[MK3]Jak naprawić niesprawny spryskiwacz - uszkodzona pompka
: pt mar 30, 2012 19:31
1. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac należy sprawdzić bezpiecznik nr 5. Jednak, gdyby był spalony nie działałyby również wycieraczki.
2. Wypiąć wtyk od pompki i sprawdzić, przy włączonym zapłonie, podczas próby włączenia spryskiwacza, czy na jego stykach pojawia się napięcie. Jeżeli nie ma napięcia można przerwać dalszą pracę ponieważ wina leży gdzie indziej. Prawdopodobnie przerwa w instalacji lub uszkodzony włącznik w manetce.
3. Wymontować zbiornik odkręcając zaznaczone na czerwono śruby oraz odpiąć wężyki prowadzące do dysz spryskiwacza. Wężyk idący do przednich spryskiwaczy łatwiej jest odczepić po wyjęciu zbiornika.
4. Wymontować pompkę ze zbiornika wysuwając ją do góry. Jak nie będzie chciała wyjść można ja czymś podważyć w miejscu pokazanym czerwoną strzałką
Info: Leniwi, którzy nie chcą się bawić w reanimację silnika mogę teraz zamontować wcześniej nabytą pompkę.
5. Odczepić czarną część osłony silnika. Jest wciskana. Wystarczy podważyć dookoła płaskim śrubokrętem w miejscu łączenia z tym białym elementem.
6. Odczepić dyszę pompki. Również jest wciskana. Trzeba ją podważyć podobnie jak tą czarną osłonę.
7. Ściągnąć łopatki (są tylko wciskane na ośkę silnika) oraz gumową uszczelkę.
8. Wysunąć silnik z białej części obudowy.
Info: Wyraźnie widać przyczynę usterki spryskiwacza. Dostająca się pod osłonę silnika woda spowodowała jego korozję i w efekcie się jego zacięcie.
9. Szpikulcem podważyć pokazane na zdjęciu zgięte blaszki trzymające dolną część silnika. Ja nie miałem żadnego szpikulca, ale poradziłem sobie nożem z ostrym czubkiem wycinając wcześniej większy otwór.
10 . Delikatnie usunąć dolną część obudowy uważając, aby nie zgubić dwóch małych podkładek znajdujących się przy szczotkach.
11. Wyciągnąć wirnik z obudowy silnika.
Info: Jaki widać woda dostała się również do wnętrza silnika powodując dużą korozję.
12. Wyczyścić bardzo dokładnie wnętrze silnika oraz rdzeń wirnika.
13. Złożyć z powrotem silnik.
a) Najpierw nałożyć podkładki na wirnik. Najpierw większa potem mniejsza.
b) Nałożyć szczotki na wirnik
c) Wsunąć wirnik w obudowę silnika uważając, aby magnesy nie wyciągnęły wirnika ze szczotek.
Info: Poskładany silnik prawdopodobnie będzie się na początku bardzo ciężko obracał. Należy wtedy przytrzymać wirnik kombinerkami i kręcić silnikiem, żeby zaczął się luźniej obracać. Nie trzeba jednak robić tego na ideał. Wystarczy jak silnik da się obrócić, nawet z oporem, w palcach. Silnik zacznie się swobodnie obracać po wykonaniu następnego punktu.
14. Podłączyć sam silnik do instalacji w samochodzie i użyć spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby. Proponuję to robić przy zamkniętej masce podnosząc wycieraczki do góry oraz tylną, żeby nie rysowały szyby podczas "spryskiwania na sucho".
Info: Silnik z początku będzie hałasował. Z powodu dużego tarcia wewnątrz także się będzie grzał. Dlatego należy włączyć spryskiwacz na około 30 sekund, następnie chwile odczekać aż ostygnie, a następnie znowu użyć spryskiwacza, aż silnik zacznie ciszej pracować i będzie się swobodnie obracać w palcach. Spryskiwacza używać w taki sposób, żeby przez dłuższą chwilę "spryskiwać przednią szybę" potem tylną szybę.
15. Dogiąć blaszki trzymające dolną część silnika.
16. Poskładać z powrotem wszystkie elementy pompki.
Info: W moim przypadku przyczyną dostawania się wody do wnętrza silnika było widoczne na zdjęciu pęknięcie przez co dysza nie dociskała uszczelki do osłony silnika. Próba klejenia niestety nie powiodła się. Dla tego proponuje założyć opaskę zaciskową wokół mocowania dyszy.
17. Zamontować pompkę z powrotem do zbiornika.
18. Zamontować zbiornik do auta. Podłączyć wężyki oraz wtyk zasilający.
Po wszystkim pozostaje się cieszyć z wykonanej z sukcesem pracy i działających spryskiwaczy.
