Zdalne sterowanie analogowym agregatem eberspacher D5WSC, przy pomocy "środkowego" przycisku pilota w mk4:
Potrzebne graty: cyna, lutownica, konektorki, trochę przewodów, multimetr, taśma izolacyjna, torxy, przekaźnik
1. Do sterowania przekaźnikiem naleźć znaleźć stały plus w instalacji, (u mnie czerwony przewód) oraz sygnał dodatkowy- minus ( u mnie był nieaktywny, w założeniu można nim sterować np. siłownikiem tylnej klapy)
![Obrazek](http://img39.imageshack.us/img39/9004/dsc00990o.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/5805/dsc00991ko.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
2. Podpięcie sterowania do przekaźnika, który następnie ma kierować pracą zegara preselekcyjnego w ogrzewaniu.
![Obrazek](http://img195.imageshack.us/img195/4170/beztytuudnf.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
3. W ogrzewaniu eberspacher D5WSC, producent przewidział możliwość opcjonalnego podpięcia dodatkowego włącznika, bez ingerencji w zegar preselekcyjny (mam na myśli lutowanie kabli do ścieżek płytki drukowanej)
![Obrazek](http://img26.imageshack.us/img26/3782/schemat1xu.png)
By
lukasinv at 2012-01-27
wg. powyższego należałoby wpiąć się w pin nr. 4 i 7 dwunastopinowej kostki, wpinając się po drodze do przewodu biegnącego do pinu nr.12
![Obrazek](http://img830.imageshack.us/img830/5738/dsc01004g.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
w moim przypadku jednak schemat ideowy nijak się miał do rzeczywistości, doprowadziłem kość do stanu jak na schemacie, jednak po podłączeniu kabli od przekaźnika do zegara preselekcyjnego urządzenie nie ruszało, zatem przyszedł czas na metodę "błędów i błędów"- kombinacji i przekładania kabli co zaowocowało odświeżeniem sobie bezpieczników w skrzynce
4. Z uwagi na w/w niepowodzenie, poszedłem na "łatwizne" i wlutowałem przewody w ścieżki płytki drukowanej
![Obrazek](http://img21.imageshack.us/img21/6606/dsc00997zt.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
![Obrazek](http://img694.imageshack.us/img694/3340/dsc00996vm.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
![Obrazek](http://img19.imageshack.us/img19/9206/dsc00995jn.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
![Obrazek](http://img43.imageshack.us/img43/6779/dsc00999fu.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
na końcu wyszło mi coś takiego:
![Obrazek](http://img198.imageshack.us/img198/3346/dsc01002os.jpg)
By
lukasinv at 2012-01-27
dołożyłem dodatkowo spinkę, żeby w przypadku wyciągnięcia zegara można było łatwiej go wypiąć, ale to opcja niekonieczna, poza tym dolutowałem kabel do anteny, mam nadzieje że zwiększy to zasięg pilota, można tez dolutować kawałek przewodu do anteny w pilocie.
Tak, siak, czy owak nie można tego rozwiązania porównywać do telestartu, który uruchamia urządzenie z około 900 do 1000 metrów oraz wysyła zwrotne potwierdzenie uruchomienia agregatu- z tego co pamiętam zielona dioda w pilocie. Moim zdaniem jest to jednak wygodniejsze rozwiązanie od łażenia do auta i uruchamiania ogrzewania za każdym razem "z palca", koszty też nieporównywalne, telestart można kupić od około 500 zł, mnie przekaźnik na zdjęciu kosztował chyba około 10 zł, kable i reszta bezcenne, mam nadzieję, że komuś to pomoże. Pozdrawiam!