjnych od mk4 cabrio , drugi to przekażnik VW53 , trzeci to przerywacz VW21 - Na początek demontujemy osłonę kierownicy, osłonę licznika, dobrze tez jest wyjąc zegary żeby mieć swobodny dostęp do wiązek, na konsoli środkowej wyciągamy włączniki lub zaślepki pod włączniki i wysuwamy sobie ile się da wtyczkę i wiązkę od podgrzewania szyby .... ZACZYNAMY od wyszukania i wyprowadzenia stałego plusa "30"  na kolumnie kierownicy - to czerwono/żółty kabel z wtyczki po lewej stronie kolumny kierowniczej (dodajemy oprawe bezp), następnie minus z brązowego kabla znajdującego się w małej czerwonej wtyczce po prawej stronie kolumny ( obydwa kable + i - zostawiamy z zapasem )  .................................... 
 
 następnie w wiązce wtyczki grzania szyb wyszukujemy minus i plus podświetlenia (szaro/niebieski) i wpinamy się tam z kabelkami , te dwa posłużą do zasilania podświetlenia nowego włącznika awaryjnych pin 31 i 58d/+ , następny etap to pociągniecie trzech kabli (najlepiej różnokolorowych) od miejsca montażu nowego włącznika w okolice kolumny kierownicy (trochę akrobacji z tym będzie-najlepiej przepychać je od strony licznika;) ) , gdy już mamy wszystkie niemal kable wyprowadzone w jedno miejsce zarabiamy konektory na ich końcach i wg schematu łączymy na dodatkowych przekażnikach ( obydwa maja oznaczenia przy nóżkach ) , na diodach warto zostawić jak najdłuższe nóżki i do wpięć używać konektorów ( diody grzeją się podczas migania świateł awaryjnych i po podpięciu wszystkiego warto je zaopatrzyć w mały radiatorek lub zamontować na blasze wzmocnienia pod deską-odprowadza ciepło- po zaizolowaniu nóżek oczywiście)..........................................................  
 
 
 przewody wychodzące z diód wpinamy w kable czarno/zielony i czarno/biały( od kierunkowskazów) wychodzące z wtyku 7 pinowego po prawej stronie kolumny, przewody przy nowym włączniku wpinamy w gniazdo wg oznaczeń na schemacie przy pomocy konektorów , po sprawdzeniu podłączeń i działania układu możemy zdemontować włacznik na kolumnie ..... i przyzwyczaić do nowego miejsca na uruchamianie świateł awaryjnych... 