Powodzenia i przyjemnej pracy
2. Wypiąć wtyk od pompki i sprawdzić, przy włączonym zapłonie, podczas próby włączenia spryskiwacza, czy na jego stykach pojawia się napięcie. Jeżeli nie ma napięcia można przerwać dalszą pracę ponieważ wina leży gdzie indziej. Prawdopodobnie przerwa w instalacji lub uszkodzony włącznik w manetce.
3. Wymontować zbiornik odkręcając zaznaczone na czerwono śruby oraz odpiąć wężyki prowadzące do dysz spryskiwacza. Wężyk idący do przednich spryskiwaczy łatwiej jest odczepić po wyjęciu zbiornika.
4. Wymontować pompkę ze zbiornika wysuwając ją do góry. Jak nie będzie chciała wyjść można ja czymś podważyć w miejscu pokazanym czerwoną strzałką
Info: Leniwi, którzy nie chcą się bawić w reanimację silnika mogę teraz zamontować wcześniej nabytą pompkę.
5. Odczepić czarną część osłony silnika. Jest wciskana. Wystarczy podważyć dookoła płaskim śrubokrętem w miejscu łączenia z tym białym elementem.
6. Odczepić dyszę pompki. Również jest wciskana. Trzeba ją podważyć podobnie jak tą czarną osłonę.
7. Ściągnąć łopatki (są tylko wciskane na ośkę silnika) oraz gumową uszczelkę.
8. Wysunąć silnik z białej części obudowy.
Info: Wyraźnie widać przyczynę usterki spryskiwacza. Dostająca się pod osłonę silnika woda spowodowała jego korozję i w efekcie się jego zacięcie.
9. Szpikulcem podważyć pokazane na zdjęciu zgięte blaszki trzymające dolną część silnika. Ja nie miałem żadnego szpikulca, ale poradziłem sobie nożem z ostrym czubkiem wycinając wcześniej większy otwór.
10 . Delikatnie usunąć dolną część obudowy uważając, aby nie zgubić dwóch małych podkładek znajdujących się przy szczotkach.
11. Wyciągnąć wirnik z obudowy silnika.
Info: Jaki widać woda dostała się również do wnętrza silnika powodując dużą korozję.
12. Wyczyścić bardzo dokładnie wnętrze silnika oraz rdzeń wirnika.
13. Złożyć z powrotem silnik.
a) Najpierw nałożyć podkładki na wirnik. Najpierw większa potem mniejsza.
b) Nałożyć szczotki na wirnik
c) Wsunąć wirnik w obudowę silnika uważając, aby magnesy nie wyciągnęły wirnika ze szczotek.
Info: Poskładany silnik prawdopodobnie będzie się na początku bardzo ciężko obracał. Należy wtedy przytrzymać wirnik kombinerkami i kręcić silnikiem, żeby zaczął się luźniej obracać. Nie trzeba jednak robić tego na ideał. Wystarczy jak silnik da się obrócić, nawet z oporem, w palcach. Silnik zacznie się swobodnie obracać po wykonaniu następnego punktu.
14. Podłączyć sam silnik do instalacji w samochodzie i użyć spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby. Proponuję to robić przy zamkniętej masce podnosząc wycieraczki do góry oraz tylną, żeby nie rysowały szyby podczas "spryskiwania na sucho".
Info: Silnik z początku będzie hałasował. Z powodu dużego tarcia wewnątrz także się będzie grzał. Dlatego należy włączyć spryskiwacz na około 30 sekund, następnie chwile odczekać aż ostygnie, a następnie znowu użyć spryskiwacza, aż silnik zacznie ciszej pracować i będzie się swobodnie obracać w palcach. Spryskiwacza używać w taki sposób, żeby przez dłuższą chwilę "spryskiwać przednią szybę" potem tylną szybę.
15. Dogiąć blaszki trzymające dolną część silnika.
16. Poskładać z powrotem wszystkie elementy pompki.
Info: W moim przypadku przyczyną dostawania się wody do wnętrza silnika było widoczne na zdjęciu pęknięcie przez co dysza nie dociskała uszczelki do osłony silnika. Próba klejenia niestety nie powiodła się. Dla tego proponuje założyć opaskę zaciskową wokół mocowania dyszy.
17. Zamontować pompkę z powrotem do zbiornika.
18. Zamontować zbiornik do auta. Podłączyć wężyki oraz wtyk zasilający.
Po wszystkim pozostaje się cieszyć z wykonanej z sukcesem pracy i działających spryskiwaczy.
Powodzenia i przyjemnej pracy